AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.841.832

Ökad effekt på min 335i

Sida 254 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
:-) du jobbar snabbt ! fint lösning R1000! vilken "nozzle" ska du använda? hur mycket ska du spruta ?
Bra jobbat Micke ser bra ut.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Har testat V4 idag, tyvärr bjuder väglaget inte på nåt höjdargrepp så de mer avancerade övningarna får vänta =)

Responsen är dock grym, lovar mycket gott. Dock oscillerade den lite, tvekade liksom på kvartsgas ibland mellan ca 2000-2500 varv, problemet blev iofs mindre ju längre jag körde, kanske försvinner helt...

Hälsningar Bubbla
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla, några problem med att kopplingen slirade vid ned och uppväxling?

Är du säker att hårdvaran blev uppdaterad ordenligt, kan ge osillationer om den inte blivit ordentligt uppgaderad
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
då har man beställt coilovers....det blev kw v2:orna....därtill i veckan blir det även beställning av oem m3 sway bars + strutbar....inom kort blir det även giac stage 2+ och så ryker dom bakre kattarna...nya fälgar med m3 offset och 10" bredd i bak....har även beställt matte black grills.....jag och enrico kommer även i april att foliera våra bilar...jag är antingen sugen på matte black vinyl med cf tak alt vit vinyl med cf tak....vad tycker ni?

sist men inte minst så blir det meth innan sommaren....

Jag frågade innan om någon kände till ngt bra ställe i sthlms-trakten där dom är duktiga på att valsa bakskärmarna???
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
bomis: Jag fick offert på foliering så sent som i förra veckan. Om jag nu bestämmer mig för att behålla bilen, så kanske vi kan försöka ordna grupprabatt.

De priserna jag fick var:
Mattsvart och mattvit: 18-25k beroende på hur mycket bilen måste demonteras.
Övriga kulörer: kring 35k

De rekommenderar dock att man ej skall välja vit, detta för att folieringen innehåller porer/små hål som suger till sig all skit om man kör vid annat än soliga och torra dagar.

Man får tid inom en vecka från beställning, och arbetet tar 3 dagar.

/Andreas.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
mistafrizz>> tack för ditt erbjudande men jag gör detta via en vän i sthlm som har kontakter på den bästa firman så jag betalar betydligt mindre än dessa priser väldigt mkt mindre ;)
Någon annan än Thomas och Micke som varit hos SBP med eftermarknads DP?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Tack för uppmuntran Enrico och Sevak :-) Det tar några timmar första gången men man blir sedan förvånad över hur lätt och snabbt man återmonterar allt genom att ha förstått hur det hänger ihop. Det får gärna ta extra tid första gången för att inte klanta till det och när man inte är en van montör så gäller det att tänka till för att hitta kloka lösningar. Det blev riktigt bra, det enda som syns är nozzel på Induction Pipe och den skämmer inte. Jag hade först tänkt att borra och sätta nozzel i böjen på silikonslangen som ASR gör. Efter en provborrning på lös slang såg jag att det inte blir bra och satte den istället på metallröret. Där sitter den stadigt och är ordentligt tätad med O-ring mot röret som jag fasade på ingången för att O-ringen ska få en ficka att lägga sig i och inte kunna krypa ut när man drar åt.

Just nu sitter en #5 nozzle monterad, den ska räcka för ca 450 rwhp. Jag har en 1000 cc nozzle också, egentligen kanske det hade varit bättre att sätta i den och ställa ner flödet till 600 ml/min istället. Den är jättelätt att byta i o f s om det behövs och det kommer jag i så fall att se om det behövs om tändkurvan får hack p g a retardering. Fördelen med att ha en liten nozzle är att den ger finare dimma tack vare högre tryck.
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
R1000: Kanonläcker installation där!! Hoppas det funkar kalas:)

Bomis: Kul att se att du inte ligger på latsidan! Mattsvart helt klart, skippa dock cf tak tycker jag...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag gick genom i italien med catless dps, BMS 02 sims , map 7 och dem bakre originala kattar kvar. Var på grenzen men funkade.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Micke: man får "bog" bara om man kör en 50/50 blandning och för mycket av det. om man ökar methanol (jag kör nu 60/40) kan man spruta mer . Så den där Bog eller ojämnhet kan förekomma när det är faktiskt för mycket vatten .
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Då får det blir 60/40 redan från början :-) Fan vad skoj det ska bli att testa ut det här. Kommer initialt att köra Procede på tune 10-9 för att inte drabbas av eventuella barnsjukdomar i v4.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Känns som V4 funkar redan ganska bra. Det är roligt hur mycket hype finns i USA om V4.. i italien folk som kör V4 märker bara lite bättre respons på pedalen som också är störande eftersom man får för mycket power med bara lite gas påtryck. Känns som i USA kan folk bara köra på raka och på WOT medans i italien är det mer kontroll, känslighet och kurvorna.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja det är så jag uppfattar det också, i USA blir de imponerade av att v4 svarar snabbare på gasen... Det som gäller är att den levererar mer effekt på riktigt över rpm-området och det har ingen kunnat visat ännu med t.ex. en dynokurva.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Åtminstone har dem löst alla problem med missfire , oscillations etc. Detta är bra.
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Kan man serva bilen på BMW med Vischnu monterat? Klart man kan , det förstår jag men kan det ge komplikationer?
Bilen har gått exakt 8000 nu och fri service upphör men ska in på den sista fria nu och fundrearar runt detta.
Är ju tråkigt att behöva demontera skiten också...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Fråga, vad är rimligt att betala för installation av coilovers??
pe
771
pea
BMW M3 E92
wetterstrand, har du ingen garanti att ta hänsyn till borde det inte vara problem, du kan ju sätta in valet mode på proceden, då är bilen som original i effekt.
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Pea: Nej det tänkte jag också på men fick nya turbos för 500mil sen och dom ska det tydligen vara garanti på...
Går det att spåra proceden vid diagnos?
Har bra relation med dom på BMW så det borde kanske inte vara problem oavsett...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.