AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.866

Ökad effekt på min 335i

Sida 256 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Enrita ---> Vadå? Skickade Terry en JB3 18 ohm 2.0 som du skall sälja?

Kraxx ---> Ja, jag fick mappen av Terry idag... Jag kan skicka den till dig om du vill?

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Big Tom: jag fick mappen. Bomis har min JB3 18OHM . Ville ladda den för honom i helgen men vi hann inte. Ska pröva JB3 med methanol och sedan sälja den.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ok då är jag med.

// Thomas
Vad tror ni om AA speed delimiter?
Triggar den några koder?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det är en speed delimiter så den ska inte ge några koder. Jag skulle vänta för BMS speed delimiter. kommer säkert ut efter 2.0 är ute.
Sevak: köp en BT kabel. det lånar sig plus du kan logga lite din Flash så att vi kan titta på den ;-)
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Jag har nu en jb3 uppsättning med boost gauge och chipburner till salu billigt om ni hör något..

Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Thomas !Har du provat nya mappen från Terry

du får gärna skicka den till mej så får jag testa den innan
jag lämnar in bilen för DP byte

Tack på förhand
Håkan
[URL=Länk
Nya turbos på plats ej färdigt monterat än.
Länk

gamla aggregat:
Länk
Länk

avgas: Länk

Dessa kom även idag: Länk

Tydligen låg även mina DP mot någon sorts värmeplåt och vibbrerade lite.
Hämtar ut bilen på torsdag med nya aggregat samt senaste mjukvaran.
Tänker byta olja efter det till Castrol Edge Sport 10W-60.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Läckra fälgar Sevak, det kommer att bli väldigt snyggt !

Det kanske inte är fel på aggregaten utan bara var plåten som rasslade? Det ger mycket oljud. Jag fick samma problem efter byte av DP's men det var snabbt löst genom att bocka undan värmeplåten 5 mm.

Dem bocka min värmeplåt med. Kan ha varit bara DP men eftersom dem flesta 07or har detta problem va det lika bra att få dem bytta.
Mekanikern sa även att han trodde WG skrammla lite.
Betalade ETS för IC nyss också med banköverförning.

Trodde det va ett skämt när jag såg STD IC idag den va demonterad den är sjukt liten och väger typ ingeting.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Bra att kunna köra vidare på spritt nya aggregat och nu har du den grövre WG-axlen och kan simma lungt. STD IC är inte stor, men vikten är störande låg om man jämför med eftermarknads IC. Min FMIC är väldigt tung i jämförelse med STD, nästan så att bara det kräver mer effekt att släpa omkring och det är inget som gynnar handling. Funktionen är dock väldigt bra.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nice Sevak! fälgarna är jätte fina! hoppas du får behålla turbos och ja original IC är en skämt.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
r1000>> jag bytte till dom senaste agregaten (rullat c:a 400mil nu, otrimmat) och kan redan höra wg-rattle inne under vänster hjulhus ibland på tomgång, det "tickar lite" dessutom så har jag när motorn är kall sirenljud från höger sida i fram vid 20% gaspådrag mellan 1500-2000 rpm som försvinner efter c:a 1 minut...förstår inte hur det är möjligt efter så kort tid....
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Bomis: fick mina aggregat bytta i höst med exakt samma symtom som du beskriver...
Förresten, vart köpte du din Wavetrac? Har börjat kolla runt nu för bilen måste ha diff!
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sevak och Bomis> Fick ni turbosarna bytta på garantin? Faan va jag ska lyssna noga på mina turbos innan jag skruvar i Vishnu boxen...

ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Jag hörde wg-rattle redan när jag hämtade bilen på bmw påväg ut från garaget med 2 splittnya agg. De vägrade dock åtgärda felet igen utan gav mig 2års garanti på dem istället. Tror fortfarande inte att de är helt 100% exakt vad som är felet..
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Bomis: i vä-hjulhus borde du inte höra WG om du inte hör något från det högra där aggregaten sitter...N54-motorn är tyvärr väldigt skramlig i sig, det kanske beror på kamaxelstyrningen? Lite turbovinade när aggregaten är kalla är troligen inget att bekymra sig för. Jag har haft många turbobilar och det är mer vanligt än ovanligt att det viner innan oljan är varm efter 15 minuters körning. Min 335a är dock helt fri från vinande vilket närmast är en överraskning för mig. Den körs dock ej på vinter, då används Volvo-traktor :-(
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
min också 60.000 km och ingen rasslande eller problem med boost alltid över 15 psi sedan 26.000 km... konstigt hur bilar kan vara så olika.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Kommer att testa denna kopp för mätaren/styrenheten till Meth Länk . Det är inte kul att behöva ha en mätare på instrumentbrädan men den här kan bli bra tror jag om foten trimmas ner. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.