AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.132

Ökad effekt på min 335i

Sida 250 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
giac är den mest potenta flashen där ute, hands down...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
giac är den mest potenta flashen där ute, hands down...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: laddtryck har ingenting att göra med hur fint bilen ska faktiskt gå. Kanske du behöver pröva min bil för att förstå vad en riktigt flash känns och inte något halv gjort som skapar Tuner codes.
Enrico: nu pratade vi inte om hur fint bilar går utan om hästar. Ju högre laddtryck ju fler hästar. Har aldrig klagat på hur min bil gått den gick mjukt och fint i somras. Hade bara ett problem att jag kände lagg från 3-4an ibland men läst på e90.post att många känt av de.
men provkör gärna din bil. Koden jag fick va vid första mappningen 2d25 många som fått den bara att läsa på e90post. Det handlar om vridmomentspärren på 335i man kan höja denna eller ta bort den helt.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Varför har jag då alldrig fått någon kod med GIAC stage 1 och 2? Om det är något en FLASH ska alldrig göra är att skapar kodar. Det är därför jag säger att den är halv gjort. Hade jag fått en kod med GIAC hade jag redan bytt till JB3 igen för att detta visar att man kan inte mappa bilen på rätt sätt.
Anyway NO TUNER WAR här :-) Jag säger det här bara för din skull.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Fick hem en påse Gott och Blandat idag... Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Grattis R1000! ser fint ut. Meth är bäst !
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Meth for President :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
meth is da shiiiit!!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Säg att man skaffade sig en "standard" 335i som inte var tunad alls och att man har tummen mitt i handen när det gäller mjukvara/datorer/elektronik

Topp 4 skulle alltså I ORDNING vara:
1. Flashtrim typ GIAC/VTECH för att öka turbotryck (motsv. Chippning)
2. Diffbroms för att få ner effekten på backen (Kallad LSD)
3. Större frontmonterad intercooler för att sänka insugstempen (Kallad FMIC)
4. Större/fri flödande avgassystem från turboaggregaten för att öka flödet (Kalla DP förkortning av downpipes)

Vad kommer sen?
Förbättrat flöde på insugssidan?
Bättre bakre del av avgasystemet?
Större Turbos?

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag skulle nog välja ordningen:

- FMCI, den har man alltid nytta av
- Flashtrim eller Piggyback. Just nu föredrar jag personligen piggy genom att den ger större möjlighet att nyttja Meth fullt ut och man kan ställa effektnivå efter behov på ett enkelt sätt. Oavsett vilken tune man har så gör det bra nytta även innan de senare stegen tas.
- DCI/ DP's går nog hand i hand
- Metanol
- Diff (borde egentligen komma tidigare men behövs trots allt inte för all körning och speciellt inte på en otrimmad 335 som ändå är småtråkig)
- Lustgas, mycket effekt när det behövs utan att vara begränsad av STD turbo. En progressiv controller är ett måste.
- Större turbo om ca 500 hp med lustgas inte räcker. Anledningen att jag lägger turbo sist är dels att det kostar 20-30 kkr att ordna och med för tillfället lite osäkra prestandaökningar, dels att ca 450 i grund plus 50 hp lustgas som inte kostar mycket kanske kan visa sig räcka bra och t o m vad chassit klarar av.

Glömde chassit som nog bör komma tidigt om man inte har ett M-sportchassi som i vart fall är aningen bättre än STD (enligt reklamen...)

Det är nog bra att ha en grundplan för att veta vart man vill komma till slut. Det gör man inte av en slump och det gäller kanske också att anpassa projektet till plånbok och andra behov.

Just my 2c
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Har kört Meth längst i Sverige tror jag ?!?!? Funkar riktigt bra
Mitt första JB åkte på när bilen var ny 2007
har gått ca 10600mil funkar lika bra nu ( automaten med )

Lite racesugen är man ju :-) Hoppas snöhelvetet försvinner snart
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Kraxx>> har du beställt upgrad till jb 2,0?

MVH
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
10.5 kg, bra eller anus eller sissådär?

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Very nice R1000!

Även idag fick jag inte pröva meth på riktigt .. min Meth Kontroller är defekt och måste få ny... Den skickar ingen ström till pumpen och solenoid.. tur som vanligt :-(
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Bomis Jag var bland dom första att testa 2,0 . Bilen med min setup går riktigt bra :-)
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Bomis Jag var bland dom första att testa 2,0 . Bilen med min setup går riktigt bra :-)
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Djävla dator bidde dubbelt :-)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Lite OT: Inlägg 5000 - bra jobbat grabbar...

/Andreas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.