AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.754

Ökad effekt på min 335i

Sida 298 av 712
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
19:00 Götaplatsen - stämmer! :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
bms dual cones och big tom heat shield finnes vid intresse...pm:a mig!!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Kul att köra 135 och JB3, det är en större skillnad än vad jag trodde att köra 135 mot 335,kvickare och lite mer gokart känsla, den med stage 3.
Det är en stor skillnad i kraftregistret mellan JB3 och V4,lite svårt att jämföra i och med jag kör steg 3 och 135an steg 1. men det var vridet i mellan registret som var den stora skillnaden.
KUL att ses och jämföra

Tack för turen...
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
På vilket sätt tyckte du att kraften skiljde sig i mellanregistret mellan JB3 och V4?

// Thomas
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Tack själv pea! Det var verkligen mycket större skillnad på våra bilar än vad jag väntat mig, karaktären var helt annorlunda! Jag har svårt att sätta fingret på vad det var, men jag tror att storleken trots allt har betydelse! :) Min 135:a kändes lite som en ouppfostrad lillebror, din bil gick mycket mer sofistikerat.

Big Tom: jag har inget bra svar på din fråga, men det var helt klart mer kraft i Peas bil, jag vågade inte riktigt gasa ordentligt, blev feg när det släppte... :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
...för övrigt måste jag bara tillägga att Heartwares bil var sjuuuukt snygg!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Ska bli sjukt kul att jämföra dom olika trimmen på eventet....helt sjukt bilen drar nästan lika hårt när man drar på på fyran på samma varv som man vanligtvis drar på ifrån på trean! :)
pe
771
pea
BMW M3 E92
thomas , min bil hade mycket mera vrid mellan 3000-5000 rpm men det är svårt att jämföra rättvist mellan en steg 1 bil och en steg 3.
Men V4 är helt annorlunda i karaktären än V3 och JB3, stor skillnad i gasrespons och vrid i mellanregistret
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ok...
Jag har blivit tvungen att ställa på trimmet lite i mellanregistret för att få den kraften jag önskar där.
Jag har även skickat ett önskemål till Terry om lite mer power på låga varv, så vi får se vad som händer! :-)

// Thomas
Jag va ute ikväll och mätte lite med RL. 19 tummare, halv tank, 2,5 grader.
Jag ska logga bilen och skicka loggarna till terry bilen laddar för lite pga av att de är för kallt. Fick ej bra grepp heller pga av kylan.
Här kommer tiderna.
0-100. 4,7 sek
100-150. 3,5 sek
100-200. 8,9 sek
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Joxgbg --> Tack för åkturen! Det var kul att äntligen få ratta en 135a :)
Konstigt nog ville ingen provköra min otrimmade 335a! :D

pea ---> Hör av dig ang grejerna :) är mycket intresserad!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
V4 senaste mapp har ett riktigt fint och köttigt mellanregister. Bilen gör ett litet skutt ibland när 4an läggs i. Med metanol/vatten 70/30 @600-700 ml/minut levererar bilen 430+ whp. Ignorera STD och SAE värden och se Actual. Jag brydde mig inte om att mata in temp mm...

Ska göra om samma mätning på 4an, det har spunnit en aning på 3an.

Länk

pe
771
pea
BMW M3 E92
R 1000 ska bli riktigt kul at se hur din bil går mot de andra här på forumet, af
Du och kraxx har säkert de snabbaste som det ser ut.
Men man blir imponerad när man kör N54 bara i steg 3, kunna dra loss bakhjulen med bara gasen på 2 an på torr asfalt med 3 i bilen och full tank.
är ganska kul. KUL LEKSAK ..
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag tror att steg 3 bilarna är ganska lika just nu. Men bilen börjar nu bli ungefär som jag hade hoppats att den skulle ha varit original...Det är också kul att den orkar trampa på lite med original avgassystem och luftburk.
Idag folierade Calle på plastkonventering mina fönsterlister i mattsvart. Vart hur bra som helst.
Länk
Länk
Länk

Min koppling har även börjat slira ibland så jag har tänkt beställa ACT Performance Street Kit BM8-HDSD 456 ft/lbs borde väl räcka.
Mr.5 och Shiv kör med denna.
Länk
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag ska komplettera RL Powerbox med en modul som tar in RPM och diverse andra signaler som t.ex. metanolflöde, TPS mm. När jag skulle beställa modulen fick jag veta att RL behöver uppgraderas för ca en tusing för att den yttre enheten ska fungerar. Det är förstås inte acceptabelt genom att jag köpte RL-enheten i mars och RL har infört detta på alla PB sedan oktober förra året.

Killarna på Länk sa direkt att de står för kostnaden när jag påtalade detta, juste av dem och ett exempel på att man kan ha bra stöd av seriösa ÅF. Köper man den här typen a saker via ebay så får man vara glad om grejorna fungerar överhuvudtaget och kommer ingenstans om enheten är felaktig.

Nästa lilla projekt är att styra metanolflödet både med RPM och Boost. CMGS styr bara med boost, vilket fungerar bra, men det är nog ganska klart att motorns bränslebehov i lika hög grad påverkas av RPM.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Verkar som jag får mina grejer till bilen denna veckan, sedan återstår montering bara. Vem vänder man sig till, angående Björkvik? Om det nu inte är försent?
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Ajvar, du har PM.

/Janne
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Savek: Skitsnyggt. Ska göra samma på min nu när jag beställt aerodynamikfronten å performance njurar. Vad fick du ge för folieringen, har ringt runt till några företag men ingen som kan ge ett svar, däremot har jag inte kollat med plastkonvertering ännu.
Tja fick ett specialpris men tror ordinarie pris är 800-900:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.