AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.746

Ökad effekt på min 335i

Sida 302 av 712
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ajvar> Ja, om du inte kan finta tullen så åker du på 10% tull plus 25% moms på hela beloppet, sammanlagt 4500:- om jag räknar rätt.

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
sådär var det för mig också på någontig jag beställde Ajvar.
det du behöver göra är att skaffa en faktura från Andrew och be honom skriva ner ett värde , sen är det bara maila in till dom på tullverket.
det gjorde jag och det va inga problem , paketet kom ett par dagar senare.

eftersom du fick problem med det så kommer jag garanterat också att få problem med detta iom vi köpte från samma snubbe, ORKA.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Kan dom inte hävda att jag ska skicka in min paypalfaktura eller kolla mitt kontoutdrag om fakturan är lägre än det jag har betalat för?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ajvar> du har PM!
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Tack för info Thomas! Får ta å kolla upp detta...
Erik, jag ringer dig ikväll!:)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Thomas , Wetterstrand,Erik man kan få den koden även utav att att man kör ocattat eller race cattar, flera i US har fått den koden , så har du inte switchat några kablar i ECU kan koden mycket väl komma som en biprodukt av av andra O2 koder.
Om så är fallet är det bara att ta bort den och ställa in O2 sims eller liknande
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
PEA: Ja jag funderar på det. Proceden är kopplad exakt lika nu när jag kör steg 3 som den var när jag körde steg 1...
Bilen går ju riktigt bra och kan gå flera dagar utan att den slänger en kod men det konstiga verkar vara att det enbart kommer när jag kört lugnt!?
pe
771
pea
BMW M3 E92
wtterstrand, o2 koderna kom likadant på min bil vid lugn körning du kan prova att testa en anna inställning på o2 inställningne i procede software på min får jag ingen kod vid 45%
annars funkar de senaste beta mapparna med autoclear klockrent..
pe
771
pea
BMW M3 E92
Kom just tillbaka från en autobhankväll dår man nästan lyckats tömma en tank.
Det var jag och en std nissan GTR , samt en trimmad gtr på c.a 600 hp som har bränt på småvägar och autobahn.
Jag har kört ett antal race från 50-230-250 mot bägge 2 , ett race mot std gtr såg ut så här , 335 drar 1-2 billängder och håller det till ungefär 200-210
vid 23-240 drar gr-r en halv billängd och skulle säkert dra lite till om vägen räckte till.
Den trimmade drog iväg rejält från 50 och hade säkert 8-10 billängder vid 230

När man kärde på kurviga småvgar i 100+ fick man slita ganska bra för att hänga med , gtr har en bra mycket bättre väghållning
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: kommer du med GTR (kommer den att vara trimmad eller inte? hoppas den är trimmad) på eventet i maj?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrita, det kanske är roligare att ha GTR en som sparringpartner än en procede bil till , eventuellt kommer vi med båda.

Men vilken vill du helst slå eller förlora mot GTR eller en procede bil, gissar på procede bil ;-)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Helst slå en trimmad GTR . Procede stage 3 som alla andra 335 kommer inte att ha en chans mot mig ;-) förutom kanske R1000 om han får nitrous på.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Haha Pea, du rörde upp känslorna rejält med ditt inlägg om GTR-bilarna på e90post, komiskt.

Fråga till församlingen, vem kör med Vishnu Methkit?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Äntligen har fälgarna kommit hem!
Länk

Nu skall jag bara fixa däcken också, Toyo Proxes T1-R - Tack för tipset heartware!

//P
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla. lite kul faktiskt det var riktigt jämt faktiskt, något jag blev ganska överraskad av.
Men jag tror det beror mycket på känslan i GTR har man kört den tror man att den är hus snabb som helst, det smäller när du växlar, varje gruskorn slär mot skärmarna samt du känner varje liten bula i vägen och när du gasar känns det som om nån med trumpet blåser dig rätt i örat.
Men sicket monster att köra, att slänga in 3an i dryga hundra och ge fullt kändes som om nån slog dig med en skyffel i ryggen.

Vära bilar är ju relativt komfortabla och tysta.
När killen som äger den trimmade GTRen körde min tyckte han att hela bilen vred sig av vridmomentet, vilket kanske stämmer , bussningarna är för veka för ackset man har på de lägre växlarna,samt att hjulen spinner en hel del
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Har problem med wastgate rassel eller vad det heter, ska köra upp bilen till BMW på måndag. Ni som har haft det problemet, hur fick ni det åtgärdat?? Vet att det står i tråden men hittar inte riktigt allt om det så kan ni hjälpa mig med det innan måndag?? Har dom förlängt garantin på detta?? Jävligt irriterande ljud faktiskt och tycker att bilen levererar sämre än den skulle gjort annars. Bilen e 3 år i maj, och detta e inget ja vill betala fullt ut för att fixa!! Vill ju ha in mitt Vishnu metanolkitt också!! Tacksam för hjälp!!

Mvh: Roger...
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Japp då har man installerat procede v4 i bilen, vilken jävla skillnad emot min stock bil. Happy happy!! Vill tacka Pea och Barry för hjälpen, fantastiskt!!! Kommer bli ännu bättre när dp och ic åker på nästa vecka. Sedan är man oxå med i steg 3 klubben..

Tack än en gång Pea och Barry..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
rolle10: wastegate rassle fixar man med turbo utbyte. kanske du kan få dem på good will.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Men har nån fått det på goodwill här på forumet?? Hur har ni isåfall argumenterat?? Att min bil alltid varit trimmad vet dom när jag servat den osv.. Vad säger jag för att få det utbytt på Goodwill?? Hjälp mig!!
Annars ska jag kanske köpa dina turbo´s Enrita? Ler...
pe
771
pea
BMW M3 E92
Ajvar kul att kunna hjälpa till, körde du nåt race mot Barry, gissar att din är snabbare.

Rolle om du måste byta turbo är det inte lika bra att uppgradera......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.