|
Sida 251 av 712
|
|
|---|---|
| Kraxx>> och hur ter sig den i jämf med 1,4? | |
| Har jb3 fått bort hastighetsspärren? | |
|
Nej, det har de tyvärr inte... :( // Thomas |
|
| Fan va surt. | |
| Beställde ETS IC nyss. | |
|
*tittar i taket efter kors* //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| grattis sevak du fick äntligen arslet ur vagnen....no more heatsoak ;) | |
|
Jag säljer min Vishnu V3. Kolla powerbörsen! :) // Thomas |
|
|
Vad sker nu Thomas? Nya planer? |
|
|
R1000> 10,5kg är det bakfälgarna? Mina väger strax under 15kg 9,5x19" :D Kraxx> Blev det ingen m3:a? |
|
| big tom>> det luktar jb 2,0 långa vägar ;) själv så satsar jag fullt ut på giac stage2 + att jag kommer ta bort dom bakre kattarna... | |
|
Bra gissat Bomis... ;) Har fått ett riktigt bra pris från Terry. (Läs gratis) // Thomas |
|
| C82: 10.5 kg är bakfälgarna. Det är egentligen en ren tjejdimension på ynka 18*8.5", för att vara lätt på foten. 255or fungerar på dessa och det räcker långt på greppiga däck. Om man tänker sig en skillnad på t.ex. 10 kg per hjul p g a tyngre fälg och däck motsvarar det ca 150 kg extra dödvikt som ska förflyttas. Låg vikt på hjulen är gratis effekt, gör att bilen klarar ojämnheter på vägen bättre och blir mer snabbstyrd. Tumregeln är att 1 kg på hjulen motsvarar 4 kg fjädrad vikt, vet ej hur bra det stämmer men på t.ex. en hoj där man direkt märker minsta förändring betyder hjulvikten mycket för körbarheten. | |
| Kul Big Tom, då kommer alla varianter av de senaste tunen inkl. Flash att finnas inom träffbart avstånd och kunna testas mot varandra. Det kan inte ha varit svårt att välja mellan gratis JB3 och dyr Procede Rev II. Provade du att förhandla med Shiv? Det borde vara intressant för honom att sponsra en dokumenterat snabb bil och inte släppa det till en konkurrent...Speciellt inte i ett så litet land som Sverige där det ganska snart står klart vilket tune som levererar bäst. | |
| Shiv är tyvärr för dumt för att fatta vilken marketing skulle han ha fått med Big Tom på V4 ...... | |
|
R1000 >> 10,5kg i den dimensionen är rätt bra och absolut under snittvikt för originalfälgar men tillhör kanske samtidigt inte de fälgar som har lägst vikt. Jag tror OZ Ultraleggera och Allegerita (?) ligger på ca 8kg per fälg och de är väl bland de lättaste på marknaden för originalbilar? När det gäller prestanda så kapade jag ungefär 0,8-1sek mellan 100-200 km/h (mätt med performancebox/racelogic) när jag bytte till mina v-hjul som vägde ca 4,5 kg mindre än s-hjulen. Beroende på intervall blev det en prestandaökning med 6-9%. T5 -05 |
|
| Intressant info SotaM. Då är skillnaden kanske lite större än jag gissade. Vet att det finns mycket lättare fälgar om man är beredd att slanta upp och att det säkert finns 19" som är lättare än dessa 18" :-( | |
|
Enrico, vi vet att du inte gillar Shiv, men räcker det inte med alla påhopp nu! I alla fall här i sverige där förhoppningsvis vi kan lära av varandra istället för att hacka på personer. Thomas , ska bli kul att se om det gör nån skillnad,, du har ju lite siffor att jämföra med |
|
|
Detta forum är ju fan ljusår bättre än blocket.se... :D ...så nu är man trimm-lös! Ja, det blir intressant att se vad JB3 2.0:an kan göra åt prestandan! :) Angående Shiv så har jag faktist fått ett PM av honom idag (!) med ett grymt pris på en Rev 2:a, så vi får se vad som händer. Kanske har man båda alternativen hemma snart? :) // Thomas |
|
|
Kan du pressa ur bilen mer effekt utan att byta nån mer hårdvara Thomas? Känner på mig att sommaren 2010 kommer bli piggy vs flash :) R1000> Men tjänar man verkligen så mycket man tro på att byta ner sig en tum i diameter? Har man mindre fälgar blir ju däcken "större" och rymmer mer luft. Det vore ju nice att skaffa sig ett par lättare fälgar, jag måste ha dom tyngsta 19" monoblock fälgar som finns :) Behöver du 18" RFT däck så har jag en uppsättning till salu ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.