|
Sida 27 av 712
|
|
|---|---|
|
AA och Helix är billigare än Procede därför att de är byggda på nya hårdvaruplattformar, som är både bättre och billigare än de föregående. Saxat från AA's hemsida: "Feeding our appetite for new and superior technology, while achieving economical pricing is the name of the game here at Active Autowerke. In an effort to accomplish that we have established a new partnership with AEM (Advanced Electronic Management), a US leader in electronic technology, enabling us to bring even more for less to the BMW marketplace. The new Active Processor features Digital Technology with 3-d mapping capability that allows you to maximize your potential gains while making sure your car is still running well within its "safe" limits." Visst är det underbart med elektronik! /Tobias |
|
|
Hillstreet: Ärligt? har du läst testet? 335:an är snabbare än M6, 997 Turbo mm - det är inte riktigt helt snyggt gjort det dära... nånting haltar lixom, även om 335 är en sjukt potentiell bil. Men jag kan ju länka in ett test där 335 får stryk av R32, Audi TT å en massa andra 'skitbilar' oxå, så står det 1-1 i "otroliga tester" ;): Länk Det jag däremot tycker är relativt välgjort, och så objektivt det kan bli, är Sport Autos "Supertest" på Nordschleife & Hockenheim, där Horst von Saurma ALLTID kör, och där är 335i coupe runt på 8:26, och RS4 runt på samma tid som M6, dvs. 8:09, om jag inte missminner mig... ;) |
|
|
Tobias1980: Okej okej visste inte att de hade släppt en ny enhet som går att förbeställa :-) Lugna sig lite. cazorp: R32 och TT är inga skitbilar.. om man är 18 respektive hårfrisör ;-) Håller med om Supertestet, Horst är kungen! Fan.. va på vildmarksmässan igår.. damn va sugen jag jag blev på sportfiskebåt nu. vad skulle er ekonomitant säga om leasing på en walkaround med 225 hästar? ;-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Fiska? När man kan jaga... ;) Vi har lite båtar som poolbåtar, en Storebro 55' osv, men de får man inte ta hem efter arbetstid, de SKALL ligga på vår gästplats i Sandhamn, at all times! ;) Skämt åsido, du är väl mer eller mindre egenföretagare - ljug ihop ngt om att firman måste ha båt för representation etc - alt starta upp en sidobusiness med rib-charter, som givetvis aldrig går plus.. ;) |
|
|
Håller på och testa uppdateringar till V2 och höll på att få spader, jag var tvungen att instalera en turbotryckmätare.Då det är ett nytt sätt att styra turbotrycket. Höll på att spränga motorn jag hade 20psi c.a 1,4 bar vid 3500 varv. Har hållt på och felsökt i 2 dar, det visade sig att turbotrycksmätaren läckte!! Skall ni montera turbomätare , köp inte en billig. |
|
|
cazorp: Jaga vore skoj att testa faktiskt. Fiske är lite mer lättillgängligt bara, bara att kila ner till Skeppsholmen och kasta lite när man vill. Sen gillar jag båtar som fan, t.o.m mer än bilar. Representation är bra =) Ska köra på den. pea: Oj så vad har du för tryck? Köpte en riktigt bra mätare själv från Autometer, vätskefylld å grejjer. Gick förvånansvärt enkelt att installera så nu ligger den i handskfacket. Når 13 nått psi när jag laddar på för full just nu på 90%. Förresten ni som bor i Stockholm och har köpt trim och behöver installationshjälp. Jag hjälper gärna till, har monterat i och ur ett gäng gånger nu så jag känner att jag har koll :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Intressanta diskussioner ovan.. Tänkte kasta in liten fråga, om det är ok?? Har fått min manuella 335i coupe levererad för några veckor sen. Den har bara gått ca 150 mil ännu, men jag har redan vant mig vid moset i maskin och kan tänka mig lite till. Dessutom läxar polarn med RS4 upp mig på alla underlag. Vishnu Steg 1 lär väl inte ändra på detta, men bör jämna ut styrkeförhållandet något på torr väg.. När är det grönt ljus för en sånt projekt? Bör jag köra in bilen lite till och i så fall hur mycket? Vad tror ni här? Tacksam för synpunker. Mvh Jonas |
