|
Sida 268 av 712
|
|
|---|---|
| Samma pris som ICA tar för löjrom från Kalix då, ca 2000 kr/kg (viktminskning i detta fall) :-) | |
| härligt Wg-skrammel han har. Min låter så fast tror ej det är WG på min som låter. | |
| wg-skrammel?? | |
| Ja i länken du la in. Lyssna när han släpper gasen. | |
| Det är inte wg skrammel.... | |
| Då kanske du kan säga vad det är som låter;) | |
| avgassystemet.... | |
|
Tänkte skaffa lite mer kräm i bilen. Verkar som det är JB3+ och ev. Vinshu Procede som är melodin om man vill ha +60-80 kusar extra. Finns det nån som har erfarenheter av JB3+ som jag uppfattar som bäst/mest prisvärd? Hur är installationen? Betalade du tull? Vilken map ska man köra med uppgraderad IC samt V-power 99 RON Bränsleförbrukning? Dyno? Beskriv gärna din uppfattning körmässigt gentemot stock. //Jesterton |
|
| Jag tycker de låter som WG-skrammel. | |
| Det är avgassystemet som väser.... | |
|
Jesterton: båda JB3 och Procede är bra som piggyback. Om du vill ha en Flash istället finns GIAC för dig. Man ändrar direkt i BMW ECU värderna för den bästa resultat. Du kan få ut runt 320-330 hästar på hjulen med alla 3 alternativ. För Jb3 map 5 Procede : stage 1 eller 2 Giac: stage 1 För JB3 eller Procede är det lite man betalar när du hämtar packet. Med GIAC finns ingen tull eftersom du flashar bilen i Nynäshamn hos Stertman Motorsport/Pm racing. Jag kör själv GIAC och är supernöjd. Alldrig haft någon problem, limp etc. |
|
|
Jesterton>> välkommen in i tråden..är det jb+ du menar el jb3? Det finns hur mkt info som helst att ta del av i denna tråd. Jb3, procede el flash...det beror helt på vad du är ute efter...och ännu mera info finner du på e90post.com/forums själv har jag kört med jb3 och har varit relativt nöjd med det, men är ute efter något som fungerar i alla lägen och till 110% vilket jag upplevt att piggt inte gör fullt ut så därför blir det flash fr giac i stället för min del....smaken är som baken dvs delad... |
|
| Edit: piggy...och giac för min del blir stage2+....men då måste man minst ha intercooler, catless dp's, dci el cai och helst catless catback avgas...och därtill även forge dv's för stabilt och säkert turbotryck... | |
|
enrita o Bomis: Det är tydligt att det är ni som har kollen i trimjungeln. Säg mig då vad den skillnaden är mellan Piggy o flash. Jag trodde själv att piggy var tekniskt överlägset med bättre verkningsgrad, medan flash var nåt BSR gör åt farbror Kenneths beggade V70 2.5T. Hittade för övrigt ingen bra info på Giac´s flash med tydliga dynos etc. på Stertman fanns nada vad jag kunde se. På burgermotorsport finns bra fakta o spec o dyno ser riktigt trevliga ut... Bomis: Hur menar du med "relativt" nöjd?? Tror i alla fall att jag nöjer mig med tune och IC... så börja inte med DP o meth-snacket för det förstår jag inte vad det är för något =) ...men närmare 400 häst vill jag ha hi hi |
|
|
Jesterton, läs ordentligt om Proceden innan du bestämmer dig, väldigt avancerad och säker produkt enligt mig, ett trim som har alla piggyn´s & flashens fördelar osv. Kostar lite mer än JB3 men enligt min mening absolut värt pengarna. Lägg ner nån dag på nätet så blir det lite enklare!! Piggyn levererar mest i dagsläget. Ha det gott. //Roger |
|
|
här har du dyno med STAGE 1 GIAC : Länk |
|
| Bomis: när han släpper gasen är det verkligen avgas som låter. Min låter exakt så. De låter inte särskilt fint. | |
|
Enrita: Länk Ca. 325-335 hästar på bakhjulen? Det är BRA! =) |
|
| jesterton>> sedan om du vill upp mot 400 häst på hjulen så måste du ha stage 3 mods dvs okattade downpipes, intercooler, exhaust och dci....giac stage 2+ lämnar c:a 370-400 RWHP beroende på vilken bänk man använder och c:a 550 nm....och det är väl motsvarande vad även en bra piggy på en agressiv map utvecklar... | |
Cartéen |
Jesterton: Även jag var i valet och kvalet bland nämnda alternativ du specat. För min del blev det JB3. Det man läst om detta trim har nästan bara varit positivt. Har dock ej monterat det ännu då vädret minst sagt ej tillåter mer än de 306 hk man har idag. Kommer dock monteras inom någon månad tror jag. Funderar även på att kompletera med annat avgassystem mm men börjar så smått med JB3 för att se skillnaden. / Marcus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.