|
Sida 274 av 712
|
|
|---|---|
|
Intressant info Pea, har inte haft tid att testa själv, jobbar konstant just nu. Skönt att höra att det växlar bra nu, inget strul med kopplingen? Är det 2-23 du kör? Shiv svarade dig att han mailat dig något, vad är det? Har anmält mig till mailinglistan för testmappar för dkg men inte fått nåt ännu... Hälsningar Bubbla |
|
|
Just nu kör jag std automapp , det var helt klart en större skillnad än vad jag trodde mellen v3 o v4, en absoulut direktkontakt melan gasfoten och motorn. en stage 3 bil är ju mer eller mindre lagfri, men detta var nått annat. jag har även en special dct mapp som jag inte testat än, pm din mailadress så kan jag föra över den. |
|
|
Som en referens så körde jag 100-150 km/h på 3,2 s i somras vid +15 grader (uppmätt med RaceLogic). Vid en utetemp som är ute nu (typ 0 grader) så skulle den tiden lätt kunna kapas till under 3 sekunder. Släng ut Bomis och prova igen... ;) Kommer du inte ner till under 3 s med meth och 0-gradig utetemp så bör du nog snacka med Giac... // Thomas |
|
| Bra info BigTom, det sätter ribban. Vilket laddtryck hade du med den tiden, 17+ PSI ? | |
|
Max 15,95 psi (1,1 bar). // Thomas |
|
| Vid 88% UT 50 IC ? | |
|
Japp. // Thomas |
|
| Även jag testa med RL i 20 graders värme ensam i bilen fick 3,8 flera ggr. Fick 3,6 en gång men då lutade vägen neråt lite. | |
| Enrico fick du bra fäste? Är ju slaskigt och blött på vägarna nu. | |
| ok, slänger ut bomis nästa gång. det var väldigt blött och fästen var sådär, bilen gick liten höger och väster vid accelleration, ganska kul faktiskt :-) | |
|
R1000, du kommer att få en överraskning när du laddar V4 och börjar testa . Skulle gissa att det påminner om Giac flacharna i gasrespons och körkänsla |
|
|
Hur går de före xede kommer de bli någon optermering som kommer från dom till 335i? Någon som vet om man ska byta intercooler om man optimerar bilen ? // Abbe Albert H |
|
|
Intercooler är första man ska byta om man laddar mer en original. Xede är jätte gammalt. Har du en eller? |
|
| Det låter bra Pea, räknar med att kopplingen kommer att stekas med v4 och vill inte ha bekymmer med det så en ny tryckplatta och lamell är på ingående. | |
| R1000>> värt hittar du dom, kostar? | |
|
Länk Länk |
|
|
enrico >> Släng ut passageraren och testa och kör en gång själv!! Med 16" v-hjul kör jag samma intervall på 4,0s (också mätt med racelogic) med min s60 t5 med ~325hk. Med passagare går det upp till 0,4sek långsammare och med med mina tyngre 18" s-hjul tappar jag ytterligare 0,2s :( Du borde kunna kapa många tiondelar om du kör själv! T5 -05 |
|
| Tjena SotaM länge sen ! Ska du med till Björkvik i Vår ?? | |
|
Tjena Kraxx! Det hade varit skoj, men beror på när det är? Jag har visserligen inte mycket att hämta mot trimmade 335:or (har aldrig blivit så ifrånkörd som när du körde ifrån mig ;) men det är alltid roligt att köra lite. T5 -05 |
|
|
ni vet vart alla hittar sina tillverkare va? alibaba :) någon som är sugen på att dra igång en business? ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.