|
Sida 259 av 712
|
|
|---|---|
| big tom>>he he...fan va våra bilar kommer vara vassa i sommar ;) 2010 känns som ett fantastiskt år.... | |
|
Yep, 2010 blir ett intressant år! Jag kommer beställa mitt methkitt från BMS inom kort... ;) // Thomas |
|
|
Tack Bomis! Min är en 2007 tror den är uttagen i april lr om jag har sån otur så den är tillverkad då, måste kolla upp detta... Verkar som alla ni storfräsare kör meth:) Kul att utvecklingen hela tiden går frammåt!:) |
|
| Wetterstrand: bäst är att du skickar din VIN nummer och tillverknings månad/år till Harold från Hp Autowerks . Han kan hitta fram om din är bolted eller inte. | |
|
Du fråga angående DP´s som går emot varandra.. Skulle det vara en idé att svetsa ett stag mellan dem? Visserligen "sväller" ju rören när de är varma, men med ett lagom stag så skulle åtminstone delar av problemet vara löst eller? Bara en tanke.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Methanol är nu fixat! allt funkar som det ska! vi kunde inte få pumpen att spruta och sedan kom vi fram att vi testade den med bara vatten i början. den frös i pumpen så vi fick värma upp den lite sedan allt fungerade fint! | |
|
Jaha !Då har man besiktigat bilen då ,utan problem .Jag monterade dit orginal dp,s men lät jb sitta kvar på map 0 dom gjorde som Big tom sa dom kollar ODB oxå . ODB felkoder 0 självtest 0 CO = 0 HC= 007 lamda 1´01 Men det är klart , monterar man dit orginal dp,s varje gång innan bes , så kommer ju bilen kunna gå 50000 mil med orginal dp,s värden som bilen var ny hehe . Nä nu åker nya dp,s på samt allt annat , fast med, lite annan setup än tidigare , i år blir jag vass :) |
|
|
Kul Enrico. Lite oflyt här, en av fälgarna har fått en snyting, troligen i transporten. Inga synliga skador på fälg eller emballage dock. Har bett firman skicka en ny fälg. Länk |
|
| R1000: jäklar få nytt fälg direkt! den är inte ens rund. | |
|
Tack för tipset Enrico, det ska jag göra! Grattis till meth också, härligt att det fungerade! |
|
| Kraxx: tror i år kommer att vara på riktigt "the Battle of the 335" . Vi kommer att se väldigt snabba bilar och det kommer att bli jävligt kul! Känns som det finns några som jobbar på bilen men inte säger någonting hehe. Hoppas bara att få dem sista 2 grejerna jag vill montera på innan björkvik. | |
| Out of Round är ca 5 mm, det får vara max 0.2 mm eller något sådant :-( Säkert en transportskada. Eftersom det inte går att påvisa transportskada så är givetvis firman ansvarig. Räknar inte med några problem och hoppas slippa krångla och behöva returnera denna. Den kan säkert riktas och användas som reservfälg om jag får behålla den. | |
|
Tjenare! Är det någon som hört nått om nya N55 motorn med singelturbo än? Alltså om det finns högre eller lägre trimpotential jämfört med N54 ? __ Nisse Ljung |
|
| Nisse977: det är för tidigt men hört att det kommer att vara svårare. Terry from BMS har precis köpt en 135 DCT med N55 motor. Han kommer säkert att börja anpassa JB3 till nya motor när han får bilen i mars. | |
| Fick besked från firman i UK att de sänder omgående en ny fälg och arrangerar (tyvärr...) hämtning av den defekta :-) | |
|
Gratulerar Kraxx! Jag skall göra ett avgastest på verkstan på måndag med besiktningsmappen installerad. Om det inte funkar så åker original DP's tillbaka på tisdag... // Thomas |
|
|
Det ska bli mycket intressant att se vad besiktningsmappen ger. Bilen hade ju för lågt lambdavärde vilket visar att den gick för fett för att kunna ge låga CO-värden så en del bör det finnas att hämta, men visst finns risk att bilen inte går att leana så mycket mer än den redan är när den körs obelastad som de gör på SBP.. Det är jätteviktigt att kattarna är heta vilket inte är lika lätt när det är -10 som +25...Man får vackert be besiktningspersonen att elda på med gasen en bra stund innan mätning om de inte gör det på eget initiativ. Det hjälper att ha ny olja i bilen också. Tyvärr finns ju mycket gammal och förorenad olja i IC och Induction Pipe mm på alla 335i vilket troligen piskar upp HC-värdet en del helt i onödan. En förebyggande åtgärd kan vara att se till att det inte finns onödiga oljeansamlingar i de områdena. Enda långsiktiga lösningen som jag ser det är OCC plus öppen breather. Det vore bra om man under besiktningstillfället kunde koppla bort vevhusventilations-kanalen som går till insuget när motorn ej går med laddtryck, vet inte om man kommer åt den eller om det är en inbyggd kanal som inte är åtkomlig. Hoppas att lean-mappen mm fungerar… |
|
| fan kommer man ens ha en chans med M3an (E92) med modifikationer men ej kompressor? | |
| Vill du kunna köra ifrån tunade 335i (en kort stund i alla fall) utan att plöja ner pengar i en kompressorlösning så kan det fungera med lustgas. Eller så byter vi bil om din M3a är snygg och i bra skick så får DU köra ifrån mig sedan. M3an är ju en helt suverän bil som den är, spelar det någon roll om du kommer några billängder efter en 335a på rakpull? Jag skulle kunna leva med det. | |
| philipbr: du kommer att köra ifrån alla 335i när det svänger lite :-) Tror att med GIAC flash , avgas system och insuget kommer du att hänga med ganska bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.