|
Sida 248 av 712
|
|
|---|---|
|
Sevak: Jag tror nog att risken finns att jag fortfarande har säljtankar. Tycker 335an är en sjukt bra allroundbil och kan inte komma på många som är bättre men dras fortfarande av tanken på en Corvette z06... Är i ett vägskäl där 335an borde vidare utvecklas med diff och bättre chassi mm. men jag försöker bromsa mig själv för annars kommer detta eskalera och bilen kommer ändå inte vara kvar i allt om jag känner mig själv rätt:P Mao "slänger man pengar sjön" |
|
| pea>> klämmer du på 245:orna på 8,5" i fram?? Kör du på 10" i bak? | |
|
Wetterstrand: Jag har med kikat på corvette z06 ibland man blir sugen men jag behåller nog min ett tag till. Bomis: Ska byta till 18 tums eller? |
|
|
Vilka erfarenheter har ni av Hankook som märke, är det rena lågprisdäck som man därför ska undvika eller är riktigt bra? Vilka egenskaper skiljer mellan Hankook Ventus V12 och S1? Vilket greppar bäst på torrt? |
|
| Bomis har 8,5 et 32 fram och 9,5 et 32 bak, det är absolut max vad som går in, fram fick jag justera plastskydden i hjulhusen, smt bak vick jag valsa hjulkanterna 5 mm | |
| Bomis har alltid bara sagt bra grejer om Hankook Ventus V12 . | |
| Det lutar just nu åt Pirelli P Zero. Om jag minns rätt var det det däcket som finsmakarna rekommenderade förra däcksfrågan det var uppe? | |
| Pirelli P Zero är jätte bra, mina nästa däck också. | |
|
Bra, då är vi två. Fälgarna har kommit till Malmö, jag kommer att köra på det jag var inne på från början, 18". Tror att det är en bra kompromiss mellan utseende och prestanda. |
|
| Jag kommer beställa Hankook S1 Evo. | |
|
Jag är supernöjd med mina evo 12 däck. Har rullat på både michelin ps2 och dunlop sportmaxx på tidigare bilar och dessa är direkt jämförbara med dom. På vissa punkter är dom tom bättre tex på vått underlag, bromsförmåga och tysthet. i övrigt greppar dom lika bra som dom anndra. Upplever att dom är riktigt slittåliga oxå.... resultat från benchmarktest mot michelin ps2, evo 12 på andra plats... Nine Affordable Summer Tires Take On the Michelin PS2 - Comparison Tests Benchmark: Michelin Pilot Sport PS2 Ninth: Ling Long L688 Eighth: Nitto Invo Seventh: Falken Azenis RT-615 Sixth: Yokohama S.Drive Fifth: BFGoodrich g-Force T/A KDW Fourth: Bridgestone Potenza RE760 Sport Third: Kumho Ecsta XS Second: Hankook Ventus V12 Evo First: Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec |
|
| sevak>> nej fortfarande 19" fast med m3-offset med 10" et +22 i bak :) | |
|
Intressant Bomis. Ser också att de rankas högt och trots det är väldigt billiga. Länk |
|
| Nu är det dags för mig att uppdatera insuget. Ska man välja "Mr5-lösningen", eller ska man satsa på DCI? Faktum är att jag tror mest på en "kall-lufts-lösning", testerna har ju dock visat att DCI är bäst? Vad ska man tro? =) | |
|
Det är väl ingen som har bänkat med Mr 5-lösningen ännu ? Det är ju alltid bäst med så kall luft som möjligt så kör med Mr 5-lösningen så blir det säker bra. /Janne |
|
| Mr. 5 har bänkat och hans eget insug gav samma effekt ca 420 rwhp i bänken som DCI. Men i varmt väder eller stadskörning bör Mr. 5 insug rimligen vara FTW. | |
|
Undrar om någon här tänkt på att gå ner till 17tum med 225/45 runt om för prestandans skull? funderar på att slå till på en uppsättning 17tummare inom kort vilka vet jag inte än. Vad tycker ni? |
|
|
19" ---> 17" är stor skillnad i prestanda, men ack så smått och vardagligt... // Thomas |
|
|
Jag har ju inte moddat min, och har inga planer på att göra det, tror du det är skit samma om jag har 19 eller 17 på bilen då? Är så förvirrad inför fälgvalet.. Jag vill ha BMW original fälgar, så mycket har jag bestämt mig för iaf, är orolig för att 19" kommer dra ner prestandan avsevärt. |
|
| Bästa match för e90/e92 för väghållning och prestanda är 18 tummare i min åsikt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.