|
Sida 289 av 712
|
|
|---|---|
| eller rättare sagt fram till sista april.. | |
|
Ajvar: då är det väl ingen problem :-) Jag skulle också inte göra Service ärende hos bmw iallafall. För dyra. Jag har inte varit hos BMW sedan September 2008. |
|
|
Om någon är intresserad så har jag en uppsättning 13 mm spacers till E90-E93 (säkert andra med). Breddar 26 mm/axel. Med navstyrning. Köpta hos Schmiedmann. Här även 8 långa bultar till. PM:a mig vid intresse. //Erik |
|
| 8 bultar (4 per hjul) är de till Opel Kadett fälgar :-) | |
|
R1000: Låsbultarna följde med den andra uppsättningen spacers som jag sålde ;) //Erik |
|
|
Min tomgång med varm motor är ca 550 rpm, med AC på, ca 600. Ibland efter en stunds körning ändras tomgången till ca 750 rpm. Har testat att vänta en stund men den går inte ner med mindre än att man startar om motorn. Vad kan detta bero på? Kör V3 nu med stg2. Har inte haft problem med detta tidigare. Hälsningar Bubbla |
|
|
Turbo Dynamic Stage 2 complete : Länk Länk Länk Dem börjar jobba på mina nästa vecka :-) |
|
|
NICE Enrita! Riktigt fina verkar dom vara! //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Kul Enrita. Gissar att det kommer att bli väldigt bra med uppgraderade turboaggregat. | |
|
nu är avgassystem och injen intake på väg.....fan va gött!! och efter påskhelgen giac!!! är så sugen nu så jag håller att på att gå av!! sedan nya fälgarna förstås och coils..... :) låter mumma! Länk Länk |
|
|
låter riktigt bra Micke!!! Angående turbos om någon är intresserad att köra detta kan jag erbjuda 2 lösningar: 1. jag har en core set som ligger i USA hos Robbeck för sin upgrade. Eftersom han är sent med den har jag valt att köra Turbo Dynamic. Själva upgrade är likadant med båda kompressor och turbine wheel, tråden här: Länk Killen är pålitligt och jag har utforskat på andra forumet om sina upgrade för Mitsu 3000 GT och alla var nöjda. Mina core kan köpas för 300 USD och detta turbo upgrade kostar runt 2000-2500 USD. 2. Jag kan erbjuda skicka mina originala Turbos till turbo dynamic för antingen stage 1 eller 2 mot 1 annan set av turbos utan rattle och inte så många mil. PM mig om intresserad. |
|
| Enrico, menar du att du vill byta till dig ett par lågmil tysta originalaggregat mot dina nuvarande originalaggregat som då är uppgraderade i UK? | |
| uppgradering betalas väl av köparen :-) Jag skickar mina originala , thats it. | |
| Såg en E91 335iS idag, trodde inte den kommit redan... | |
| Shit vad lugnt det var här idag!!!!! | |
|
Hade för mig 335iS bara var för den amerikanska marknaden.......?? /Janne |
|
|
Någon som har en BMS tuning gauge till salu? Vill ha den till mitt JB3 2.0 för kunna se boost och IAT. Vet att den ej kommer funka att byta mapp med. |
|
| Är det någon här som kör med JB+? | |
| jag har den på min bil just nu kopplat till methanol insprutning. Jag kör GIAC flash. | |
|
Ok, men har du kört med bara JB+? Anledningen till att jag frågar är att det verkar vara ett bra och enkelt alternativ för de som vill ha lite mer kraft. Jag har ju alltid tvekat till att trimma bilen men måste säga att JB+ känns som ett bra alternativ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.