|
Sida 292 av 712
|
|
|---|---|
| Är det många här som ska till Elmia? Borde kanske styra upp något isf! Alla steg 3 grejer kommer monteras på bilen på torsdag kväll så jag ser fram emot att göra slut på vinterdäcken:) | |
|
jag , du , sevak , och 2 till från garaget kommer iaf :) så vi kommer stå tillsammans allihopa ... någon mer ? |
|
| stå tillsammans? | |
| aaah bilarna ... :) häng med lite nu Bomis ;) eller äre jag som ska hänga med :S haha | |
| Det ska va en bmw träff efter elmia på a6 ceneter. Kommer massa andra bilar också. | |
|
Tycker det brukar vara lite gay det där med bmw träff etc;) Tänkte bara det skulle vara kul att träffa folk här och snacka lite skit och utvärdera bilarna lite innan man beger sig hemöver... |
|
| tigerdejan>> jag trodde att ev ngn skulle ställa ut....därför... | |
| Wetterstrand: Dem som jag ska träffa är från autopower. Alltid kul att träffas titta på varandras bilar och snacka lite skit. | |
| precis va jag sa Wetter , vi är ett gäng härifrån som kommer träffas där borta :) | |
|
Nu är det vår, för jag har fått på mina sommardäck! (Med mina nya feta 275:or bak!) :-D // Thomas |
|
| Vad blev de för däck Thomas. Kör du fortfarande på mapp 7 med ändrade globala inställningar? Senaste interface 3/16? | |
|
Yes, jag kör med Interface: 031610 och Firmware: 032210. Fortfarande mapp 7 med påställda globala inställningar. Däcken var nått billigt, då de ändå bara försvinner direkt... ;-) // Thomas |
|
|
Här är en kurva som direkt visar hur effekten påverkas av för mycket metanol. Eller snarare Biltemas spolarvätska. Jag kör med en M10 nozzle för tillfället och justerar flödet direkt med en ratt på CMGS-enheten som också används som boostmätare. Nozzeln är tilltagen för att kunna mata på rejält med metanol som en säkerhetsåtgärd om, eller snarare när, lustgas ska användas. Jag väntar dock med det till Vishnu har släppt lösningen för lustgasstyrning så slipper jag installera ytterligare saker. Länk Excel-dynon som använder data från Racelogic-enheten underlättar väldigt mycket att ta reda på vilka inställningar som ger bäst effektkurva=prestanda. |
|
| WOW! 401rwhp och 415 lbft...det måste röra på sig!? | |
| eller läste jag fel? | |
| Du läste rätt och det börjar röra sig en aning men inget som imponerar direkt. Kände faktiskt inte att den tappade effekt så det kan också ha varit lite hjulspinn som ger effektdippen. Spinner hjulen LITE utan att tappa för mycket driv upplevs bilen som pigg, hade det varit en kvävning av meth borde jag ha känt och hört det, tror jag. | |
|
Billigt...? ;-) Länk // Thomas |
|
| synd den är automat annars kunde man använda den för bankörningar. | |
| undrar hur mkt han fyller? | |
|
Fan, nu är den borta... Säkert såld väldigt snabbt till nån lycklig ägare! ;-) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.