|
Sida 295 av 712
|
|
|---|---|
| Joxgbg: Ja tack vare dig. Stort tack. | |
| Strålande! :) | |
| Är 1700:- ink. frakt bra pris för en helt ny BT kabel med 3 vins? | |
|
Det låter bra tycker jag, den kostar ju $287 (2069:-) om du köper den av terry, men då tillkommer ju frakt/tull/moms. Vet du att den fortfarande kan användas med tre VINs? Det räcker ju att testa den en gång för att ett VIN skall "förbrukas". |
|
| Japp den är helt ny. Vet att de räcker att koppla upp den mot en bil så försvinner 1 vin. | |
|
Kan härmed bekräfta att Code Clearing m h a Procede fungerar perfekt. I går gjorde jag ett prov för att testa funktionen. Jag stängde av O2-sim (i User Menu) och gjorde en fullgasrepa. Det som hände var att en mängd koder genererades, både öppna och dolda koder. Dessa presenterades som koder och i klartext i BT-verktyget. Exakt samma koder återfanns också i Procede. Det var dels koder som talade om att det var knas med lambdasonderna, dels koder för misfire som genererades när bilen intog LIMP-mode. Jag raderade sedan koderna m h a Procede, d v s trampade gasen i botten två gånger med tändningen påslagen. Alla koder försvann som de skulle, även de dolda koderna. Bilen testades sedan igen med påslagen O2-sim funktion och gick perfekt. Det som kan vara bra att känna till är att problem med O2-sim kan generera felkoder för misständning. Jag kör fortfarande på originalstiften som har gått 3900 mil. Det verkar som att de är ganska så hållbara även om de förstås ska bytas så snart som möjligt, kanske redan idag. Inte en enda misständning ännu trots att bilen har laddat 18+ PSI under senare tid. N54 is King. |
|
|
bänkade bilen idag på turbocenter inför morgonadagens giac steg 2+ programmering + avgas. Motor = stock, dp's, dci + bastuck bakburk 282,8 RWHP @ 5750 rpm 383 WTQ Känns som ganska bra siffror att utgå ifrån för morgondagens eldprov...ny bänkning på torsdag :P |
|
| Tänkte höra med er vad normalt däcktryck är på rft däcken bak/fram på 18 tums orginalfälgarna? | |
|
Nån som vet var man kan få tag på KW v2 till bra pris? bomis --> har du sålt dina beyern mesh än ? |
|
| pavel>> yes det har jag :) var påväg att köpa kw v2:or fr usa för 1700$ ink frakt men det blev h&r i stället fr sverige... | |
| Ajvar, uppgifterna finns på en skylt i dörrstolpen. Eller tankluckan. | |
| Till er som kör JB3 tycker ni inte bränsleförbrukningen är lite väl hög? | |
| Jo tack Micke :). Tänkte bara dubbelkolla eftersom vissa tvivlar på dom siffrorna som står på skylten på e90.. | |
|
bomis, dan åxå! fälgarna såg riktigt feta ut! :) Är du nöjd med h&r? Har hittat kw v2 hos ocl borsson för ca 15k, låter det vettigt? |
|
| Jag körde med 2.5 bak och 2.3 fram på RFT, det gjorde att bilen inte blev tokstötig och inte spårade hejdlöst. Men enda sättet att få acceåtabel gång på bilen på våra dåliga vägar är att köra på non-RFT. | |
|
Håller helt med R1000, byt ut RFT-däcken och bilen blir som ny, i synnerhet E9x, blev skillnad på E61:an också men inte riktigt lika stor skillnad som när jag bytte på min E91:a. /Janne |
|
|
pavel>> sålde dom till förmån för dessa :) Länk m3offset :) 10" bak et 22 8,5" fram et 30, däck, fälgar och coils åker på bilen nästa vecka :) |
|
| pavel>> by the way 15 000 är ett riktigt bra pris för v2:orna! :) | |
| Tack för svaren, rft åker åt helvete så fort däcken är slut. Vilket dom är väldigt snart med tanke på proceden och det andra godiset som är på ingång. | |
|
RFT SUGER B**LE!! appropå det, fick superpris på mina toyo t1-r däck från Ralphs Däck, riktigt skön kille med superpriser! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.