|
Sida 249 av 712
|
|
|---|---|
| pavel>> vi snackar tiondelar....kör 19".... | |
| Skulle då style 313 funka på min? (estetiskt menar jag..) | |
| 313 är riktigt tuffa BMW performance wheels! | |
| performance kittet skall coskå på på vid skatteåterbäringen i början av Juni.. Hoppas jag kommer vara den första på forumet med den.. | |
| dyrt för bara 25 hästar och lite kylning som direkt inte behövs i sverige. | |
| exakt 25000 är dyrt för lite kylning....hade hellre satsa på en större intercooler + downpipes i såfall...och sparat 15000 och lagt det på fälgarna i stället! | |
|
Du anar inte hur ofta jag fått höra det =) Men jag är OEM freak och är i slutändan villig att betala för det.. Stämmer dock inte det endast är kylning, de omprogramerar mjukvaran också, långt ifrån tillräckligt men ändå.. Kommer bli roligt att rejsa mot tex E46 m3 på M5 board.. |
|
| pavel>> brukar inte vara så många e46 m3:or på våra event ;) den hör liksom inte hemma där ;) | |
| Style 313 är väldigt snygga men det är lite MTV Blingvarning på dem kanske. Eller snarare att de inte ser så rejsiga ut som t.ex. M3-hjul om man är inne på det. Ja lätt är det inte och det syns om inte annat genom att många byter fälgar nästan varje år. Det man kan försöka tänka på är att det inte bara ska se snyggt ut första gången utan även se rätt ut år 2. | |
|
Hej! Hoppas att ni ursäktar mig men jag orkar inte läsa igenom alla 249 sidor. Jag har lite funderingar på att skaffa en 335i. Jag undrar vad manuella respektive automatlådan tål i vrid och hästar. Vad orkar intercoolern med en varm sommardag. Finns det några andra svagheter man bör känna till om man vill plocka ut runt 380 hk? |
|
|
Båda Mt och AT tålar ganska mycket. För 380 ingen problem alls. Vet at AT ska tåla 450 nm. Har kört med över 500 i 5000 mil utan problem som tusental andra bilar. Intercooler är en måste på detta bil om man ökar laddtryck. För tuning finns flash som giac och ess annars piggyboxar som bms jb3 och vishnu procede. |
|
|
Intercoolern klarar inte 380 hp varma dagar. Jag körde ett tag med 330 hp och STD intercooler när det var mycket varmt (runt +30) och var nöjd genom att bilen drog jättebra och gick klockrent. Men efter att senare ha köra bilen i +10 grader och fått känna hur mycket bättre den DÅ gick åkte STD IC ut så det sjöng om det... |
|
|
A_Persson: STD IC är skit. En pull från 50-200+ i +15 grader och bilen tappar effekt. Det första man ska göra är att byta är IC jag ångrar att de inte va de första jag gjorde. |
|
|
3 bästa mods: LSD Diff FMIC DP'S |
|
|
Jag hade inte tänkt mig allt för avancerade mods då jag bara kommer använda bilen till vanlig körning på väg. Satt och surfade och vtechs tuning som ska ge 390 hk såg ju intressant ut eller finns det någon annan firma som rekommenderas? Som det ser ut så är min tanke att mjukvarutrimma, nytt avgas och ny IC om det nu är ett måste. Kommer dock inte att köpa en ny bil utan se om jag kan hitta en fin begagnad. Finns det någon årsmodell man ska undvika? |
|
| Skippa avgas och lägg pengarna på DP. | |
| Har någon här testat VP 100 (104 oktan) i 335i ? Länk | |
|
A_Persson: om du vill ha bästa flash kör GIAC inte Vtech... Vtech bänk läser redan 30 hp för mycket på motor. Så i motor får du 360 hästar som är 300 på hjulen. Med GIAC Stage 1 får du 320 hästar på hjulen bara med programvara. Finns massor med bilar i världen som kör GIAC Stage 1 med jätte bra resultat och alla är super nöjda. Tror det finns bara Sevak som kör Vtech i sverige. |
|
| R1000: jag har 25 liters 104 oktan (R+M/2) Sunoco GT Plus hemma. Ska ta den med till Björkvik eller m5board event :-) | |
| Enrico: Du får tänka på att Vtechs steg 1 endast laddade 0,8 bar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.