AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.826

Ökad effekt på min 335i

Sida 281 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, det vore riktigt kul!
Jag är i England och jobbar just nu, men kommer förmodligen hem till helgen... Vi kan höras om det!

Jag tror jag kan dra 3:an till max 175 km/h.

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Är det någon som har en uppsättning tändstift över?
Isåfall köper jag den!
Bilen har rullat över 2000 mil med stiften som sitter i nu, så jag tror det börjar bli dags att byta... :S

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla det,låter jättekonstigt att det slirar så mycket, har aldrig känt nått liknade, vid ned växling under acceleration i autolägekan den slira men aldirig vid start.
Vi får hoppas att det hänger på V4 programvara och att du inte fått nått fel på lådan
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea, har testat V3 lite mera, stage2-map, inte ändrat några inställningar. Min enda mod är AR-DP, min helix ligger fortfarande i garaget. Tycker bilen går bra nu, inga oscilleringar, inget kopplingsslir. Rätta mig gärna men jag tycker V3 stg2 känns mycket starkare än V4 stg1. Kan ibland tycka att den tvekar lite, undrar om det kan bero på att jag saknar DCI?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
stg 2 V3 boostar mer en V4 stg 1. runt 1 psi tror jag. Du måste väl köra V4 Stage 2 med dina mods.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Original luftburk fungerar mycket bra utom att den stryper en del effekt på höga varv. Gassvaret på normala varv upp till i vart fall 5500 rpm ska inte tveka p.g.a. original luftburk.
Kan det här verkligen stämma. När jag hade style 230 19" med RFT däck ställde jag ena framfälgen på vågen den visade 32 kg.
Idag ställde jag på min 19" M6 framfälg med icke RFT däck vågen visade 22 kg. Fälgarna väger lika mycket men det kan väl inte skilja 10 kg på RFT och icke RFT.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Sevak, vägde mina runflat original Bak 24,6 fram 23,6 bytte sen till volks med 275or bak 21,5 kgoch 245or fram 19,8, så det gör ju en del

då är ändå original däcken 225 or fram och 255 or bak
Pea vad för original fälgar hade du? Mina original fram va 8 breda med 225or nu har jag 8,5 ned 235or. Låt säga att mina original vägde lika mycket som dina då har jag gått ner 3,2 kg på framhjulen men ändå ökat på bredden. Bättre än ingenting. Måste ha vägt min original fälg fel. Såg nu att endast original fälgen väger 12.78 inte fan kan ett rft däck väga 19 kg:)
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
R1000,
jag antog att det var luftburken som var för restriktiv, men den funkar klockrent på höga varv, snarare att den andas lite sämre i låga farter (oavsett varvtal), fast det kan ju vara nåt annat...
Hälsningar Bubbla
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Bubbla: Om du går för giac och vill sälja din V4 så är jag intresserad av att köpa den:)
Min Racecoolingintercooler är på svetsning nu så det blir att montera alla steg 3 grejer om en månad ungefär...
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Wetterstrand,
just nu kör jag V3 på den och det funkar bra, Vishnu lär väl komma med en lösning så att V4 funkar på DKG-bilar.

Den är alltså inte till salu, ännu kanske ska tilläggas...
Hälsningar Bubbla
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tänkte höra med er? Jag kommer köra med ar catless downpipes ihop med giac. Måste man plocka bort dp innan besiktning eller finns det sätt att klara sig på utan att demontera?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det kommer inte gå ihop med en standard Giac-mapp.

Det enda sättet att få igenom bilen med okattade DP's är med en modifierad extra-super-duper-lean-burn-mapp kombinerad med minst 60% etanol i tanken.

// Thomas

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ajvar: om du behåller dina mellan kattarna kan du pröva att ställa bilen till stock map och testa avgas värdet med mattias. om värderna är ok ser du hos honom. Annars är det att sätta dem originala dp in . jag kommer att byta dps innan besikting.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tack Enrita. jo jag kommer behålla mellankatterna.. Mattias kanske kan kolla om giac kan göra ngn mapp som klarar besiktning utan att demontera/montera? Är det ngn som har uppdaterat sin mjukvara på biilen? Jag måste uppdatera min mjukvara för att kunna köra giac steg 2.. Ringde till bmw och otrevliga som dom är med en åt helvete dålig kundservice så svarar dom att det kostar 2500 kr, medans audi har fri uppdatering på deras bilar..
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
shit pomfritt , måste man plocka bort catless dp's o sätta på original när jag ska besiktiga ? :(
Jag uppdatera min mjukvara i slutet på januari när dem bytte mina turbos men det va gratis. 2500:- låter lite väl mycket.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
2500 är inte mycket. Bomis måste också uppdatera. Nar han frågade BMW Solna vägrade dem göra det och bara frågade varför. Sedan frågade han kungenskurva och dem ville ha typ 3500 . Sedan BMW lidingö sa ja direkt för 2500.
Efter par timmar ringer Solna och erbjuder också uppdatering för 3500 ... helt sjukt dåligt kundservice.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
BMW Göteborg sämsta otrevligaste kundservicen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.