AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.691

Ökad effekt på min 335i

Sida 269 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: min avgas system låter också så där när man släpper gas pedal snabbt. Det är ljudet från avgaser som går in igen , sug ljud?
Enrico: tycker det låter konstigt. När jag hälsar på R1000 får han berätta till mig vad de är som låter. Min låter exakt så som i klippet och innan jag bytte turbos också.

Idag ska jag beställa dessa:
Länk

Länk

Hur mycket tror ni man får för aluminium finslipade lister som jag har nu?
Funderar även på att sälja mitt original avgas med 3,8 tums ändrör samt en original växelspak med damask.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: vart beställer du kolfiber lister ifrån? Dem ser bra ut men det är någon tyg vad?
Ska köpa från en kille på e90post.
Det är aluminium finslipade lister samma som jag har nu fast dessa är klädda med Kolfiber.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Måste tyvärr meddela att jag tycker Shiv står för usel service. Har mailat många ggr, inget svar, samma sak med PM, inget svar, har ring "please e-mail your questions" Nu var väl knappast detta en nyhet utan vi som valt Procede har gjort det på andra grunder, nämligen en förhoppning att vi fått ett bättre trim mot några kronor extra. Jag hade kunnat fråga andra användare men det fanns inte så många med DKG och Procede när jag beställde, V4 fanns öht inte. Jag frågade Shiv hur det var med Procede och DKG i samband med order, "no problem!" var svaret. Nu vet jag bättre, V4 är ett skämt med DKG, V3 funkar något bättre, efter att ha åkt en 335 med V3 och med vanlig AT vet jag dock hur det SKA fungera, sanslöst bra. Kommer inte en lösning innan snösmältning åker min procede i öppna spisen med en film som visar spektaklet på youtube, fast jag undrar om Shiv bryr sig. Han skiter i kunden i samma ögonblick han fått stålarna.
Sen?, Flash kanske?? =(
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
tråkigt att höra bubbla :-( Kolla med Stertman angående GIAC flash och DKG låda. Kanske du kan vara beta bil för detta.
Jag mailade Shiv för 3 veckor sen har inte fått något svar än.
Je
28
Jesterton
335xi Touring -10
Tror jag släpper piggy då jag jag har tummen mitt i röven och har inget intresse av att "fixa o dona" med min bil. Skitet ska bara gå och det jäkligt snabbt.

Hur ser det ut på flashsidan då? Är det Giac all the way... eller ska man ta in ESS alt. V-tech i ekvationen? V-tech specar 390 hp i spisen(!), kan man lita på det för det låter väldigt bra?

Krama varandra i trafiken.

//Jesterton
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla ,håller med dig shiv borde höra av sig så man får reda på status.
Saken är nog den att de inte kunnat testa på nån DCT låda i US,och eftersom kopplingen är mjukvarustyrd är det där problemet ligger .
Ess har ju kommit längre med sin nya mjukvara till DCT, kolla tråden på M3 forum.

Jag ger det nån månad till och ser om de löser problemet, har inte uppdaterat till V4 än då jag anade att det blir för mycket torque vid växlingstillfället med V4.
Bränner man 2 kopplingar under pre beta testar pga av för mycket kraft, finns det ju potential, men det hjälper ju inte om våra lådor inte kan hantera kraften.
Det kanske är så att std automaten och manuell kan klara det , men inte dct utan ändring av mjukvaran,vilket ställer till det en hel del.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jesterton>> om du vill få det allra bästa och dessutoom en flash som ger mera boost så ska du välja giac, dom skriver om ALLA filer det gör varken vtech eller ess.....personligen tycker jag att ingen av dessa två lirar i närheten av samma division som giac....enrico har bästa kollen på detta.....enrico berätta varfr giac ;)
tänk på att det vtech specar är i motorn och inte på hjulen....

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
dessutom kommer giacs flashloader vara klar innan sommaren!! ;) Jag har fått besked på att den tom kan vara klar till april....dom jobbar för fullt med den nu!
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea,
problemet var ju att Shiv menade att det inte var några som helst problem med DCT-lådan...

Lite konstigt är det ändå, DKG:n i 335 är väl nästan samma som lådan i M3:an? Så vad jag fattar borde den redan från början hantera kraften bättre än de andra lådorna? Men vad vet jag, bara en enkel bonnlurk...
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Bubbla:

hårdvarumässigt kan det tänkas vara samma låda, men inte mjukvarumässigt, då det finns fler inställningsmöjligheter på M3-ans DKG-låda.

Kolla med ESS om de har uppgradering till 335:ans DKG.

/Janne

pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla har rätt på m3 lådan är mjukvaran ställd att göra en bra växling med 420 hp, på 335 med 306, mjukvaran styr hur mycket kopplingarna skall slira vid växling.
Ess har ställt mjukvaran att slåppa kopplingen snabbare, de hade problem med att kopllingarna slirade för mycket så att oljan blev för varm och lådan gick in i nödprogram.
vad som är förändrat i den dct mapp som kommer nästa vecka om jag förstått det rätt är att man får minska vridet en aning vid växlingstillfället så att kopplingen hinner greppa och inte slira, ungefär som man gör med automatmapparna idag,

Kan ha fel i en del av detta men, så har jag förstått att lösningen ser ut.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
OK Pea, bra info, vi får avvakta...
OT: Beställde kolfiberlisterna nyss. Någon som bytt interiörlister förut? Kanske ska försöka göra de själv.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea och bubbla:

kolla detta inlägget från shiv, om ni inte redan noterat det !

Länk

/Janne
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Kanoninfo, hoppas nu det blir en lösning som bygger på att de verkligen adresserat problemet...inte bara en liten "strypning" vid växling.
Shit,
svårt att beställa från USA verkar det som, lite oseriöst i mitt tycke att de försöker göra en sån simpel affär på frakten, Brandon @ EAS är det i detta fall, leverans av fälgar till Göteborg:

Today, 06:41 PM

Johan, the exp shipping to Sweden is crazy expensive, almost $800! And it only arrives about 3 days sooner.

To place the order, with the regular shipping, just fill this out: If you have paypal, you can use that too

Thank you, I will send you a confirmation email once the order is processed.

Brandon

02-15-2010, 08:49 PM

shipping costs to sweden

Wheels only
Cost: $297
Quote: 5978937

Wheels and tires
Cost: $411
Quote: 5978947

Thanks!

Brandon

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Låter som en std frakt pris? jag betalade också 300 USD shipped to Arlanda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.