|
Sida 273 av 712
|
|
|---|---|
| big tom>> utveckla...rundgång eller vad, så pass att det blir irriterande eller är det bara när du segdrar? svetsade du av dom små ljudämparna på midpipen d och satte dit rör eller? | |
|
Bomis: sätt hela milltek på. om du får Drone det är bara att svetsa in 2 resonators. |
|
| Enrico>> det sitter resonators på från början, och jag undrade om det uppstod drone med systemet orginal, tydligen inte...trist att det verkar så tyst orginal :( får väl ta bort resonators på midpipes direkt då, och det car där jag undrade hur mkt drone och på vilket sätt det uppstår, yttrar sig, Tom?? Jag vill ha ett system som låter men jag hatar drone...ffa vid segdragning, köer, efter uppväxling på låga varv.... | |
|
om du vill INTE ha drone låt resonators vara kvar. Kom ihåg att Big Tom hade kattade Downpipes också. Resonators dämper inte ljudet som kattar eller slut delen gör. dem tar bort vissa freqvenser. By the way på Måndag skickas 2 NYA turbos till Turbo Dynamic i UK för en fint Stage 2 turbo upgrade yuhuuuuuuu! |
|
|
Jag kapade bort de två små ljuddämparna på midpipesen och ersatte dem med rör. Jag har lite drone nu på vissa varvtal, typ runt 2000 rpm, men jag kan leva med det, för innan lät det i princip som originalsystemet. Milltek har för övrigt marknadens klart snyggaste slutrör som följer kofångarens form riktigt smakfullt. :) // Thomas |
|
| big tom> men med okattade dp's måste väl milltek systemet låta mer än orginal?? | |
| big tom>> milltek tillverkas endast till e92 men stertman skall modda det till mig så att det passar e90 :) by the way så verkar milltek ha det absolut billigaste downpipeback systemet på marknaden! :) | |
|
Racelogic-enheten kommer nästa vecka. Får även ett specialkablage av Vishnu för loggning av JB3. Dessa loggar kommer dock inte att publiceras eller Shiv få tillgång till av mig. De är till för min egen utvärdering. Jag kommer inte att sända loggar för JB3 till Vishnu eller tvärtom, eftersom jag inte vill medverka till att de kan kartlägga konkurrentens tune och inte favoriserar någon av dem, sådant får de syssla med själva. Loggar för respektive kommer förstås att sändas till Terry och Shiv så att de få möjlighet att optimera sitt eget tune i den kommande utvärderingen. Det jag kommer att presentera är skillnader i prestanda för olika situationer som mäts med Racelogic och hur repektive tune upplevs och presterar gentemot andra bilar. |
|
| R1000, det blir spännande. Skulle vara kul om nån kunde göra motsvarande test på en DKG... | |
|
You guys are crazy :) Ska bli riktigt intressant att se vad bilarna presterar i år. |
|
|
Bomis ---> Jo, det borde låta lite mer med okattade DP's. Jag provade ju aldrig den kombinationen, jag plockade som sagt ur kattarna när jag redan hade modifierat Millteksystemet. Vore jag dig så skulle jag nog prova att montera det utan att modifiera. // Thomas |
|
| big tom>> ok, då får det bli så :) | |
| Testade idag med VBox och fick 3.8 100-150 som bästa tid. Är detta bra eller dåligt? | |
| Det låter väldigt bra men det är mer på känsla, har tyvärr inga referenser. Om du provar med 60-100 mph och 60-130 mph så finns massor med referenser i USA att jämföra med. | |
| Ok Micke, ska byta till mph nästa gång. Det går säkert att finslipa med torrt asphalt. vi var också 2 i bilen. jag och Bomis :-) | |
| Och dessutom med mig i bilen halvtank 95 oktan och dyblöt väg ;) enricos bil går SJUKT! bra..... | |
| Om jag minns rätt tog min S60 T5 chippad 300 hp drygt 7 s 100-150 och där var den faktiskt riktigt stark genom att de är växlade för bara 260 km/h top speed mot BMWn ca 315 km/h. 3.8 s jämfört med 7 s är en avgrund i dessa sammanhang så jag förstår att det måste ha sparkat på riktigt fint :-) | |
| Den progressiva accelerationen gjorde mig yr i skallen ;) | |
|
bubbla , testade de nya V4 mapparna idag, första gången jag provkörde fick jag ostabil boost, Det visade sig att uppdateringen av firmware hade missat, laddade upp igen och då löste det sig. Bilen har sjukt snabb respons, vi har ju en sportknapp som förbättrar responsen mer än manuell och vanlig auto. Går ju inte att köra riktigt fullt, men den växlade fint på mapp 3. max boost 15,8 |
|
|
Enrico det är en mycket bra tid, dessutom satt ni 2 i bilen min egen bil gör 100-150 på 4,1 men då sitter jag själv i bilen Kan tänka mig hur bra din bil går nu..mvh Kör Golf Gti 30 edi/ Giac tuning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.