AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.773

Ökad effekt på min 335i

Sida 25 av 712
pe
771
pea
BMW M3 E92
Se till att få den momterad och återkom med en rapport, skulle du få problem kan du testa den här octanboostern. Länk

Finns på Micro
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Procede 2.0.2 funkar klockrent för mig. Inga problem alls trots hård körning =) Kör visserligen med standardinställningar, 90% tror jag.
Ska försöka få till ett Rototest så snart jag kan.

Vet någon förresten vart man hittar en bra och billig turbomätare?

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hillstreet,

kan ju vara värt att kolla, en del verkar ha lite problem med boost-spikes.

Bra att du inte råkat ut för limp eller nån annan kod =) Har du en codereader? Ska man beställa en sån också kanske??

Pea, jag ska lämna en rapport, väntar dock på sommardäck nu...bilen blir ju löjlig på vinterdäck tom i original, och nu har jag ju SSTT.

Min SSTT är för övrigt till salu, lägg ett bud nån, 30 hk på 10 sec, marknadens mest snabbmonterade! =)
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Bubbla: Har som mest fått 13.9psi när jag dataloggar så det är nog ingen fara, blir nog värre när värmen kommer dock. Man får med en code reader/clearer när man köper Procede.

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
JBS2HR =)

Funkar klockrent! Riktigt bra drag nu! (vägrar stänga av r-switchen!)
Med SSTT ökade trycket främst på höga varv vilket gav känslan av gamla turbomotorer med lite lagg. Med Juice Box ökar effekten mycket mera markant över hela registret, och ljudet är mycket råare (beror på högre laddtryck??), funderar på att återställa "golf tee" modden.
Monteringen gick bra, euro-bilar har dock en av temp givarna annorlunda monterad, den på förarsidan behöver inte tas bort under monteringen. Det gjorde mig lite förvirrad. Det svåra var att återmontera det jänkarna kallar "plastic cowl" har inget svenskt ord, det var lite trixit.
Allt som allt tog det 1 timme, nu har jag en kvickare 335:a och ryggskott =).
Finns det några "svenska" alternativ nu, eller är det fortfarande postorder från US som gäller om man vill mosa upp bilen?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla ,Hur är det med fästet får du mycket hjulspinn på 2 an, det hjälper inte att återställa golf t om du vill minska ljudet vid gaspådrag,den är bara inkopplad vid tomgång och ev vid låga varv.
Cazorp,en svensk variant provkörs just , kommer att klara ungefär samma som us alternativen
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Kul att höra att bilen går fint Bubbla!

Vilken bensin kör du på? Terry är en skön kille som har tagit fram en klockren produkt. Hur fungerade det med frakt och tull?

Kan man få låna din SSTT över påsk :-) ?

Jag måste fråga er 335 ägare en sak som jag har funderat på sedan bilen kom för en månad sedan. Just nu har jag 18" 225/40 Michelin X-ICE North (dubb och bäst på asfalt i alla tester) på bilen. Jag tycker bilen är obehagligt ormig när jag bromsar och svänger vid lite hårdare körning. Bilen känns väldigt lätt bak och jag måste nästan parera aktivivt känns det som. Verkar detta normalt? BMW säger att det beror på att jag kör med vinterdäck.

/Tobias
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea, allvarligt talat, det är löjligt, jag har dubbade 225:or, att ha grepp på 2:an kan jag bara drömma om! Dubbdäck på en 335:a, jesus! vilken idiot man är, men eftersom jag åker mycket norrut så behöver jag dubb, tyvärr. Snacka om att man behöver sommarmackorna, byter om en vecka. Kan meddela att med SSTT och 255:or bak spinner det på tvåan om inte asfalten är i princip nylagd och det är 25 grader varmt. Med JBS2HR är effekten klart högre...

Ang ljudet, jo jag vet, det låter vid gaspådrag hur som helst, problemet nu är att det mullrar rätt bra på 1500rpm inte så poppis i villaområdet...

Cazorp, det svenska företaget som ha en produkt på gång gjorde ett inlägg här som jag svarade på, inlägget togs bort, antagligen för att det var reklam, de erbjöd mig att testa, men jag avstod, kanske har de en produkt framme snart...Finns nån testare på forumet??
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Vilket företag var det Bubbla?
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Tobias, V-power, inga tillsatser/boosters, hittills har allt funkat klockrent.

frakten kommer via:
Länk
där följer du med ett trackingnumber =). Tar 5 dagar...
Tull, vad är det?? =)

Ang min SSTT, skicka powerpost!!
Köp den på en gång, lägg ett skambud vet jag =)

Ang däcken, så kan jag bara hålla med, det känns sladdrigt, har hört flera säga det, däcken motsvarar inte prestandan.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Tobias,

