|
Sida 270 av 712
|
|
|---|---|
| 300USD är bra pris för fyra fälg från USA. | |
|
jupp, verkar som jag var för snabb att lägga ut detta, läste ej ordentligt, såg att regular shipping var en option, § 300 är helt OK och som jag uppfattat som en fair shipping från andra leverantörer glöm detta i så fall ngn har en aning om hur lång tid det kan ta med "regular shipping"? |
|
| det beror på mest om dem har fälgarna hemma och vart dem fraktar ifrån med säkert 7-10 dagar. | |
|
Vid vilket miltal gjorde ni service nummer två på era 335:or ? Visst är det så att den beräknas efter förbrukade liter bensin? |
|
| du kan se in din bil dator hur mycket du har kvar . Service beror på bensin, mil etc tror jag. tror det är varje 3000 mil i snitt. gör en olje/filter/tändstift byte i mellan själv. 3000 mil är för lång i min åsikt. | |
| Ni som planerar att besöka Ringen i maj/juni. Rummen börjar ta slut genom att det är mycket folk som besöker området när banan är öppen. Ska man bo något sånär vettigt med närhet till banan finns inte så mycket att välja på. Tidningen Bikes hotel Blaue Ecke är trevligt och har bra priser men är tyvärr fullbokat helgen den 21/5. Länk Däremot finns gott om rum kvar på Dorint som har ett bättre läge och inte heller är så dyrt med våra hotellpriser som referens Länk. Jag har bokat rum där 21-24 maj. | |
|
Enrita> Är det 3000mil mellan oljeservicarna? Min första gjordes vid 2418mil eller är den första servicen tidigare? Satan va jag måste trucka om jag ska hinna klara av det innan april. Nån som vill hyra en fin nybyggd 2 rums lägenhet i centrala Uppsala? Kommer inte hinna va där alls de närmaste tiden ;) |
|
|
Första servicen kommer vid 3000-3600 mil. |
|
| Det har blivit lite (o)lustiga serviceintervall genom att det är fri service till 8000 mil. Helst hade väl BMW valt att servicelampan tänds vid 8001 mil...Ur motorsynpunkt finns ju inga hållbara motiv att köra med nedsmutsad olja i flera år. | |
| med en sådan bil med lite trim ska man byta olja och tändstifter varje 1500 mil MAX i min åsikt. Bilen kommer bara att tacka för detta. | |
| Hur ofta kommer du att byta i samband med metanoldrift? Jag planerar att sätta 1000 mil som en absolut övre gräns (samma som nu normalt) och gärna max ca 500 mil till att börja med för meth. | |
| R1000: ska byta olja i April i samband med dem stora uppgraderingar. Beroende på vädret som just nu gör mig riktig förbannat hoppas jag att testa för fullt meth i mars. Då får vil väl se hur olja ser ut. Efter det planerar jag att göra nästa efter 1000 mil. | |
| Min fick ny olja vid 1800 mil och nu för en månad sen vid 2800 mil. Ska byta varje 1000 mil. | |
|
var och såg på gt-r en som firman köpt , det skall bli kul att ha den som sparring partner på eventen under våren. Det var inte riktigt läge att ta ut den med sommardäck, men de hade ett kanonerbjudande 99000,00 för ett set vinterdäck, som hittat. Det blir nog svårt att ta den från start 0-100 på 3,5 sek |
|
| Nice Pea! grymt bil? färg? Kommer att vara intressant att se om det går att slå den 50-250 km/h. Från Start 0 är det helt omöjligt. Behövs en trimmad Porsche turbo tror jag. | |
|
Har väntat länge på att få se en steg3 moddad 335:a mot Nissan GT-R, på pappret ser det ut att bli väldigt intressant. |
|
|
Enrita, det blev en gunmetallic med svart läder. Jag tror inte det kan bli ett tätt race , med meth tror jag faktiskt 335an kommer att ta den i originalskick. Kommer nog att hänga på nått trim på gt-r en och då vete tusan. har kikat lite på cobb tune, vilket skall ge 60-70 hp till . men risken är väl att det bara är början. Kolla på R1000 , han skulle ju bara trimma lite ......:-) |
|
|
Finns en kille på en italiensk BMW forum som har GT-R med : - Y Pipe Milltek - Access Port Cobb Tuning Stage1 - Mine's VX filter Med performance box mätte han 500whp, 0-100 km/h 3,4 sec., 1 km från 0kmh i 20,6" med sluthastighet på 260,8 km/h. inte dåligt alls..... |
|
|
Pea: nice choice, gunmetallic är jätte fint! en sådan vad? Länk |
|
|
Länk Det finns ju möjligheter med gtr, 823 whp låter ju hyfsat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.