|
Sida 266 av 712
|
|
|---|---|
|
Bomis, nackdelen med detta forumet är ju att det att rätta . Men som tur är glädjer det ju alltid nån , när fingrarna har tappat kontakten med hjärnan. Brain limp mode. |
|
|
Har någon av er fått någon ventilhatt stulen? Det kan eventuellt ha skett i USA. Fick en varning på e90post för att jag delar TS oro och hur man kan hantera det... Länk |
|
| R1000, Dagens lyxproblem , absolut! ett tips är att sätta dit dom med lite superlim ...... du får garanterat behålla dom. | |
Cartéen |
Detta event den 29/5 vore det kul att följa med på. Semaga, anmäler man sig hos dig? För info har jag idag en 135 Coupé orginal än så länge men kommer inte vara orginal till eventet ;-). / Marcus |
| Cartéen: vad har du för Tuning planer? | |
|
Perfette Condizioni på det nya framhjulet jag fick :-) Länk |
|
Cartéen |
Enrita: Till en början blir det att montera JB3. Köpte modulen av Philip här på forumet. Tror du känner honom också? Tittar lite på avgassystem samt nytt insug men ej hittat något som jag känner mig nöjd med ännu. / Marcus |
| Bra Marcus! Jag kan hjälpa dig med montering om du vill. Har en dci till salu också | |
| Insug kan du satsa när du uppgraderar dina turbos om det är effekt du är ute efter..viktigast för dig nu är catless dp's & större intercooler, catback och dci... | |
Cartéen |
Enrita: Det får du mer än gärna hjälpa mig med. Väntar dock några veckor innan montering. Hoppas hoppas att våren kommer snart. Helt omöjligt att få fästa någonstans just nu! Vad är dci för något? / Marcus |
| Dci=dual cone intake....dvs öppna luftfilter.. | |
|
Har nu bestämt att variera mig lite i år och ta bilen till Ringen i Maj eller Juni i s f hojen. Den går bra att plåga i Sverige också. Det vore trevligt om fler kommer med. Jag åker under alla omständigheter men vet ej exakt datum och behöver inte ha så lång framförhållning. En förutsättning är förstås att banan är öppen för allmänheten vilket man kan hålla koll på här. Länk Lite info till dem som inte har varit där förut. Länk |
|
| r1000>> enrico frågade mig om vi inte skulle ta rygg på dig i år ner till ringen...jag är faktiskt riktigt sugen på det....har tänkt att köpa toyo r888 till mina 18" oem fälgar... | |
| Kommer du att köra med sådana däck blir det problem (för mig...) :-) | |
| hittade detta epod lösning för 2 52mm gaugen : Länk | |
|
R1000: jag hänger gärna med. har planerat åka lite senare men går nog att ta i maj eller juni också. förutsätter dock att leverans och montering av nya fälgar o däck + h&r touring kit klar. |
|
| för dem med tanke på meth insprutning det finns att köpa på bensin station något som heter TENOL tror jag som är etanol och 10% metanol. Jag lägger den i tanken just nu med kylväska vatten . kostar runt 70 spänn per liter. | |
| Bra tips Enrico. Tror att det även går att köra med Biltemas koncentrerade spolarvätska, den innehåller liknande godsaker och kostar bara 17 kr/liter om man köper 10 L dunk. Det är troligen mer metanol i spolarvätskan, kommer inte ihåg vad det står på förpackningen... | |
|
R1000: Fan vad bra! Då ska jag dra en slang med nozzel från spolarvätskepumpen in i insuget så har jag också meth;p Närå skämtåsido men kanon om det går att köra på spolarvätska iaf! |
|
| Om jag minns rätt innehåller den metanol, etanol och isopropanol som alla är helt okey för meth-insprutning. Det viktiga är att den inte innhåller någon form av glykol. Tidigare har Shells spolarvätska gjort det men inte nu längre. Jag tror att Biltemas spolarvästka ska vara okey men skulle gärna se en spec på den först. Tillverkarna av metanolsystem uppger också att blå spolarvätska (i USA...) är utmärkt för detta. Därmed inte sagt att Biltema-blå är detsamma... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.