|
Sida 282 av 712
|
|
|---|---|
| Kolla runt med fler BMW åf. Min Bmw åf är riktigt trevliga. | |
| håller med Ajvar , Bmw GBG va riiiktigt otrevliga mot mig också, nonchalanta. | |
| Sevak vem har du som åf? Skadar ju inte att fråga dom? | |
| Autopartner i Linköping | |
| Tack Sevak | |
|
sorry måste bara fråga er en sak , ganska OT. när man ska köpa sänkfjädrar , typ H&R säger vi ... så står det ju 35mm fram eller 50mm fram ... är det EFTER dom räknat bort mchassi sänkningen eller är det inkl den ? fattar inte det där riktigt ... varför skriver dom inte de rätta antalet mm den sänker iom dom har mchassi ? |
|
| Det mindre värdet borde vara tillkommande sänkning för M-chassi och det större för STD chassi. Om jag minns rätt är M-chassit 15 mm lägre och då blir sänkningen mindre (35 mm) än om samma fjäder används på standardchassi som sänks med 50 mm. | |
| ang H&R så har Ulf på bilmodecenter i Göteborg koll på detta. De säljer H&R till 335, han sade att de fjädrar som erbjuds på den amerikanska marknaden (sport, race) kan skilja sig mot de europeiska. | |
| Tack så mkt Meile , då ska jag kolla upp detta med honom. | |
|
Någon som kan förklara skillnaderna på JB3 24 ohm board och 18 ohm board? Om jag förstått det rätt så har dem tagit bort en säkerhetsdetalj på 18 ohm board som tillåter mer boost? |
|
|
Enligt BMS: "Hey guys, As many know the JB3 has 24ohm safety resistors built in, which limit performance on race gas to around 410rw. This is enough power to run high 11s in a properly setup car. For those wanting more, who understand the risks, you can replace them with 18ohm resistors. Directions are the same for G2 or G3 board. Benefits: 1) Ability to hold another 1-2psi peak when coupled with race maps. 2) Potentially another 20-30 RW on race gas and/or methanol. Drawbacks: 1) Much faster compressor wear. 2) Potential for inconsistent pump gas performance/sloppy boost control on lower maps. With 2.0 you'll be able to change some PID parameters to help with this, but don't expect the same smooth control you get with 24ohm resistors. 3) Requires car to be in tip top shape or you will misfire like crazy. 4) Higher risk of catastrophic failure. 5) You need to know how to solder, or know someone who does. As BMS will not perform this modification for you. We don't want the liability or support hassles." |
|
|
BMW service suger, jag satt en halv jävla förmiddag och tjaffsade med dom ang senaste programvaran...dom var jättenyfikna på varför jag ville uppradera om bilen gick som den skulle. Solna ville ha runt 4000 och segeltorp runt 3500...Jag köpte nyligen h&r ställbart chassi...dom har kampanjpris på det nu...kommer bli riktigt nice tillsammans med nya fälgarna :) blir linea corse lemans med m3 offset et22 i bak på 10"...har as we speak precis beställt avgas dp back från vanguard...låter dinnesjukt bra och sjukt snyggt system...dom har det på rea nu hos supremepower...dörr-dörr för 1800$ med 150$ value gör tullen ;) Soliga hälsningar fr ett stekhett khao lak... |
|
|
bomis , gå till gren pepper resturang, i centrum, en släkting äger den Hälsa.... Ursäkta för OT |
|
|
Ska snart få min JB3 2.0 skickad till mig. Vet ej om jag ska ha 24 ohm eller 18 ohm. Jag kunde ej låta bli att montera dessa idag: Länk Tyvärr syns ej djupet på fälgen på bilden. Det passar sjukt bra på min spacegrå coupe speciellt eftersom de är grå mellan ekrarna. Ska börja köra bilen när det mesta av snön är borta. Även demonterat min m3 spoiler, ny åker på nästa vecka. Om det går enligt planerna så har jag en överaskning ni får se under min huv, borde bli klart slutet på månaden. Inget som har med effekt att göra:P |
|
|
Snyggt Sevak! M6-fälgarna är både feta och klassiska. Jag tippar på kolfiberkåpor under huven... :) Jag kör med 18 Ohm, det har Enrita också gjort och hans motor verkar ju hålla ihop ännu... :) // Thomas |
|
| Sevak: Grattis! Väldigt fina fälgar, passar perfekt. Angående 18 ohm om du tänker inte köra race mapparna (race gas eller meth) funkar 24 ohm perfekt. | |
|
Imorgon kör jag bilen på turbocenter dynobänk :-) har haft missfires cylinder 5/6 med meth på vid redline med limp. Antagligen är det för mycket meth som sprutas nu med detta kyla. ska köra Nu mindre aggressivare setup som sprutar mindre meth. Nu kör jag: nozzle start 5 psi nozzle full 9 power nozzle start 9 power nozzle full 11 Nya setup power nozzle: start 9 full 14 eller 15 på detta sätt ska då mindre meth sprutas in vid redline eftersom min max boost då är 11. Vi får se. |
|
|
Thomas hur kan du köra på 18 ohm o mapp 8 med endast Shell v-power. Jag kommer ej köra med meth eller något racebränsle. Får se vad terry tycker. |
|
|
Tack för komplimangerna förresten. Terry säger att jag ska köra med 18 ohm på mapp 7. |
|
|
Enrico du tycker fortfaranade att jag ska köra med 24 ohm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.