Får jag skriva det här?? Jag testar, detta är ju inte raklam utan bara info jag vidarebefordrar? Läs fort innan det försvinner här kommer hans mailsignatur:

Mvh Johan Fries
Civinco AB
Hildedalsgatan 24
SE-417 05 Göteborg
SWEDEN
Office: +46-(0)31-22 08 10
Fax: +46-(0)31-50 88 10
johan@civinco.com
www.civinco.com
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Tack! Du har powerpost Bubbla
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Tjena! Har allvarliga funderingar på att köpa procede till min 335 Ci -07! Har läst igenom hela denna tråden och satte kaffet i halsen när jag läste att 335:or tillverkade för slutet av dec 2006 (?) inte bör trimmas eftersom de har problem med vevaxellagret? Är det någon som vet mer om detta?? Min bil e uttagen i trafik 2006-11-02 så jag utgår ifrån att den skulle ha denna defekt i såfall. Någon annan som har en bil tillverkad före detta datum som har trimmat?

Vidare så undrar jag hur jag vet om min bil har oljekylare? Hjälp någon?

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
darthmoller: Jag har aldrig hort talas om några problem med vevaxellagret, men jag jag har heller aldrig hört talas om några haverier så du kan nog vara helt lugn. Många i USA har kört länge med trimmade bilar nu.

Jag vill avrekomendera dig från procede om du inte är intresserad av att få hålla på med massa mek vad gäller ostabila mjukvaror, problem med galopperande laddtryck mm mm.

Jag rekomenderar JB2 från BMS, Attache från Helix eller Processor från Active Autowerke. Alla dessa levererar stabila lösningar som laddar strax under 15psi vilket anses vara en säker nivå på laddtryck. (Som en extra bonus så kostar dessa lösningar hälften av Procede, hur ofta är saker billigare och bättre?)

/Tobias
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Tack för ditt svar Tobias! Ska kolla in de tillverkarna du rekommenderar! När är din egen bil tillverkad?

Något tips om hur jag vet om min bil har oljekylare?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
darthmoller: Problem med vevaxellager har jag aldrig hört talas om.

Kan tvärt emot vad Tobias skriver varmt rekommendera Procede, de var först med trim till 335 med nästan ett års marginal och är de som är bäst på det. De som har problem med sina trim är en mycket liten skara människor, själv har jag aldrig haft några problem vare sig med Procede V1 eller V2.
Det Tobias beskriver som "meck med programvaror" beror på att Procede faktiskt har en programvara, till skillnad från exempelvis Juice Box där det du ser är vad du får. Det släpps nya mappningar hela tiden till procede beroende på om du kör manuell, automat eller om du kör utan toppfartsspärr.

Vill du ha det tekniskt sett mest avancerade trimmet med absolut mest r&d i bagaget är det Procede som gäller.

Du kan se om du har oljekylare genom att kolla i höger hjulhus, om du har det sitter där ett galler i framkant.

//Joakim

Att Proceede har strul kan väl även bestå i att de har många användare = många röster som hörs om allt inte liras... Det lilla jag har hört å läst om Proceede på tex. E90post.com är väldigt positivt, och de verkar hålla en bra dialog med sina kunder om vad som händer hos dem på R&D-sidan därtill!
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Jag väntade på dig Joakim :-)

Procede är den produkt som har länge var/är den mest avancerade produkten på marknaden. Precis som Joakim skriver så var de tidigt ute och hade därmed ett försprång på marknaden. För den stora massan så stämmer det säkert att Procede har fungerat bra.

Det finns ett stort MEN här som man kan ha missat om man inte har varit på E90post på länge. Det har en hel del problem med Procede: exempelvis problem med laddtryck som skenar och som inte mjukvaran i Procede kan visa när man loggar data plus massor av annat strul. Den utlovade effektökningen har ej heller uppfyllts när folk har bänkat.

Procede har en stor skara användare men många av de "kända/tongivande" användarna har slutat att använda Procede i protest mot alla problem som man inte såg någon lösning komma på inom en rimlig framtid.

Idag säljs Procede begagnade för $650 (nypris $1300) på E90 post därför att det finns stabila nya lösningar för $699 respektive $799. En lösning på problemen är på gång med exempelvis annan styrning av laddtryck, men varför köpa gårdagens värsting produkt när det finns ny som levererar samma effekt utan några problem.

Hade darthmoller ställt samma fråga i November så hade jag också sagt Procede eller JB2, men världen går framåt och det finns nya alternativ.

Förövrigt så är vi ett gäng glada 335 ägare som ska ses på Kärsön kl.11 den 5/4-08, fler är välkomna att hänga på.
Tobias1980:

Det kommer även andra äldre bilar som en min E34 från 1991.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.