|
Sida 256 av 712
|
|
|---|---|
|
Enrita ---> Vadå? Skickade Terry en JB3 18 ohm 2.0 som du skall sälja? Kraxx ---> Ja, jag fick mappen av Terry idag... Jag kan skicka den till dig om du vill? // Thomas |
|
| Big Tom: jag fick mappen. Bomis har min JB3 18OHM . Ville ladda den för honom i helgen men vi hann inte. Ska pröva JB3 med methanol och sedan sälja den. | |
|
Ok då är jag med. // Thomas |
|
|
Vad tror ni om AA speed delimiter? Triggar den några koder? |
|
|
det är en speed delimiter så den ska inte ge några koder. Jag skulle vänta för BMS speed delimiter. kommer säkert ut efter 2.0 är ute. Sevak: köp en BT kabel. det lånar sig plus du kan logga lite din Flash så att vi kan titta på den ;-) |
|
|
Jag har nu en jb3 uppsättning med boost gauge och chipburner till salu billigt om ni hör något.. |
|
|
Thomas !Har du provat nya mappen från Terry du får gärna skicka den till mej så får jag testa den innan jag lämnar in bilen för DP byte Tack på förhand Håkan |
|
|
[URL=Länk |
|
|
Nya turbos på plats ej färdigt monterat än. Länk gamla aggregat: Länk Länk avgas: Länk Dessa kom även idag: Länk Tydligen låg även mina DP mot någon sorts värmeplåt och vibbrerade lite. Hämtar ut bilen på torsdag med nya aggregat samt senaste mjukvaran. Tänker byta olja efter det till Castrol Edge Sport 10W-60. |
|
|
Läckra fälgar Sevak, det kommer att bli väldigt snyggt ! Det kanske inte är fel på aggregaten utan bara var plåten som rasslade? Det ger mycket oljud. Jag fick samma problem efter byte av DP's men det var snabbt löst genom att bocka undan värmeplåten 5 mm. |
|
|
Dem bocka min värmeplåt med. Kan ha varit bara DP men eftersom dem flesta 07or har detta problem va det lika bra att få dem bytta. Mekanikern sa även att han trodde WG skrammla lite. Betalade ETS för IC nyss också med banköverförning. Trodde det va ett skämt när jag såg STD IC idag den va demonterad den är sjukt liten och väger typ ingeting. |
|
| Bra att kunna köra vidare på spritt nya aggregat och nu har du den grövre WG-axlen och kan simma lungt. STD IC är inte stor, men vikten är störande låg om man jämför med eftermarknads IC. Min FMIC är väldigt tung i jämförelse med STD, nästan så att bara det kräver mer effekt att släpa omkring och det är inget som gynnar handling. Funktionen är dock väldigt bra. | |
| Nice Sevak! fälgarna är jätte fina! hoppas du får behålla turbos och ja original IC är en skämt. | |
| r1000>> jag bytte till dom senaste agregaten (rullat c:a 400mil nu, otrimmat) och kan redan höra wg-rattle inne under vänster hjulhus ibland på tomgång, det "tickar lite" dessutom så har jag när motorn är kall sirenljud från höger sida i fram vid 20% gaspådrag mellan 1500-2000 rpm som försvinner efter c:a 1 minut...förstår inte hur det är möjligt efter så kort tid.... | |
|
Bomis: fick mina aggregat bytta i höst med exakt samma symtom som du beskriver... Förresten, vart köpte du din Wavetrac? Har börjat kolla runt nu för bilen måste ha diff! |
|
|
Sevak och Bomis> Fick ni turbosarna bytta på garantin? Faan va jag ska lyssna noga på mina turbos innan jag skruvar i Vishnu boxen... |
|
| Jag hörde wg-rattle redan när jag hämtade bilen på bmw påväg ut från garaget med 2 splittnya agg. De vägrade dock åtgärda felet igen utan gav mig 2års garanti på dem istället. Tror fortfarande inte att de är helt 100% exakt vad som är felet.. | |
| Bomis: i vä-hjulhus borde du inte höra WG om du inte hör något från det högra där aggregaten sitter...N54-motorn är tyvärr väldigt skramlig i sig, det kanske beror på kamaxelstyrningen? Lite turbovinade när aggregaten är kalla är troligen inget att bekymra sig för. Jag har haft många turbobilar och det är mer vanligt än ovanligt att det viner innan oljan är varm efter 15 minuters körning. Min 335a är dock helt fri från vinande vilket närmast är en överraskning för mig. Den körs dock ej på vinter, då används Volvo-traktor :-( | |
| min också 60.000 km och ingen rasslande eller problem med boost alltid över 15 psi sedan 26.000 km... konstigt hur bilar kan vara så olika. | |
| Kommer att testa denna kopp för mätaren/styrenheten till Meth Länk . Det är inte kul att behöva ha en mätare på instrumentbrädan men den här kan bli bra tror jag om foten trimmas ner. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.