|
Sida 30 av 712
|
|
|---|---|
|
Tjenare Joakim! Tack för senast, jag ser fram emot mer inspirerad körning framöver! Nej det är inte BSR. /Tobias |
|
|
Låter riktigt intressant med flaschen,undrar om det är det att dom använder flasch istället för piggyback som gör att de kan köra med så högt laddtryck. Det kommer säkerhetsspärrar på piggyback trimmen som bryter laddtrycket vi d 16psi och låter motorn gå ner till standardtryck om det stannar där mer än en kort stund. |
|
| Tobias1980, lägg ut lite info på e90post om flaschen, skulle vara kul att läsa deras reaktioner | |
|
Tack Tobias, du är en pärla! Då väntar vi! ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Tobias1980. Jag gissar att det är ChipCenter i Växjö som utvecklar programvaran till 335i. /Janne Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
Jaha ! Idag åkte uppgraderingen på JB2R samt BMS filter väntar fortfarande på downpipes och catback fy faaaaaaaan vad bilen går |
|
|
Kraxx, har du inget hot-pills?? Med JB2HR blir det ännu skojigare =) Du har inte funderat på JBX? |
|
|
Ingen annan som är sugen på dyno dag i Stockholm? Posta i den här tråden (Länk så jag får en hum om intresset. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Piss sajt. Testar igen -> Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bubbla . Jo det kommer nog att åka på ett ( JBX ) oxå vill ju bara testa först :-() |
|
|
Asså.. Märkte att jag bara laddat drygt 13PSI hela tiden med V2 så jag ändrade inställningarna från 90% till 92% idag. Min sammanfattning av resan efter det är något i stilen med "hahahahahahaha!". Fy f-n vilken skillnad! 14.2PSI laddar jag som mest nu :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet , du kan utan problem höja till 94-95%, samt ta och beställ ett bsr filter från ferrita det gör större skillnad än man tror. |
|
|
pea: Kan jag verkligen det med automatlåda? Antar att jag måste ställa ner sen när det blir varmare? Högre lufttemperatur = ökat laddtryck har jag läst. Ska beställa filter direkt :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Vad jag vet har inte en automatlåda rasat än trots att de tar ut mera hp,kör 402m under 12 mm. JAg skulle inte vara orolig. |
|
|
Joakim, byt olja i lådan ofta och sätt på en extra oljekylare till automaten, då håller lådan. Dinan har ju en separat oljekylare men den är till motorn. Finns ytterligare ett trix och det är att köra med vanlig helsyntet i automaten....det gjorde jag i min 855:a när OMEGA ATF'en inte pallade. Men Volvo's automater från 90-talet går inte alls att jämföra med BMW's när det gäller styrka och hållbarhet. Så den lådan var inte så förtjust i 600 nm...... Men det gick snabbt på Mantorprakan när man väl fick ner kraften i backen....:-) /Janne Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
Hur får jag dit en extra oljekylare? :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hej! Jag har haft min 335 Cab i snart ett ar nu sa det borjar bli dags att bestalla tuning till den. Jag har lange tittat pa Vishnu v2 men nu nar jag ser att det ar en svensk losning pa gang sa undrar jag om man skall vanta tills man aker till Sverige pa semester och kopa den svenska varianten. Vad rekomenderar ni, vilken av de tva ska man valja? Vad ar for och nackdelar? /mbri |
|
|
Nu finns ju V3, kanske kan va nåt? Se här: Länk |
|
|
mbri: Den enda fördelen med den svenska, vilken det nu är, skulle väl vara att de eventuellt har någon form av motorgaranti, men det tvekar jag på. Nackdelen är att produkten kommer vara färsk och otestad. Fördelen med de amerikanska är att de är mycket väl testade vid det här laget med hundratals, kanske tusentals kunder som kört under flera år. Nackdelen är att USA är långt bort om något skiter sig. Jag skulle köpa något beprövat såsom Procede, Active Autowerke, Helix, Split Second TT, Juicebox... i den ordningen :-) Står att du bor i Dubai, har du bilen i Sverige eller där? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bubbla: OOOOOOOOOOOOHHHH!!!!!!!!! Ska beställa sekunden det går! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.