|
Sida 283 av 712
|
|
|---|---|
| om du tänker inte boosta mer än 16-16.5 psi då räcker 24 ohm. | |
|
Ska nog inte boosta mer än 15.5-16 psi. Men Terry envisas han säger 18 ohm is better for you. Fattar ej hur Kraxx original turbos hållt så länge. Någon som vet hur ofta han servat sin bil med olja och tändstift? |
|
|
Sevak ---> Just nu kör jag med 18 Ohm, map 8 och V-power. Vi får se om det blir meth eller inte detta år. Har du planer på att stanna på de vanliga steg 3 modsen, kombinerat med V-power, så räcker det säkert med ett 24 Ohms-kort. Har du däremot planer på att gå vidare med trimmet (läs Methanol) så skall du nog satsa på 18 Ohm. // Thomas |
|
|
Jag tror Håkan (Kraxx) kör med 15 Ohm... :) // Thomas |
|
|
Som de ser ut nu har jag inga planer alls på att gå vidare. Men man vet ju aldrig. Har du jämfört mapp 7 och mapp 8 med dina egna inställningar? Terry envisas med att jag ska köra 18 ohm. Får väl lyssna på han. |
|
|
Du vet väl hur det brukar vara när man säger att man inte skall trimma mera...? Lyssna på Terry. :) Map 7 gav bara 13-14 psi med 2.0, och map 8 kombinerat med inställningar från Terry ger 15.5-16 psi. // Thomas |
|
| Big tom> hur upplever du jb 2.0 jämfört med din gamla proceed? | |
| Tänkte bara höra med Er.. Vad är skillnaden mellan cattade dp och ocattade dp rent effektmässigt? Klarar man en besiktning med cattade dp? I sådana fall funderar jag på att ändra min beställning ist för att montera/demontera inför varje besiktning?? | |
| Ajvar, om du vill köra GIAC stage 2 kan du bara ha max en set high flow kattar. Antingen i dps eller i mitte. Kör med okattade dps för att ge max flow , sänka mottryck och värme utveckling i turbos. | |
| Ok tack för förklaringen Enrico | |
|
Har just vart ute och testat "sparringpartnern" GT-R våra bilar är ju klart rena komfortglidare om man jämför, det hoppar och studsar och låter riktigt mycket.men den suger i väg ruskigt bra. Det kommer att bli tufft för 335 att matcha den men jag tror inte att det blir omöjligt, har inte kunnat köra den mot min 335a ännu, då gt-ren skall gå 200 mil innan man maxar den.. Hoppas få gjort det om några veckor... |
|
| Pea, jag är LITE avundsjuk... | |
|
Hej ! Jo jag kör med 15 ohm och bilen servas 2-3 ggr/år på BMW E-tuna har gått 11000 mil nu och alltid full moddad Går fortfarande som ny ända problemet har varit att 1 ( lamda gick sönder I gängorna )när jag bytte dp:s för besiktningen samt 1 glödlampa hehe + torkar motorn bak blir lite nya grejor i år Håkan ! |
|
|
Bubbla ,behöver du inte vara, det är en firma bil och jag skall inte ha den daglig dags, jag kör nog min 335 ett tag till. Men det skall bli intressant att köra mot den, men är det flera som har Kraxx prestanda i år tror jag att 335 tar den, rakt fram. PÅ bana har 335 inte en chans. Kraxx reagerade på att dina vastegates lät ganska mycket på eventet, inga problem med dom? |
|
|
Pea ! Nä inga problem , kollade hos bmw helt ok . Däremot så låg en slangklämma löst och skrammlade lite |
|
|
sänkfjädrar H&R och fälgar införskaffade [IMG]Länk [IMG]Länk |
|
| nice Melle, är dem Alufelgen eller VMR? | |
|
enrita: det är vmr, vb3 19x8,5 resp 19x9,5 ska köra hankook v12 K110 tänkte jag, 265 bak ska hämta short-shift-kitet på auto 7H i borås i nästa vecka, sen gäller det bara att få dit grejorna också |
|
| hankook v12 är jätte bra, 235 fram och 265 eller 275 bak. Min nästa däck kommer att vara 275 bak. | |
|
enrita: du tror på 275 bak, eller måste jag gå upp till 10" i fälg? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.