|
Sida 284 av 712
|
|
|---|---|
| det går att sätta in 275 utan problem på 9.5. Kanske ser lite squared ut men då får du också lite mer gummi och skydd mot kantstött. | |
| Räkna med att ni kan få valsa hjulhuskanten med 275or, jag fick ta mina 5mm med et 32 och good year assymetric däck | |
| visst pea. för 275 måste man ha ET 35. | |
|
Bomis ---> JB3 2.0 jämfört med PROcede V3.1... Ja, vad ska jag säga...? Jag upplever dem som ganska likvärdiga prestandamässigt. En sak som irriterade mig med V3.1 var att jag fick oscillerande laddtryck vid halvgas, vilket JB3 2.0 helt och hållet trollat bort. Jag kan nog tycka att det har gått lite hysteri i hur folk upplever sina olika trimval. Min åsikt är att de flesta faktist fungerar riktigt bra och ger bilarna grym prestanda... // Thomas |
|
| Var och hämtade lustgassystem med stor tub idag. Fan vad mycket det blir att utvärdera i år, men det är ju bara kul :-) | |
| Fick en provtur i Enricos bil idag. Herre djävlars vad den går bra :-) Utan lustgas skulle det bli stora problem att hänga med honom och det kan nog vara svårt ändå genom att han har otroligt bra grepp jämfört med min bil. | |
|
Grattis Micke tille lustgaskittet:) Enrico bänkade du din bil hos TC? |
|
|
Har du hunnit kolla skillnaden i bränsleförbrukning nått Thomas? Tycker jag har läst att JB3 drar i sig lite mer soppa än Vishnu, men det kanske bara är de äldre versionerna? Ni som kör era trimmade 335or på vintern, hur funkar antisladd systemet? Oförändrat mot orginal? Jag hade inte överlevt många meter utan det på mina odubbade 255:or denna vinter ;) |
|
|
R1000 ---> Ni körde väl mot varandra några gånger också? :-) Carlee82 ---> Jag tycker bilen drar lika mycket (lite) soppa som förut. // Thomas |
|
|
Ingen körning mot Enrico idag, tror knappt att bilen går att få ut ur garaget genom att det är massor med hård is utanför med stora höjdskillnader :-( Fan, man satt hårt klistrad i ryggstödet i Enricos bil genom flera växlar och den drar mycket bra till redline. Diffen gör också stor nytta. Har vräkt på salt nu så det kanske kan bli en premiärtur i morgon. |
|
|
Det vad fint med åkturen Micke! Jag fick 365 whp och 520 nm på bänken med meth och 364 utan meth.. Känns som meth behöver en speciell mapp och mer laddtryck och mer värme. Bil boostar nu bara 14.5 psi. Har inte fått dyno papprena än via mail. jag lägger dem ute när jag får dem. På bänken såg man direkt att det var för mycket meth jag sprutade in. Hade en stort hål mellan 5000-5300 varm och bilen gillade inte den. Jag stängt ner Power nozzle och bilen gick direkt mycket bättre och fick 10 hästar till. Vill se om det är skyllnad med hästar efter 6000 varv med meth. Peak är likadant. GIAC flash också jobbar med torque targets so det behövs en RACE mapp med högre targets. |
|
|
glömde säga att med den meth setup jag valde började jag få missifires vid redline. Detta är Quench problem när det är för mycket av den goda. Idag också fick jag problem med bilen, vid gas påtryck började bil att skaka och hacka och sedan limp igen. Känns kanske som bränslepump håller på att dö. Har inte kollat på felkoder, men detta gör jag imorgon bitti. |
|
| Tror jag är den ända som fått bränslepumpen bytt. Förra ägaren fick de på garanti. Han klagade på att bilen gick ojämnt vid låga varvtal när det var kallt ute. | |
| Enrico>> hänger inte med här, har du bänkat bilen med meth? Gav inte mr.5 giac meth runt 440rwhp och 580 i tourque, dvs med samma giac flash som din?? | |
|
Flaskan kommer troligen att ställas så här och förankras med lastspännare i öglorna på golvet bakom ryggstödet. Bakdelen på flaskan behöver vridas ut lite så stigarröret alltid ligger under ytan på den flytande lustgasen (även vi acceleration). En termostatstyrd flaskvärmare behövs för att hålla konsistent tryck. Det verkar som att N54 svara väldigt bra på lustgas, enligt OldBooster så har han ca 75 extra hp med ett 35 hp lustgasmunstycke och det gör att gasförbrukningen blir väldigt liten jämfört med V8-motorer utan turbo där mycket gas krävs. Om jag minns rätt bänkade OldBooster 490 whp med gas redan vid 4000 rpm. Länk |
|
|
Micke snart dags att släppa ut monstret;) Ser bra ut. Lycka till med installationen. |
|
| Bomis: methanol är inte som lustgas. 440 whp på turbocenter bänk kommer jag att få med uppgraderade turbos. Systemet är också inte 100% inställt och just nu med kyla är lite värdelös att hålla på med den. | |
| Lite lustgas och uppgraderade turbo så blir nog 335 en riktig dräpare :-) Det finns en enorm utvecklingspotential i N54. | |
|
Enrita ---> Borde inte en 100%-ig blandning av methol höja oktanhalten på bränslet? Det är ju alltid positivt, även vid kall utetemp. // Thomas |
|
| Thomas: visst , jag kör just nu runt 80/20 % och sprutar 320 ml/min. Ska testa lite mer idag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.