|
Sida 303 av 712
|
|
|---|---|
|
Bomis fick dem på goodwill. eller tror jag att försäkring betalade 50% och bmw 50% fråga honom. Annars kan du skicka dina turbo till Turbo dynamic så att dem kan fixa wastegates. Tror att det kostar typ 300 pund . Kostnad är själva montering. jag ska behålla mina originala . |
|
| Precis, kör större då :-) Länk | |
|
Rolle: Jag bytte mina turboaggregat i januari. Fick det ej på goodwill mitt fb fick stå för allt. Men jag har fortfanade WG rattle. Undrar om de ens är det som låter. Men de låter exakt likadant. Det ligger en puma i det i alla fall. Funderar på om de finns något annat sätt att få bort wg rattle. Såg ett klipp på youtube om en person som fixat de själv. Ajvar: Grattis. |
|
|
Pea blev inget race idag.. Ska se om det blir ngt till helgen. Jag var uppe i varv pga proceden :). Hör av dig Pea om det blir ngt kul i helgen.. Tack Sevak |
|
|
Fan vad drygt...! Alla metanolgrejer har kommit där hemma, men själv är man strandad på en öde ö (England) pga av det förbannade askmolnet... :-( // Thomas |
|
| fan Big Tom .... riktigt störande ... dem öppnar väl flygplats kl 7 pm vad? hoppas det.... | |
|
enligt tidningarna så kan flygförbudet pågå hur länge som helst :( molnen verkar inte ge med sig eftersom det kommer mer hela tiden fr vulkanen.... rolle>> jag tog mina på försäkringen...självrisken blev 10 000, men då lämnade jag in bilen på turbocenter så jag slapp ta bort alla trimdelar, det var faktiskt värt det... |
|
| rolle>> by the way jag hade inte bara wastegate rattle utan hela armen till wg tjärvade och fastnade i fellägen....på ena agregatet...det andra var tydligen oxå påväg att bli dåligt... | |
|
Tack för svaren. Får prata med BMW på måndag och se vad dom säger. Att trimdelarna är på e inga problem när jag lämnar in den för jag har aldrig plockat av eller kopplat ur nått när jag lämnat in den, men frågan e om det e någon idé att byta aggregat om det inte e säkert att problemet försvinner?? Ha det gott allesammans och Big Tom, livet e tufft ibland!! |
|
| rolle>> vill du ansöka om goodwill så kommer du aldrig att få det via bmw om dom vet att din bil är trimmad.... | |
|
Angående N55:an så kollade jag i specen för den och det ger 400nm redan vid 1200 rpm mot 1300 för N54:an, så något fel på 'spoolupen' verkar det inte vara. Som jag sade tidigare så ska det bli väldigt spännande och se vad trimmfirmorna kan komma upp med för denna motorn. /Janne |
|
|
satt och funderade på vad för effekt som egentligen krävs för att köra jämt men GTR som jag gjorde häromdan. Nissan har tjänstevikt på 1740 kg och en effekt på 485 hp, våra har en tjänstevikt på 1600 kg tror jag, nån som har gjort en sån uträkning? |
|
| Ställde sig en e46 m3 bredvid mig idag när jag skulle hem. Såg ut som han fortfarande stod still när vi båda tryckte på gasen :).. | |
| Pea: jag tror att om man kör 17-18 psi med methanol går man jämt (som R1000 bil). Vi får väl se i maj med olika bil setup. | |
|
enrita , jag körde jämt med min steg 3 bil, skiljde som max 1 billängd vid 240, några race var jag före vid 230. En meth bil kommer att ta en stock GTR utan problem |
|
| den trimmade GTR en kan vi glömma , mätte 10,2sek 0-200 km/h med racelogic | |
| hur många hästar har den trimmade GTR? 500whp? | |
|
Har installerat Proceden igen efter service, passade på att dra en usb-kabel till handskfacket, busenkelt =) Pea, har du fått några nya mappar ännu (autotuning)? |
|
|
Enrita den hade 600 i motorn. Bubbla , den sista jag har är 4.8 men jag körde på 2.26 tror jag det var mot GTR |
|
| Ok Pea 510 whp då . Blir svårt att vara snabbare :-) Vad har du för däck fram och back på dina 18 tummare RE30? 245/275 eller 235/265? Tänkte kanske köpa RE30, lätta och finns en rabatt pris på Tirerack. Hur mycket betalade du i frakt från dem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.