|
Sida 290 av 712
|
|
|---|---|
Cartéen |
Sevak: Jag har en BMS tuning gauge till övers. Kör även jag med JB3 2.0 men kopplade aldrig in den. Om jag känner mig själv rätt kommer jag aldrig göra det heller så kan lika gärna lämna över den till någon som behöver den mer. Hör av dig.. / Marcus |
| Pavel: R1000 körde väldigt mycket på det. fråga honom. | |
| Pavel, om du vill få bra prestanda till en låg kostnad så är JB+ ett utmärkt alternativ. Bara att plugga in enheten på sladden till TMAP-sensorn. Om du kan tänka dig att öppna ECU-lådan och det är inte svårt, så är JB3 pin-out mycket bättre prestandamässigt och kostar inte speciellt mycket mer, bara någon tusing. Då har du också lagt grunden för steg 3 trimning oavsett du går den vägen senare eller ej. | |
|
Vad du säger är alltså att jag kommer vilja ha mer kraft efter en tid med JB+? :) Just nu så lockar nog JB+ pga av enkelheten, priset och att man får lite mer kraft från motorn. Vad skulle du gissa på att man får ut extra i hp/nm? |
|
|
Kanske inte just det utan mer att JB3 ger en mycket finare gång i maskinen tack vare en bättre (rätt tunad) effektkurva. Gissar att du får 320 på hjulen med JB+ jämfört med original 275 på hjulen eller något sådant. |
|
| Fick hem lite godis idag: Länk | |
|
Någon som vet vad denna kabel i första bilden heter och vart man kan få tag i en sådan? Länk |
|
| Sevak: Det är en enkel seriell förgreningskabel, inte direkt någon standard-pryl men världens enklaste att löda ihop själv! Kan du inte löda så borde du till och med kunna skarva ihop det med sockerbit eller el-tejp om du vill. | |
| Det finns ingenstans man kan köpa färdig kabel? | |
|
håller med faktiskt , hade kört på JB3 , det är inte så krångligt att koppla in och det funkar riktigt bra :) du kommer inte bli missnöjd. som någon sa , skulle du vilja trimma vidare sen så är de perfekt att du har Jb3 :) |
|
|
Men hur är det med koder som loggas i ECUn? Slipper man detta med JB3 och finns det mindre aggressiva inställningar, typ om jag vill ha en 30hp upp från original eller liknande? Jag kör ju aldrig race, förutom när pizzerian stänger inom kort o man e sugen på en Balkan kebab! ;) |
|
| Pavel>> map 1 alt 2... | |
| Pavel: map 3 är std. och boostar 13 psi (runt 60 hästar på hjulen) med detta kommer du aldrig att få en tuner code. Bara koppla in den och köra :-) | |
| Sevak: Inte vad jag kan hitta på dom vanliga ställena i alla fall. Men som sagt var, det är pissenkelt att fixa ihop en själv. Det är bara ett par kablar som behöver skarvas ihop, PM:a så kan jag ge dig instruktioner om du vill. | |
|
Det kanske är Procede som gäller i låga temperaturer och JB3 när det är varmt ute :-) Länk Hur det förhåller sig ska kartläggas, fick JB3 mm i går. Intressant också att procede nu fullt ut stödjer lustgas. Länk |
|
| he he nu är godiset på arlanda redo för utkörning :P så jävla nice... | |
|
Idag har jag alla motorkåpor samt interiörlister i kolfiber monterade. Bilder kanske kommer senare idag. På Lördag har jag detta monterat: BMS JB3 2.0 BMS Speed Limit Defeat BMS Boost/IAT Gauge ETS Intercooler AR Oil Catch Can |
|
|
och jag: vanguard dp back exhaust injen intake matte black grills giac stage 2 programvara rixster boost gauge lc lemans m3 offset/ toyo t1-r däck h&r coils :P |
|
|
Hur mycket får man räkna med att punga ut för en quaife eller wavetrac-diff? Jag har grava problem att få ner kraften i marken, och jag har ju knappt börjat trimma än... dessutom beter sig bakvagnen ganska oberäkneligt när det väl släpper. Det är jävligt synd att det inte går att kränga på lite bredare sulor på 135:an, det hade dessutom gjort underverk utseendemässigt. Sen börjar jag fundera på om jag skulle ta och skafffa mig en IC, är det nån som har en begagnad att sälja? Om inte, vilken ska man satsa på? |
|
| joxgbg: skicka en mail med offert förfrågan till Birds UK med din VIN nummer. Detta för Quaife. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.