|
|
Jag kör normalt inte med mer än 13-14 psi, kan höja upp ibland till 15-16. Men det är mycket testande nu med loggfiler etc, ganska kul |
|
|
Hill: får svennar fiska vid skeppsholmen? ;) Skämt åsido, båtar e kul som fan, trist bara att årstiden är rätt begränsad - tror jag var ute 2 ggr med familjens båt förra sommaren tack vare skitvädret.. |
|
|
Joakim: Schysst av av dig att hjälpa till med installation, jag ser fram emot att du hjälper min kompis Molgan när han har fått sitt trim! /Tobias |
|
|
Jonet: Med Vishnu steg 1 kör du nog ifrån honom på torrt underlag. Pea slog RS4an med 5 billängder när de körde rullande start upp till 250kmh. Om jag var du skulle jag köra bilen 50-60 mil till och gradvis köra lite hårdare med den, och sen byta olja. Sen kan du trimma bäst du vill :-) Du kommer märka att bilen blir snabbare och snabbare ju mer inkörd den blir. cazorp: :-P Det är det coola med sverige, man får fiska mitt i stan utan fiskekort precis när man vill. Tufft! Håller med om att klimatet sätter käppar i båtsäsongen men om man nu ska ha den mer som bruksredskap blir det nog mer. Som jämförelse har vi nog varit ute och fiskat 20ggr i vinter trots minusgrader och is :-) Tobias1980: Det gör jag så gärna. Det är grymt läskigt att montera ner bilen första gången minns jag. pea: Hade du bilder på ditt projekt någonstans? En liten fågel viskade att du tyckte BMWs designers har fel och därför bygger du om bilen helt ;-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Procede 2.1 har precis blivit bänkad. Ser otroligt bra ut, superkul! Länk |
|
|
Tobias1980: Oj vilken sexig kurva. Vore najs att se hur den blir helt standard. Du som kör JB2, din polare som antagligen ska köra Helix och jag på Procede. Vi får ta och boka Rototest i April sen om du har lust så kan vi jämföra alla tre. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Rototest! Jag e på! ;-) | |
| Hillstreet: Du får gärna montera mitt trim när det ska på =) Även fast jag inte bor i Stockholm. Kan vara värt resan ändå... =) | |
|
Tack för bra input, Hillstreet. Jag antar att den lossnar lite av sig själv också med lite mer mil. Inte för att den känns trött nu, men faktiskt inte riktigt så pigg som jag hoppats efter läst alla halleluja-tester.. Tack! |
|
|
Hillstreet, fel info jag håller bara på med motorn. Har dessutom schabllat till det, har antagligen skadat nån kabel så att jag förlorat kontrollen över boosttrycket,trodde det var turbomätaren som läckte,det var det inte. Är ganska frustrerad , för jag kan inte hitta vad det är som är fel. Ena gången jag startar bilen går den som normalt , nästa gång sticker boosten iväg. Har letet kabelbrott och en massa annat. Några förslag? |
|
|
Min bil är helt orginal och orörd. Min kompis Molgan ska trimma sin bil med Helix eller AA eller kanske Procede som nu börjar ser riktigt bra ut! Vad kostar Rototest Joakim? Är du sugen på att dra till Örebro den 5:e? Gött att köra av sig riktigt ordentligt, Haertware kanske vill hänga på och ställa ut sin bil? /Tobias |
|
|
Tobias1980: Glöm inte bort: Länk |
|
|
Är det den 5e April i Örebro? Kanske vore skoj. BMW-Erik: Det är inte direkt svårt att montera om man är någorlunda stadig på handen och väldigt noggrann. 99% av alla fel med trimmen, inklusive Procede, beror på att någon kabel inte sitter helt 100. Men om du vill ha hjälp står jag gärna till tjänst :-) pea: Okej det var Heartware som håller på med sin E90 "Evolution". Lätt att blanda ihop er, ni är ju grannar ;-) Bilder av hans våldtäkt på en ny bil! -> Länk Tobias: Man kan boka rototest hos r-tune ute vid arlanda för 1200:-. Går att få tider från april. Länk Jag vill köra en "baseline" med bilen standard och sen med, om det finns i April, Procede 2.1 med kanske 92% inställning och "standard" v-power soppa. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.