AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.385

Ökad effekt på min 335i

Sida 28 av 712
Hillstreet:

Vi som har över 300h/k fanns det inget pris på i alla fall som jag kunde se på länken.
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
starre: Upp till 300hk - 1200kr per mätning. Över 300hk +1kr/hk dvs maxpriset är 2434kr vilket då är en bil med 1234hk.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
No
33
No CB
330iAT - 06
Hillstreet.
Vad har du för siffror, vrid, 0-100, 80-120 på din bil med V2?
Kul att du också gillar båtar mer än bilar. Vad har du?

Sport
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
No CB: Jag vet inga siffror ännu, är för halt för att jag ska kunna testa 0-100 etc just nu :-)

Har ingen båt för tillfället men ska iväg och provköra en i eftermiddag. Blir kallt och härligt.

//Joakim

No
33
No CB
330iAT - 06
Hillstreet.
Vad kul. Vad ska du provköra då?
0-100 är ju lite löjlig siffra, men du bör väl vara och nosa kring 5.4?

Sport
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
No CB: 5,4? Nej under 5 är jag definitivt :-) Det var jag redan med Procede V1.
Ska kolla mina gamla driftboxloggar sen.

Ska provköra denna Länk

//Joakim

Hillstreet:

0-200km tider och 100-200km eller liknande siffror?

se din power post
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
starre: Har inget sådant loggat med driftbox. Någon som kan tipsa på en bra otrafikerad raka där man kan testa sånt? Vore ju intressant.

//Joakim

No
33
No CB
330iAT - 06
Den ser trevlig ut för rätt pengar med verkar det som. Faktiskt ett fabrikat jag inte har riktig koll på, tillverkad i öst eller? Jag antar att fiske med goda prestanda är grundkriteriet? Jag kan slå ett slag för Trophy, inte för att jag gillar Bayliner, men Trophy är prisvärda båtar i den klass du söker. Kanske något mer lättsålda också, om du inte ser till att få en bra riskpremie på den
du skall provköra.
Fan, under 5, den måste ju gå utan h-ete. Jag umgås allvarligt med tanken på att beställa en 335iAT, och det vore kul att känna hur den går med V2.

Sport
Hillstreet:

Nya vägen norr om Uppsala även till Uppsala kan man testa bilarna är ett tips från en vän......

Vägen till Haningen eller till Norrtälje kanske är närmare men inte lika bra enligt en vän.....
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
No CB: Den är byggd av ett litet företag på Gotland. Har inte sett den ännu som sagt men verkar fin på bild. Återkommer med mer fakta ikväll =)
Trophy är fina, har även kikat på Scout. Men den här båten verkar grymt prisvärd.

Angående farten. Jo den går som fan.. Jag blir rädd dagligen, utan att överdriva.

starre: Inget närmre Stockholm? Behöver ingen jättesträcka för att få upp den i 200, den ska göra den sprinten på runt 18 original. Sen är det ju bra att ha lite yta att bromsa på också ja.. :-P

//Joakim

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Angående 0-100 så gjorde min bil det på 5,7 sek med ganska dåligt fäste och vinterdäck enligt min FX2. Jag gissar att en E92 gör 0-100 på 5,2 orginal med automat.

/Tobias
Hillstreet:

På Ekerö finns det några väg avsnitt som man testa bilen på om det är närmare.

Varför inte väg E18 från Tensta mot Jakan och sen vidare?

Se din power post!!!!
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
starre: Rejsade från Brostugan tills Ekerö tog slut mot polarens E46 M3 förra sommaren, de där vägarna är fan läskiga =)

//Joakim

Hillstreet:

Från Tunneln och mot stan skulle fungera att testa bilen på.

Vi kan snacka mera om väger när vi träffas(IRL) den kan/finns personer som läser siten(AP) som kanske inte behöver vet allt.....om man säger så.....

pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag körde loggar under m5 event 100-200 som bäst tror jag att jag låg strax under 10sek med 90% settings
Söderledstunneln och speciellt södra länken är ju som gjorda för högfartstester, men då får man köra på lite lugnare tider på dygnet + fälla ner solskyddet i S:a länken, så man inte får ett diplom från länsman i värsta fall..

Vad gör en 335 100-150 km/h på? original, V1 resp. V2?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
pea: Okej det borde innebära att en 335 gör 0-200 på cirka 15 med "gamla" V2.

cazorp: Får väl dra till din flygraka på Gotland. Såg ju lovande ut :-)

//Joakim

No
33
No CB
330iAT - 06
cazorp.
Det var ju en del diskuterande förra veckan, hur såg till slut den slutliga specen ut?

Sport
CB:

Jag uppdaterar den tråden istället "lyxproblem" med mina tankar..!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.