|
Sida 300 av 712
|
|
|---|---|
| Fick ner 100-150 till 3,2. Börjar bli tveksam om min koppling är dålig. Nu när de är sol och 10 grader har den ej slirat. | |
| Grattis Sevak, då ger bilen mycket bra effekt nu. Kanske innemot 400 whp ? Kolla med RL så får du veta. PM:ar hur du kan göra. | |
| som tur var mina missfires på cylinder 5 bara en tändstift problem :-) | |
| Jag har med fått missfires på cylinder 5 och 6 ska nog byta tändstiften. | |
| bänkning på turbocenter om 1,5 timmar :P | |
|
bomis: hur gick bänkningen ? Nöjd ? /Janne |
|
| Savek: Du testar kopplingen genom att slänga i en hög växel vid typ 60-70km/h å trampar fullt på gasen, springer varvräknaren iväg snabbare än farten ökar (utan hjulspinn så klart) så har du en dålig koppling. | |
|
...och spinner det så vill jag också ha Vtech flash ;) |
|
| Carlee82: Sevak har JB3 nu. | |
|
ThomasF: Ska testa imorgon men som sagt tror ej det är kopplingen längre utan kraften i JB3 som gör att det spinner ibland. Oftast på kvällar då de är kallt ute och man ej får lika bra fäste. Carlee82: JB3:) |
|
|
Jaså har du bytt, det har jag missat. Varför? |
|
| troligtvis för att Vtech kan inte leverera mer en 14,5 psi/1 bar boost . | |
|
Carlee82: ville testa jb3 samt kunna ställa om till original osv blev dessutom sponsrad av terry. Någon som vet när nästa m5board eller gtboard blir av? |
|
Cartéen |
Vad kör ni alla på för bensin, 98 eller V Power? Jag själv kör 98 oktan och har JB3 på map 5. Någon som kört på det sen gått över till V Power? Märker man någon skillnad i sådant fall? / Marcus |
|
Endast V-Power här.. Bomis ---> Bänkningen, hur gid det?? |
|
| Fan va skönt att min koppling är i gott skick. Om någon är intresserad av m3 sidokjolar till e92 skicka pm. M-force har släppt nya som skickas ut i maj. Dem ska ha 100% passform enligt dem jag har fått bilder och de ser bra ut. Ju fler vi är desto bättre pris kan jag fixa. Just nu är vi 2. | |
|
bänknigen gick bra :) c:a 360 rwhp på hjulen + 575nm, så jämfört med mr.5:s gloryruns på dynojet med 400rwhp så ligger vi på samma nivå :) hade dock svårt att få fäste på rullarna med helt slut däck.... |
|
|
Sevak passa dig för m-force. Har själv handlat av honom men väntetiderna är hemska+att han har hållt sig undan och svarar sällan på mail när du väl har betalat. Han hovar in pengar och vägrar svara sedan.. läs länken.. Länk |
|
| Beställde splitters av han och fick vänta i två och en halv månad om inte mer, när jag väl fick dom så var den ena splitters skadad. | |
| Sevak>> jobbar du med sponsring på heltid? ;) trim, montering.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.