|
Sida 279 av 712
|
|
|---|---|
| Faaan mitt paypal konto strular, så jag får vänta 2 dagar innan jag kan beställa ar dp och ic. Har läst en hel del och hört mig för angående AMS som jag ska köpa, men tvekar då jag läser att man måste kapa plast osv!! Forge är det andra alt.. | |
| även om du måste kapa lite plast gör det ingenting. man ser inte detta alls. allt ligger bakom framstöttfångaren. | |
| Enrico: det går rykten om att den här motorn kommer att sitta i nya m3an - fast då lite uppgraderad.. Den ska vara god för minst 420hk från fabrik. | |
|
enrico: vilka delar uppgraderas/renoveras av TD i UK på de aggregat du skickade till dom ? Både turbinhus och kompressordel ? Ska bli klart spännande och se vad det blir för din del. GIAC fixar säkert mappningen. Nu när du fixat i princip allt på motorn utan att ha isär den, så det väl automaten som blir nästa problem....... Har du bytt olja i lådan ?? Om inte är det absolut dags att göra det, så som du kör.....:-). Men allvarligt menat så bör du byta oljan var 2.000:e med en så pass hårt trimmad motor, sen är det inte helt fel med en extra oljekyl till automaten. Så kan den hålla väldigt länge. /Janne |
|
|
yes på STage 2 gäller Både turbinhus och kompressordel . Dem håller på att montera dem första set till detsamma uk kille just nu. Hörde att dem behövde större olje och vatten slangarna . Bilder kommer ut väldigt snart. TD majlar mig bilder när dem är klara. Yes ska byta automat olje vid monterning av turbos också tillsammans med komplett service, olje byta och tändstiften . Jag är också lite bekymmert angående låda. Uk kille har kört med 480 hp crank runt 1000 mil utan problem (på ringen också) . Visst skulle vara bra att ha en extra olje kylare för AT, vi får se. Blir riktigt spännande. |
|
|
Blir nog nöjd med ETS IC. HELIX-Intercooler Efficiency 86% through 3 gears Turbo Outlet Temp Calculator inlet temperature-85 input pressure-14.5 output pressure-14 compressor efficiency-70% Outlet Temp- 249 Intercooler Outlet Temperature and Pressure Calculator IC input Temperature-249 IC Pressure loss-.5 Ambient Temp-85 Plenum Temp-108 IC Efficiency-86% ETS-Intercooler Efficiency 80% through 3 gears Turbo Outlet Temp Calculator inlet temperature-50 input pressure-14.5 output pressure-? compressor efficiency-***using datalogged output temp*** Outlet Temp- 248 ***taken from datalog*** Intercooler Outlet Temperature and Pressure Calculator IC input Temperature-248 IC Pressure loss-.5 Ambient Temp-50 Plenum Temp-91 IC Efficiency-80% AMS-Intercooler Efficiency 79% through 3 gears Turbo Outlet Temp Calculator inlet temperature-58 input pressure-14.5 output pressure-14 compressor efficiency-70% Outlet Temp- 214 Intercooler Outlet Temperature and Pressure Calculator IC input Temperature-214 IC Pressure loss-.5 Ambient Temp-58 Plenum Temp-112 IC Efficiency-79% SPEARCO/Code 3-Intercooler Efficiency 54% through 3 gears Turbo Outlet Temp Calculator inlet temperature-65 input pressure-14.5 output pressure-14 compressor efficiency-70% Outlet Temp- 223 Intercooler Outlet Temperature and Pressure Calculator IC input Temperature-223 IC Pressure loss-.5 Ambient Temp-65 Plenum Temp-139 IC Efficiency-54% What this data shows is the efficency and also the FMICs ability to thwart heatsoak through 2-3-4 gears, you can also get single gear efficiencies using the data provided. |
|
|
har inhandlat en del inför sommarens aktiviteter och nürburgring: fälgar, däck, stainless steel lines, cool carbon belägg, bmw performance växelstegsförkortning, bromsvätska återstår: H&R sport springs. Finns ngn återförsäljare i Sverige? Tar tacksamt emot tips. Vad återstår :) en till IC kanske? några tips? |
|
|
Länk För IC tips titta ovan din post Forge om du vill handla in EU eller Helix/AMS om du vill handla i USA . Finns också en bra deal nu på AR Design med Downpipes och IC . |
|
| Säg att man skulle vilja köra på bana. Vilken är den bästa bromsvätskan? | |
| JAg kör ATE Blue. Finns också Motul som är bra. kolla på e90post, finns en tråd angående detta i sticky. | |
| Fick Racelogic-enheten i går och är klart imponerad över vilka funktioner den och medföljande programvara har. Länk | |
|
motul får det bli IC: räcker det för att få ned temp? |
|
|
R1000: kan ge en del intressanta data från Ringen-resan. Vad får man ge för en sån? |
|
|
Här köpte jag min, fanns på hyllan... Länk |
|
| 5kkr med extern antenn och ett 2 GB SD-kort. | |
|
Bubbla, har testat lite mer med V4 stage 3, vid första repan fick jag lite hög boost så säkerhetsfunktionen gick in och sänkte boost till 10psi, när jag testade några repor till blev boosten stabil och låg på 15,8 psi max, så lite adaption är det. Men lådan växlade klockrent i manuell läge. Testade lite mer boost (c:a 16,5-17,00 psi) hjulsläpp i dryga 100 , ganska spånnande faktiskt. Tror nog att det blir bra till slut med dct låda. |
|
|
Pea ---> Man blir lite "förvånad" när man plötsligt tappar fästet i dryga 100 km/h... ;-) // Thomas |
|
| Japp då är man oxå med i trimträsket :). Har precis beställt AMS intercooler, Ar catless downpipes, BMS DownPipe FIX v3!!!!! Sedan bär det av till nynäshamn för att skaffa GIAC stage 2 :).. | |
|
testade lite mer igår men bara 2 runs. utetemp - 4C, Boost 14.5 psi - Meth på (med temp som är ute nu känns som den gör inte så mycket eftersom boost går bara upp till 14.5 psi pga torque targets), 19 tummare friktion däck, 1 pers i bilen, halv tank 98 oktan. När RACE/Meth map är ute kommer säkert att få ut mycket mer ur bilen: Länk Länk Väldigt nöjd iallafall. Kunde inte få 60-130 mph eftersom bromsade på 128, 5 mph haha |
|
|
Det ser lovande ut Enrico. Jag var ute och testade RL med S60 T5 idag för att lära känna funktioner och handhavande. Det är svårt att få grepp med en framhjulsdriven bil med friktionsdäck när det är minusgrader, den spinner lite även på 3an så det går inte att göra några vettiga registreringar. Mätte även effekten som blev 198 kW på hjulen. Det tror jag stämmer ganska bra, det ger 265 whp vilket är troligt genom att den är BSR-chippad till 300 hp på veven. Det är så länge sedan jag körde en bil med lite pulver i att t o m T5 kändes riktigt stark så det kommer säker att bli en riktig överraskning att köra 335 snart med V4 och JB3 2.0 och meth. En kul grej är också att det går att spara filer i Google-Earth-format. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.