AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.845.388

Ökad effekt på min 335i

Sida 291 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag köpte min wavetrac för 1300$ :) SUPER nöjd! förstår inte hur man kan köra utan LSD.....det är lioksom halva nöjet när man har pulver i bilen...bästa modd jag gjort.....

IC = helix
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
och jag ska montera:

Ar Design Catless Dp's
AMS FMIC
FK Silverline X Coils

:D
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
he he blev 268:- i tull och moms på 2200$ *LOL*
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
då kommer jag också med:
BMW performance Ratt med M3 paddlar och Trim
BMW performance Carbon trim
Turbo Dynamic Stage 2 turbos
GIAC Stage 3
Evolution Racewerk Intake manifold (BETA)
Uppgraderade Vattenkylare (BETA)
Ar oil catch can
:-)
500 hästar klubb here i come slutet av April.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
haha, du är galen enrita! :)

Tack för svaren ang. diffen, just nu känns det inte jätteintressant att lägga ut 20000:- jag får vänja mig vid tanken ett tag så får jag se.

Just nu står en IC högre på önskelistan.
Ti
534
TigerDejan
shit Enrico , du är heeeelt sjövild :)

ska bli jävligt intressant att se din bil live någon gång , se va den går för :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
joxgbg>> 20 000?? wavetrac landar på 10 000.....den är minst lika bra om inte bättre än quaife....har mer features...

fan jag måste säga att efter jag uppgraderat bilen med den senaste programvaran från bmw så går bilent grymt bra, inget lagg what so ever och bilen känns faktiskt starkare över hela registret, ingen ojämn tomgång vid kallstart, inga missljud från turbos, ja ingenting :-) Nästa vecka giac, fan jag blir tokig snart vill på med alla grejer på bilen.....kommer bo i bilen i en vecka efter installation/uppgradering flash, avgas och injen intake.....he he ska bli kul och se hur många billarm man kan sätta i gång i garaget på jobbet när vanguard är installerat *LOL*

Måste säga att systemet är riktigt sexigt och vilket ljud!

Länk
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Här kommer min lista..

Ams fmic
Ar design catless dp
Ar design OCC
Vishnu procede v4
Vishnu dual cone
Simons catbacksystem
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
bomis>> Jag vet inte hur det var på din bil, men jag har ju den svetsade diffen vilket gör att jag måste skicka iväg bin befintliga diff alternativt köpa en en färdigmonterad och panta min gamla. Då ska det skickas grejer fram och tillbaka över halva jorden, plus att den skall monteras när den väl kommer hit - vilket inte blir gratis. Hittade en DIY på e90post, och jag tänker inte ens försöka göra det själv... Vet du nån som kan fixa hela skiten för 10000:- så köper jag imorgon! :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ahha...min var var inte svetsad bara att installer....fan va trist, ja då förstår jag ditt dilemma.....tråkigt! blir en helt annan bil med lsd diffen....love it!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
fan va kul det är att så många stsar på sina bilar inför säsongen :) kanske skulle ha en liten träff när folk fått på grejerna :P
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ja, det är jävligt surt att dom har börjat svetsa ihop skiten. Man skulle ju iofs kunna leta upp en gammal 335 diff på skroten, det borde ju funka. Men det blir fortfarande ett jävla meck och kostar lite för mycket för att jag bara ska hosta upp utan att blinka!

En träff hade varit superkul! Jag är otroligt nyfiken på hur era bilar går, jag kan bara tänka mig.

/Jocke
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Joxgbg>>> Kolla med Semaga här på forumet om du vill va
med å köra lite, Bla kommer Bomis och Enrico med sina
Giac preppade bilar
Ti
534
TigerDejan
hörrö , den där träffen får vi ha någonstans där vi från södra sverige kan va med också ;)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, tyvärr så hamnade Björkvik-eventet mitt i min Turkietsemester...
Synd, för det hade varit kul att kolla hur mitt metanolsprut hade fungerat. :-(

Men det kommer ju andra tillfällen, förmodligen ett å annat autobahn-event...! ;-)

// Thomas
joxgbg: Tack för hjälen med kablarna. Hoppas de funkar på lördag.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
just jävlar måste betala in startavgiften till björkvik....någon som har kontouppgifterna, pm tack!!
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Alltid roligt att se 335 fighter, hade viljat sett någon av Giac bilarna (335)
mot BigToms grymma 335a
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag kör V4 nu, den senaste non-public betaversionen. Inte för att jag egentligen vill ha V4 utan för att det bara är den som kommer att stödja meth och lustgas mm framöver och då är det lika bra att kliva på. Maxeffekten är ungefär densamma som med V3, för min del ca 400 whp vid 18 PSI laddtryck. Boostmätaren ligger stabilt på 17,5, 17,9, 18 och däromkring vid fullgas och för första gången tycker nog även jag som kör att det börjar röra på sig lite. Det är annars mest som passagerare som man känner exakt hur en bil drar. V4 är väldigt känslig på gasen och när vägen är kall som nu är det lätt att få ett svep i kurvor även på 3an på torr väg om man gasar på lite extra. Tycker egentligen inte om denna överkänslighet för bankörning men på vägen är det kul och konfortabelt att den svarar så fint. V4 får i alla fall bättre betyg än V3 av mig totalt sett geom att den håller bost bättre uppe på höga varv vilket är viktigt för att få många och starka hp i höga hastigheter. Om jag har räknat rätt så krävs ca 340 hp eller så strax under 7000 rpm för att klara 300 km/h med en MT och det tvivlar jag inte på att den gör. Det är lättare med en AT som inte behöver varva lika mycket för att göra 300 km/h.
pe
771
pea
BMW M3 E92
R1000, V4 är kul att leka med men håller med kan vara lite för mycket gasrespons, prova att sänka den via software,
Finns en sportknapp på dkg lådan som ytterligare ökar responsen.
Men det kommer att behövas specialmappar för att den ökade effekten ska funka bra med dkg , och både Vishnu och terry har visst betällt var sin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.