AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.516

Ökad effekt på min 335i

Sida 258 av 712
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det låter bra Enrico. Då bör Racecooling IC som är mycket mindre också väga mindre. Låg vikt långt fram från GC är mycket värdefullt för prestanda när man svänger och Big Tom's bil går bra Racecooling IC, så den ser ut att ha bra verkningsgrad.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Micke: är allt färdigt monterad nu? fick du en chans att testa innan det började snöa? Har fått min ny Styrenhet nu, väldigt snabbt respons från Snow P. i tyskland . monteras på Fredag men blir säkert inge test :-(
Länk
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Nej jag har inte hunnit testa, grejorna i cockpit är inte monterade :-) Väntar på nya instrumenthus och har egentligen inte så bråttom nu när skitgörat är gjort och det är snö och is. Bra att du har fått nya styreheten, det kommer säkert att bli väldigt bra i din bil som allt annat.
exakt varför är inte denna tråden död nu efter sådär 10511234603 inlägg? skulle vara intressant att veta
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Wetterstrand,
Den racecooling IC jag köpte läckte och lämnades tillbaka. Kan rekommendera Helix, helt annan kvalitet verkar det som.

Nykomling, denna tråd lever just för att inlägg som ditt är sällsynta.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nykomling ---> ???

Kanske pga av att utvecklingen kring prestandaförbättringarna rörande N54-motorn aldrig verkar avta? (Otroligt tillfredställande om du frågar mig.)

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Hade jag varit medveten om allt strul jag skulle få genomgå för att få en tät IC så hade jag aldrig valt en Race Cooling, men så här i efterhand verkar det som den fungerat riktigt bra! ;)

// Thomas
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Bubbla: Då hade du Eriks gamla intercooler alltså.
Den läcker mycket kan jag också gå i god för, då den är i mina händer nu...
Är medveten om Helix kvalitet men nu får man kapa och svetsa istället.
3 st svetsmissar exakt mellan cellpaketen, så det blit att kapa av gavlarna och svetsa om.
Tråkigt men bättre än ny iaf;)
Tycker att det är en skam att han (racecooling) tillverkat så många som varit läckage på, han borde ha trycktestat innan han säljer till folk.
Hoppas på att ETS funkar bra för mig. Det gör den säkert då jag aldrig kommer köra på bana. Kör man på bana behövs nog OC också.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Wetterstrand, det stämmer, det är den IC:n. Hoppas du får ordning på den. Hälsningar Bubbla
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Tack Bubbla! Jo det ska nog fixa sig:)
Åker på steg 1 nu och har väl inte världens bästa grepp på bakhjulen men det är klart man är sugen på att slänga på steg 3 grejerna!
Hämta ut bilen idag från Bmw. Fick 2 nya aggregat även ny olja.
Skramla jätte lite från början lät som de kom från avgas. Efter jag kört runt i 20 min öppna jag dörren för att lyssna igen. Det skrammlar exakt som förut men inte lika högt. På bmw sa dem att DP låg emot på 2 ställen när dem demontera samt när dem montera så låg dem emot varandra. De bocka även av en plåt lite som de kom emot. Det skrammlar endast när jag gasar upp den på tomgång och släpper gasen. Frågan är om det är nåt fel på DP.
Orkar snart ej bry mig om detta. Känns skönt att det sitter 2 nya snurror under huvan och ny fräsh olja.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fick du behålla turbos? Kan vara att själva ljud är faktiskt dps som tar mot något.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det bör inte vara några som helst problem att få AR DP's skrammelfria. De passar ju väldigt bra och om de ligger ihop någonstans så får man antingen justera om dem, eller om det trots allt är något litet måttfel på dem se till att åtgärda det. Det kan man t.ex. göra genom att pressa in röret några mm där det tar i, det är inget som stör flödet. Jag gissar dock att skramlet i första hand beror på oskickligt montage om det är AR DP's du har.

Du ska inte behöva acceptera avgasskrammel in en premiumbil som 335i.

Det måste kännas fint att ha nya snurror i bilen :-)
Fick tyvärr ej behålla gamla turbos.
Jag vet ej om det är DP som ligger emot. Tror inte det har med skicklighet att göra. Erik har monterat AR DP 3 ggr. Bmw mekanikern sa bara att dem låg emot varandra samt att en värmeplåt låg emot. När jag va där för 2 dagar sen visa de AR DP och de hade skavt emot varandra lite. Det konstiga är nu när bilen är kall skramlar det ej. Inte dem 2 ggr jag hört efter nu i alla fall.
Men de är inte ofta man gasar upp på tomgång och släpper. Bara om man vill lyssna på avgasljudet lite. Får väl fixa det på något sätt eller helt enkelt vänja mig.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
DP ändrar storlek och form beroende på om de är kalla eller flera hundra grader varma. Även om det inte är mycket kan det vara helt avgörande om en passning ligger på gränsen. Det går med all säkerhet att fixa, om det rent utav inte går till sig själv efterhand när resten av avgassystemet har fått påverka DP's ett tag.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
wetterstrand>> jag köpte min wavetrac av harold lin på hp autowerks Länk

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
wetterstrand>> vad har du för årsmodell den funkar bara på pre March, 2007 manual and pre Aug/Sept. 2007 övriga årsmodeller är svetsade...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
missade pre aug sept 2007 är om man har AT...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
nykomling>>vad kör du för bil? du är bara avundsjuk för att du inte har ngn 335:a själv ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.