|
Sida 287 av 712
|
|
|---|---|
Cartéen |
joxgbg: Jag kör också JB3 2.0 på min 135:a och upplever inte någon extrem turbolagg. Tycker att bilen svarar ruskigt snabbt när man trampar på gaspedalen vid i stort sätt vilken växel som helst och varvtal. Körde en Audi S3 - 2007 tidigare och där kan vi prata om turbolagg. Du han igenom en trerätters middag innan det började hända något på den bilen ;-). Vilken mapp kör du på? / Marcus |
| joxgbg>> vilken version av jb 3 kör du? 1,4? 2,0? mapp? övriga mods? jag har aldrig varit med om ngt direkt lagg med jb3, senaste mapparna med bogfix hade rent löjlig gasrespons, bilen svararde som en raket vid gaspådrag....och jag har oxå haft m3:a innan och den upplevde jag som värsta traktorn jämfört med den jag har nu ;) | |
|
Cartéen & bomis: jag kör 2.0 beta på map 5. Jag måste säga att det blev bra mycket bättre med 2.0 än vad det var med 1.4, men jag stör mig fortfarande lite på att det känns som om bilen tvekar lite innan det skjuter på. Ska försöka fixa en uppgradering av mjukvaran innnan garantin går ut,så vet jag att det inte är det som är problemet. Har ett par DP's liggande i baggaget sen ett par månader tillbaka, ska montera dessa så fort bilen varit inne på bmw, det borde ju ge viss förbättring. Körde med BMS DCI innan, men jag har lite svårt för ljudet. Funderar starkt på att göra en MR. 5 intake om jag orkar. |
|
| vad kör ni med för tändstift ? tänkte byta i helgen ... | |
|
tigerdejan: OEM BMW BOSCH ZGR6STE2 finns bara dem . |
|
|
Pea, Har du testat att ändra värdet "Upshift Softening"? Länk Hälsningar Bubbla |
|
|
Har nu fått dyno resultat: boost 14.5, utetemp 0-2 C , mix 80/20% Första 3 med detta meth setup Noozle 1 5-10 Power 10-15 Man kände att bilen hackade vid 5000-5300 varv och den ser ojämt ut också på låga varm. 4 dyno ingen meth 5-6 med power nozzle off och main nozzle 5-11 psi. Länk Länk Länk Länk Länk Länk För att dra full nytta av meth måste man BOOSTA mer och köra aggressiv mappning hela vägen och visst ha en högre utetemp för att kunna sänka IAT . Som sagt när det är -2 / 2 C går IAT ner till - 2/-3 C :-) Bilen drar som ett djur iallafall . Vi får se när en riktigt Race mapp kommer ut och större turbos såklart. |
|
|
Bubbla, har inte testat min växlar bra i alla fall, knepigt att det skiljer. Jag avvaktar nog till testen börjar på usa dkg ,vilket väl verkar ske om ett par veckor. |
|
| Tänkte höra med er om det är ngn som vet vem som kan installera dp och ic i Göteborg?? | |
| Svårtolkade kurvor Enrico, det ser nästan ut som att bilen har gått bäst helt utan meth (kurva 4). Men de kanske är upptagna utan JB+ som gör att meth mer kommer till sin rätt? | |
| R1000: precis känns som bilen gick bäst utan. Jag får snart värderna i excel , då är det lättare att jämföra mellan olika setup. | |
| Jag lät min verkstad installera i GBG Jörgens bilservice 031 272965, de har gjort det på min bil både ic o dp. Det blev bra. | |
| Ja då kommer det att synas exakt Enrico. Jag brukar lägga allt i samma tabell och sedan låta Excel presentera kurvor i olika färger. Länk | |
|
Skulle vara intressant att se A/F genom registret.. Jag funderar på om systemet går för kallt för att meth skall komma till sin fulla rätt. Onekligen så är ju IAT låg med dagens utetemp. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| amullo: A/F värde är perfekt. lite lean mellan 2-3 K men det är normal för en DI motor. A/F ändrades inte där eftersom det finns ingen behov och den hjälper att sänka bränsleförbruknig när man kör normalt (som tyvärr händer inte så ofta). | |
|
Jag var ute och lekte lite med bilen idag på några väl valda vägar, och JÄVLAR I HELVETE vad bilen är stark nu!! Med lite justeringar på de globala inställnigarna i samråd med Terry på map 8 så drar bilen ENORMT hårt! Den boostar nu mellan 14.5-15.5 psi. Riktigt kul detta...! Förlåt, men jag fick en sån energi-kick av åkturen så jag ville bara skriva av mig lite. :-) Det är härligt med torra vägar... ;-) // Thomas |
|
| Härligt Thomas! Torra vägar gör oss alla glada och pigga :-) Kanske på söndag kan vi köra några repor ? | |
|
Ja, det skulle vi kunna göra! Vi hörs... :-) // Thomas |
|
| Thomas: Stor skillnad mellan JB3 och v3 rev 1 alltså!? | |
|
Jag håller på att ta fram algoritmer för att generera dynokurvor från körningar med RL. En liten teaser från 100-150 km/h 3.1 s repan på trean i söndags. Länk Om det fungerar som jag hoppas blir man därmed helt oberoende av av bänkörningar och kan direkt efter körning se effekt kontra rpm m h a bearbetade loggfiler från Racelogic-enheten. Finessen är att kunna se hur effektkurvan ser ut efter en körning t.ex. 100-150 km/h, justera tune och meth och se hur det blir efter ny körning o s v. Jag är inte helt klar än men ser i alla fall att principen fungerar som tänkt :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.