|
Sida 280 av 712
|
|
|---|---|
| Jag älskar Pbox, gick ut lite idag också . man blir helt besatt att förbättra sina tider :- ) Tyvärr idag var riktigt dåligt väg . spann hur mycket som helst. | |
Cartéen |
Då var JB3 montarad i min bil. Tack Enrico för hjälpen med montering! Kör 2.0 och jag kan inte annat än säga satan i gatan vilken skillnad!! Har inga andra modifieringar än JB3 för stunden så kör bara på mapp 3 än så länge. Skillnade på bil är verkligen som dag o natt. Tog dock några rejäla "urgasningar" innan det började lossna men nu går det nåt så in i skogen. Testade lite idag och på treans växel vid runt 120 km/h började antisladdlampan blinka och detta var på torr asfalt på motorvägen mot Norrtälje. Helt galet :-). / Marcus |
|
Pea, skönt att det funkar bättre för dig nu. Jag har testat lite i helgen: 1: Det oscillerar fortfarande, inte lika ofta som tidigare, ändå sjukt irriterande. Det kommer runt dryga 2 krpm, och hickar/tvekar i nån sekund, det verkar nästan som tändningen slår i från. 2: Kopplingsslir, big time! Nu även på låga varv och under låg belastning. Trodde kopplingen var slut eftersom det blev så markant sämre. När jag bytte tillbaka till V3 försvann problemet igen... =( Enrita, är det i Norrtälje, eller var det i Nynäshamn giac fanns, har du en länk? Tack på förhand. Måste överväga detta som ett alternativ. |
|
| Giac finns i Nynäshamn hos stertman.com | |
|
Bubbla> Nynäshamn....själv kliver jag på giac stage 2+ direkt när jag kommer hem fr Thailand Soliga hälsningar från ett stekhett khao lak :) |
|
| Verkar bara finnas stg1 på deras hemsida, var får man tag på Stg2? | |
|
Knepigt Bubbla, har inget kopplings slir på min, ta några loggar och skicka till shiw. Jag har haft lite kontakt med nån kille i Hong kong som testat V4 på sin DKG, där funkade det bra. Men jag håller en daglig mailkontakt med shiw där jag loggar olika scenarion, tex med sportläge i och ur , i olika farter under full acceleration,halv gas autoläge mm. Det kommer säkerligen fler mappar, där anpassningar är gjorda, men det är viktigt att du meddelar shiw, för att få åtgärdat ditt problem. Här är resten av dkg mapparna Länk |
|
|
Tack Pea, det var de mapparna jag testade, 2-23 för dkg. Finns nån här som kör DKG + JB3? |
|
|
Bubbla ,ta och beställ en JB3 skulle det inte funka kan du ju lämna tillbaka den inom 2 veckor och få pengarna tillbaka. Det kanske fungerar bättre, det fanns nån tråd på n54tech om några som testat. Eller varför inte en flasch, giac verkar ju bra, enrita har nog koll på om de har ångervecka. |
|
|
Bubbla: stage 2 kommer ut snart i USA men finns redan tillgängligt för oss. Eftersom du har DKG måste dem kolla och göra förändringarna så att det funkar klockrent. |
|
|
"Det kanske fungerar bättre, det fanns nån tråd på n54tech om några som testat." Hittar inte detta, trots att jag sökt, har du en länk? |
|
| Enrita, vet du om det finns nån som kör Giac med DKG? | |
|
Problemet i stort är ju att de knappt har några bilar med dkg i Us där utvecklingen sker, så på så sätt blir ju vi försökskaniner nästan oavsett vem som gör trimmen. Och tydligen behövs det an annan approach när det gäller dkg. Tror inte nån av trimföretagen har nån. Bubbla , är lite förvånad att det inte går på din , när det funkar bra på min. Jag kör ju ändå stage 3 mappar vilket borde ge mer effekt vid växlingarna. Jag fick en oscillering första gången jag drog iväg , men den försvann redan vid andra gången. Körde du med sport knappen intryck, en teori kan ju vara att den ökar gasresponsen så att den överskjuter boostmålet för att sedan överkompensera en boostsänkning. jag sänkte gas responsen till 3.Just med tanke att det skulle kunna hända. Var lite rädd att det skulle bli kaka på kaka I och med att den ökar gasresponsen på en otrimmad bil. Slirar det så mycket att du får limp och varning för överhettning tänds? |
|
|
Bubbla länkLänk Det är visst några som kör JB3 med Dct , fick några mail från några av dom då de hade diverse problem för 3-4 månader sedan. Jag vet inte om de löste det med Terry, men pmá dom |
|
| Bubbla: Finns ingen som kör GIAC med DKG låda men dem har mycket erfahrenhet med sjävla M3 DKG låda och deras flash. | |
|
Tack för länken Pea. Ska testa det där med gasresponsen, tror den är 5 default? Med V4 fick jag varken limp eller lampa för överhettning, fast det kanske beror på att jag inte vill pressa den så mycket när det inte fungerar som det ska, så här yttrar det sig på låga varv: Utanför mitt garage lutar det lite, kanske 3 grader? Gissningsvis. För att komma upp för "backen" med V4 (D eller M1, spelar ingen roll) så måste jag gasa så det varvar ca 3000 rpm. Med V3 kommer den upp på lite över tomgång. Uppenbart för mig att det är något knas med mjukvaran eftersom felet försvinner när jag byter tillbaka från V4 till V3. Vid hårdare belastning kommer sliret vid ca 4000 rpm, på vxl 4, 5 och 6. |
|
| Pea, ang sportknappen så har jag testat både med och utan... | |
|
Enrico ---> Här har du några grafer på min bil med samma hastighetsintervall som du körde. Dessa är utförda i somras vid +15 grader. 60-120 mph: Länk 100-190 km/h: Länk // Thomas |
|
| Big Tom: yes såg dina grapher , din bil är riktigt snabb. Grattis. | |
| Big Tom: hur långt kan du dra 3 växel? 180 ? Vi är väldigt nära med tiderna, riktigt kul. Om det är då torrt i helgen kan vi mötas upp och mäta båda bilarna ? :-) Skulle vara intressant att se dina tider med JB3 2.0. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.