|
Sida 267 av 712
|
|
|---|---|
| är E85 etanol på pumpen 85 oktan? | |
|
skulle ha sökt på google kanske.... E85 är ett bränsle för personbilar som innehåller 85% etanol och 15% bensin samt bränsletillsatser för bättre förbränning och startegenskaper. E85 innehåller även kräkmedel och färgämne. 104 oktan . NO GO för insprutning eftersom den innehåller bensin |
|
|
Jag är inte så säker på att det inte går att använda E85. Har visserligen för mig att någon tillverkare uttryckligen säger att det inte är lämpligt men även motsatsen hävdas t.ex. på Länk och på Länk Metanol lär dock vara mycket bättre genom att det har ett mycket högre oktanvärde och lätt kan blandas med vatten som ger extra kylning. Det kanske är svårare att blanda E85 med vatten. Men lite extra bensin i sprutet borde i sig inte göra motorn ledsen snarare tvärtom. Methpumpen kanske inte gillar bensin? Någon med starka nerver och separat behållare kanske kan utvärdera? Jag kan skylla på att jag har samma behållare som för spolaren och vill inte att det ska hamna bensin på rutan och stinka när rutan spolas :-) Någon kemist här som kan något om detta ? |
|
| hur många oktan har jetbränsle? :P | |
|
Smoking Hot News, I år kommer jag att utvärdera både Procede V4 och JB3 2.0. Det sker genom en sponsring som Terry B gör. Jag är förstås väldigt tacksam för att få möjlighet att utvärdera båda tunen i en och samma bil. Det kommer att ske i form av upplevd skillnad i körupplevelse, loggade körningar med båda tunen med och utan meth, och vid jämförelser med andra 335. Även om jag kommer efter andra bilar, vilket gud förbjude men är fullt möjligt, så kommer skillnaden mellan tunen att framgå på ett absolut entydigt sätt. Ett speciellt intressant tillfälle är också att jämföra tunen på Ringen. |
|
| Grattis R1000! väldigt kul att pröva båda. Jag ska också pröva JB3 2.0 med meth och Terry ska göra en mapp för uppgradera turbos medan jag väntar för GIAC Stage 3. | |
| Det ska bli skoj. Om någon tror att jag har fått tunet gratis eller väldigt billigt så måste jag göra er glada eller besvikna (stryk det som ej önskas). Kunskapsuppbyggnad kostar mycket pengar. | |
| haha tell me about it Micke... jag har köpt en Jbplus också nu bara för att jag vill testa boosta mycket mer med methanol... kommer säkert bara att använda den typ 2-3 veckor. | |
|
Bra att du garderar dig Enrico :-) Det ska bli väldigt intressant att se hur din bil går nu när vi träffas snart. Jag förstår ju att den kommer att gå kanon. Mr. 5 har ju kört väldigt bra med Giac 2+ och du lägger på lite mer boost ändå så det kommer att bli fint. Ångrar kanske att jag släppte 17"-hjulen, de hade kunnat användas med t.ex. Toyo R888 eller motsvarande på Ringen. Men det finns ju fler att ta hem från UK i lämplig dimension så det är lösbart. |
|
| fan vilken press ni sätter på mig grabbar ;) tror jag blir tvungen att uppgradera mig o köpa nya Z06:an till sommaren....och kompressorkitta den.... | |
|
R1000, ska bli riktigt intressant att se om det är nån större skillnad, själv tror jag att det inte skiljer speciellt mycket på topp, eventuell nån skillnad i mellanregistret, boost är boost Tror du den progressiva methinsprutningen som V4 tydligen kommer att ha gör nån skillnad? |
|
|
Så här rent spontant gissar jag att det inte kommer att göra någon märkbar skillnad med adaptiv boost kontra flöde och lösningen finns inte heller framme . Mängden meth är troligen inte så kritisk att boost behöver ligga och finjustera för det och max boost är begränsat i N54 av andra orsaker till ca 18 PSI. Tror mest att det är ett försäljningsjippo faktiskt. Det är lite annat i USA där man värderar 100-delar på strippen högre än vi gör. Den största skillnaden räknar jag med kommer att vara upplevd körbarhet, speciellt på kurvig bana, men jag vill heller inte behöva tro att det ena eller andra tunet är bättre utan tänker jelt enkelt ta rätt på det. Det skiljer trots all en del mellan hur effekt kontra boost fungerar på de olika tunen. Vishnu kanske har en fördel där med CAN BUS integrationen men BMS har alltid haft fin snurr på grejorna och det lär inte ha blivit sämre med 2.0. |
|
| sedan har vi ju giac.....som går precis lika bra gång efter gång efter gång ;) | |
| Det stämmer Bomis, visar det sig att Giac är överlägsen så sitter man snart på tre tunes... Hoppas slippa det dock genom att det är så enkelt att justera effektkurva mm på V4 och 2.0 och man är helt oberoende av Giac tekniker. Ingen tvekan om att de går mycket bra dock. | |
| Terry har även gett mig möjligheten att få testa jb3 2.0 den kommer monteras ihop med IC och OCC. Grattis Micke ska bli ett roligt 2010. | |
| Kommer även få speed delimiter antingen AA eller en ny som terry håller på att ta fram. | |
|
Jag har ett gruppköp på gång gällande det bevisat bästa catback systemet man kan ha till våra bilar dvs HKS. För att få till detta så behöver vi vara 5 st. I usa så ligger det på c:a 16-1700$ + frakt på c:a 500$. Jag har en deal p g med den svenska åf för HKS vilket möjliggör för garantier m.m. Jag väntar på besked om priset och kommer att lägga upp det här så fort jag har fått det. Tanken är att vi ska få detta system betydligt billigare än vad det skulle ha kostat från us (c:a 19000) Vilka är intresserade av detta? Självklart är detta styrt av priset men en indikation på om intresse skulle vara bra. 1. Bomis 2. 3. 4. 5. Jag låter bilderna tala för sig själva ;) Länk |
|
| Djäklar vilket snyggt system. Vet du hur mycket det väger jämfört med original? | |
|
voila Stock: 270 hp/276 lb-ft; 78 lb system weight; 95 dB peak sound BMP Supersprint (Axle-back): 278 hp/282 lb-ft; 89 lb system weight; 96 dB peak sound BMP Supersprint (full system): 280 hp/281 lb-ft; 57 lb system weight; 98 dB peak sound UUC Corsa RSC335: 276 hp/283 lb-ft; 89 lb system weight; 97 dB peak sound Borla: 280 hp/281 lb-ft; 51 lb system weight; 97 dB peak sound Autobahn Exotics: 280 hp/282 lb-ft; 62 lb system weight; 97 dB peak sound Bimmerworld HKS: 283 hp/284 lb-ft; 61 lb system weight; 98 dB peak sound |
|
| riktigt härligt ljud oxå "throtty" Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.