|
Sida 257 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag tror iofs inte att någon med sirenljudet här i Sverige har haft några problem med laddtrycket. (inte jag iaf) // Thomas |
|
| Carlee82: Jag fick nya på garantin, inga konstigheter alls egentligen. BMW Sverige stod för delar men ville inte betala arbete varav min BMW-återförsäljare stod för självrisken på min motorförsäkring och vips så satt det 2 nya snurror under huven... | |
| R1000: för mig var själva controller som styrde mig att köpa Snow Performance kittet. Jag ville absolut inte ha den runda. Du hittar säkert ett bra lösning ;-) och det kommer att bli riktigt bra! jag får min nya controller imorgon och det blir färdigt installerat (efter andra försök...) på fredag! | |
|
Pea, idag fick jag kopplingen att slira med V4 på 5:an, händer runt 4000 varv. Det konstiga är att det inte är konsekvent, det kommer inte varje gång, kanske 1/5 ggr... Ska byta till V3 10-9-maps, igen, har inte haft problem med dessa tidigare tidigare. |
|
|
Bubbla ,om det var vid växling kan det vara det att det blir för mycket torque vid växlingstillfället,lösbart Om det var hände vid bara genom att gasa, kan det bli problem När hände det? Kickdown, den växling uppväxling eller bara gas |
|
| Min bil har tickat 2 ggr sen jag köpte den mars 2009 efter jag stängt av den och satt på har det försvunnit. WG rattle har aldrig hörts på tomgång eller när jag kör endast på tomgång när man gasar upp och släpper gasen. Hoppas få slippa det ljudet nu. | |
| Det är egentligen förvånande att kopplingen på MT håller så pass bra som de gör med det stora extra vridmoment som steg 3 bilar har. Med vassare tunes som t.ex. v4 är det förmodligen dags uppgradera kopplingspaket. | |
|
r1000> det lustiga är att det tickande ljudet från vänstersidan (bara ibland)är samma ljud fast lägre som jag hade på högersidan när ena agregatet la av...men jag är ingen expert det kanske är ngt annat som tickar...låter inget vid gasrespons eller liknande...anledningen till att jag la märke till det är att ljudet inte funnits där förr....vilket det borde om det hade haft något att göre med det du beskriver? vet inte kanske inbillar mig bara....måste därtill medge att motorn låter på alla möjliga konstiga sätt jämfört med andra bilar man haft.... |
|
|
by the way...fullföljde aldrig betalning på kw v2....kommer att köpa dessa i stället...någon som har erfarenthet eller någon koll på dessa? kommer att beställa dom i veckan... Länk |
|
|
Bomis: Sachs-coilovers är riktigt bra... Min polare har såna på sin M3 e46 och han hade Kw V2 på sin tidigare bil. Jag upplever Sachsdämparen mer fint avstämd... KWn är stötigare och Sachs känns mer följsam (mjukare på direrkta stötar) men precis lika bra när det kränger. Tror inte du blir missnöjd:) Så åter till min fråga, har du ngt ställe där det är bra pris på Wavetrac? |
|
|
Pea, det händer endast vid uppväxling, har iofs inte kunnat testa många kickdowns pga slippriga vägar, jag tror oscillerandet på kvartsgas 2:an, 3:an, 4:an, kan vara samma sak fast det är svårt att avgöra, kopplingen är så himla snabb att greppa/släppa så det ibland känns som tändningsfel (vore det tändningsfel skulle det väl bli felkoder?!)...Knepigt. jp330Cic.au på e90post har liknande problem. Han har en dialog med Shiv om det så en lösning är nog på g. |
|
| Bubbla,Är det nån skillnad om du trycker in sportknappen, då kopplingarna är programerad att greppa snabbare | |
|
UPS är trevliga: Länk Köper man godis för ca 8000 spänn: Länk Så får man tydligen en sån här på köpet: Länk =D |
|
|
Sketen länkning, testar igen: UPS är trevliga: Länk Köper man godis för ca 8000 spänn: Länk Så får man tydligen en sån här på köpet: Länk =D |
|
|
Pea, ska testa, har alltid haft den intryckt. Det konstiga är att problemet försvinner helt med den hackiga gången på kvartsgas om man stänger av dct helt. |
|
| Fanken vad jänkarna är duktiga, Helix har lyckats kopiera svenska Racecooling FMIC nästan exakt :-) En liten skillnad kan förstås vara att Helix inte läcker när den är ny. | |
| Haha R1000, är det du som har den Racecooling jag hade? =) | |
| Köpte min av Tobias, men då var den redan lagad och fin :-) | |
|
R1000: Racecooling är mycket mindre en Helix. Jag såg den som Tobias hade fått och den var mycket mindre en min. Vad tycker ni om detta Bumper: Länk |
|
|
Bubbla: Varför har du inte kvar Racecooling ic? Läckte som alla andra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.