|
Sida 294 av 712
|
|
|---|---|
|
tänkte bara meddela att det blev FORGE FMIC till slut :) hoppas man gjorde ett klokt val , deras andra produkter är ju kanon , speciellt till VAG bilar ... hoppas man inte blir missnöjd nu , men det tror jag inte. Panoz på E90post bor i Grekland och är helnöjd med den , borde funka kanon här då också. |
|
|
TigerDejan>> Bra val... Semaga (335d) köpte också en IC från Forge, tog inte så lång tid att få hem den heller... |
|
|
Sevak: riktigt snyggt blev det! pedaler + fotstöd i alu, inga problem montera? skruvas fast på original pedaler? |
|
| Tigerdejan>> bra val, forge gör bara kvalité grejer, har deras senaste svarta dv's...funkar kanon! Min giacfil är klar nu :) blev senaste värstingen för manuell låda, samma som mr5 har på e90!! :) :) hans prestanda går ju inte av för hackor...fan va jag längtar till onsdag....giac, vanguard och injen...installerade rixster boost gauge och svarta njurar igår :) | |
| precis beställt snow performance....nu är ni rökta grabbar! ;) | |
|
Bilen är äntligen steg 3 trimmad, går riktigt bra. Dock så hackar acclerationen lite på 5-6ans växel om man segdrar från 2k varv. Ngn som vet vad detta kan vara? Stiften är nya men dom gamla var ganska vita så jag vet inte om det är brist på bränsle? |
|
| Wetterstrand>> det är en av anledningarna till varför jag sålde min piggt och kommer att köra flash nu i stället, orkade inte med alla små fel...vill ha ngt som funkar lika bra hela tiden...det du förklarar låter som oscillation...vilket många här och på e90 har haft problem med... | |
|
Då har Sevaks bil uppgraderats med JB3 2.0, AMS FMIC och AR OCC. Det var inga problem att installera någon av grejorna och bilen går som ett skott och är mycket stark med bra karaktär och effekt över hela rpm-området :-) Än så länge går den på en ganska snäll mapp, inga felkoder och allt ser lovande ut. Kul att träffa Sevak och hans kompis också. Jag bjöd på en liten provtur i min bil också, den laddar stabilt 18 PSI och fungerar hyfsat. Nu ska den snart börja matas med riktig metanol istället för Biltemablasket. |
|
|
Grattis sevak till din fullmoddade steg 3 bil!! Fan jag väntar fortfarande på mina steg 3 prylar.. Hade varit kul med ett 335 get together i göteborg??? |
|
| Vi får se till att träffas t.ex. i Gbg när du har fått på St-3 Ajvar. När jag demade min bil idag visade jag hur den känns otrimmad, d v s jag valde in valet-mode mappen via DTC-knappen. Fy he-te vad slö bilen känns då jämfört med aktivt tune, pinsamt nästan, det händer inte ett skit när man trycker på gasen. Du kommer att bli toknöjd med dina grejor Ajvar när du får bort moppe-strypningen :-) | |
| Hahahahah. jag tycker den går bra nu Micke, shit vad den måste gå efter allt annat på!!!! :) | |
| R1000 din bil gick sjukt bra ! Hoppas vi ses snart igen | |
|
Lite carbon på min bil monterat och klart allt. Länk Länk Länk Länk |
|
|
Testade idag på ren etanol (T-röd) istället för Biltemas spolarvätska. Spolarvätskan innehåller en del av en Glykol-släkting så det är lika bra att skippa den helt. Forfarande i brist på metanol som ger 115 oktan, så körde jag idag med etanol som bara innehåller 104 oktan minus sänkningen av den vanliga bensinen som är på 99 oktan (V-power). Det gjorde ändå nästan 20 hp upp så att bilen nu levererar 410 whp på hjulen enligt Racelogic. Ska även ta fram effektkurvor och se hur den jobbade på olika växlar över varvtalsregistret. Länk |
|
|
Tack för åkturen idag Micke! :-) Det var riktigt intressant att se hur stark din bil var på de högre växlarna, speciellt på 5:an. Metanolen (eller etanolen, i detta fall) verkar trolla bort N54:ans dåliga förmåga att gå in i väggen vid 220 km/h på 5:an, vilket känns riktigt bra inför sommarens events! // Thomas |
|
|
En liten lathund som jag har gjort för att se hur meth-flödet vid 18 PSI påverkas av olika startinställningar (för boost) med CMGS. Länk Jag körde initialt med 8 PSI startboost men har nu gått upp till 12 PSI för att meth vilket ger mer effekt genom att jag har en ca 1000 ml/min nozzle som egentligen är för stor (utan gas). När BigTom och jag testade poppade en tryckslang ljudligt loss genom att laddtrycket har ökat efterhand bilen adapterar. Det gick att fixa på en parkering, en slangklamma på Induction Pipe hade troligen setat lite snett monterad och greppade inte över stoppkanten på röret som den skulle. Alles in ordnung efter omjustering och åtdragning. |
|
|
Det kan möjligen ha varit falsklarm från min sida avseende Biltemas spolarvätska men bättre safe than sorry. 2-propanol som jag uppfattade kan vara en glykol-släktning uppges också vara detsamma som isopropanol, vilket fungerar som alternativ till metanol enligt tillverkarna av meth-system. Nu är man ju ingen kemist och det kan ju finnas annat i Biltemas spolarvätska som kanske inte är bra för maskinen på sikt, så jag använder den inte mer för att kunna känna mig helt säker. Nu finns 16L etanol (T-röd) till hands som backup tills jag får hem en 25L dunk med metanol. Sammantaget täcker det nog hela årsbehovet. |
|
|
Tack Micke för hjälp med allting. Vi får montera SLD på björkvik;) Min bil går grymt bra nu på mapp 7 men man vänjer sig ganska snabbt. Mötte en s60 med 400 hk igår och den hade inte ens chans. Ska logga bilen i veckan och skicka till Terry så får vi se om han kan få ut lite mer av bilen:) Förresten va det ETS IC vi montera ej AMS. Riktigt bra passform samma sak med AR OCC allt flöt på riktigt bra. Mickes bil går sjukt bra även på högre varv kändes den riktigt stark. |
|
| Måste även säga till er som har RFT däck släng skiten. Det är sån sjuk stor skillnad. Körde tidigare med Bridgestone RFT då fick jag knappt ner kraften i backen och i kurvor kändes bilen ej stabil. Men med mina nya Hankook S1 Evo får jag ner kraften mycket bättre och kan ta kurvor mycket snabbare. | |
| Sevak: Funkade det med kabeln? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.