AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.845.461

Ökad effekt på min 335i

Sida 246 av 712
Så du betala totalt 1079 usd?
Fick de skära bort mycket plast för att få dit den?
Behöver stötfångaren demonteras?
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Sevak, jag betalade för 2 veckor sedan:

Helix Intercooler $724USD
Shipping via Fedex Economy $229
Bankwire fee $25

Total $978USD

Hade tidigare betalt ett förskott på $75.

Hälsningar Bubbla
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak plasten ligger bakom och man ser ingenting , den nya modellen ska ha bättre passform än min.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
"Bubbla. jag har kört både aut och manuell mappar, dct är inte lika känslig vid växling eftersom växeln redan ligger i.lite mer tryck i manuella mapparna men skillnaden är liten"

Ok, Pea
DKG:n är ju en hybrid mellan Auto och manuell låda egentligen, därav Shivs något svävande svar, han vet inte själv helt enkelt. Kan ju tyckas lite märkligt att han inte låter folk med DKG testa mapparna...
Meddela gärna hur det går med V4, så långt söder över har ni väl torra fina och lagom solvarma vägbanor så här års? =)
Eftersom VK har fått problem med att leverera sina IC är jag tvungen att leta efter ny tror jag. Vad tror ni om ETS IC?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> satsa på helixen...förmodligen den bästa ic:n på marknaden för våra bilar. Den passade perfekt...dom monterade inte av stötfångaren....vet inte om det är någon skillnad med e92 karossen i passform.

bubbla>> jasså dom körde ecovarianten åt dig med fedex....jag betalade 270 tror jag men då var det dörr-dörr utan tull & moms :P
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> ets får inte så stort stöd Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> vad får du ge för ets? Den verkar ju få bra betyg iaf av dom som köpt den och den passar utan kapningar...cool svart färg på den nya Länk
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla, det dröjer nog innan man kan använda mer än 50 hp även här, annars är det inga problem om du vill testa V4, bara maila Shiv har beta testat en del grejer för manuella låda under hösten, funkar bra.
Men jag väntar nog V4 tills vägarna går att köra på, meningslöst med massa hp nu.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: det är 1 år du håller på med IC! Köp en!
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Bomis, jag räknar med att åka på tull/moms, gjorde det på proceden. Slapp dock på DP, eftersom de var tillverkade i sverige, var bara på reparation hos AR ;), tror inte samma trick funkar på ic:n, men jag ska testa.

Pea, jag väntar på den skarpa releasen, det ser onekligen bra ut vad gäller responsen på filmerna Shiv lagt ut...

Har byggt egna mek-ramper i väntan på IC:n. (lite nördigt men kul) bilder kommer =)
Bomis: Alla som testat ETS verkar va supernöjda. Jag väntar på mina pengar på VK. Jag har pratat lite med Michael på ETS. 800 usd shipped får jag den för men jag ska försöka pressa priset lite till;)
Vad tror ni är bäst att märka en IC med för att slippa tull och moms eller få betala så lite som möjligt. Han skickar med ups. Han kan sänka värdet och märka som gåva.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
V4 kommer att göra kaffe också. Bättre boost control än själva BMW LOL . Snart kommer Shiv att jobba för BMW Motorsport och trimma F1 bilar.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja nu är Shiv uppåt och målar taket med svansen :-) Han har ju t.o.m. förklarat Tuner War officiellt avslutat med Procede v4. Det ska förstås bli spännande att testa denna tune längre fram och det är kul med vilken fantastik energi Vishnu, BMS och andra förbättrar våra produkter utan att det kostar oss en krona genom att det finns en marknad för flera tune som skapar konkurrens. Fanns inte den skulle en firma inte lägga pengar och resurser på att vidareutveckla sin produkt överhuvudtaget. Det finns nog knappast inte någon bransch som har så gynnade kunder som kontinuerligt bara har att ta emot gjorda förbättringar. Jag ligger dock lågt ett tag med att testa v4 till de andra betatestarna har rapporterat, det beror förstås inte minst på frånvaron av bra väder. Det kommer säkert också snart en uppgradering till v4.1 som nästan alltid sker när en helt ny release har släppts, som inte kan vara helt mogen. Det man kan ha i minnet är under vilket buller och bång 11-2 lanserades som är slöare än 10-9 och egentligen bara var ett försök att eliminera O2-relaterade felkoder.

Under alla förhållanden ser 2010 ut att bli ett intressant år för 335-ägare med allt nytt som kommer.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Shiv och de andra tunergrabbarna verkar inte ligga på latsidan precis.
Nu kommer fler utmaningar i form av N55-motorn som ser helt annorlunda ut med Vanos och ännu mer sofistikerad programvara från fabrik.

Läste på Bimmerfile att 135i och 335i från i vår får den nya N55-motorn.
135i dessutom med DKG-lådan som option, medan 335i tydligen får den nya 8-växlade automaten som ny option, antar att DKG-n också finns kvar för vissa modeller.

Så nu får Vishnu, BMS. AR-design, AMS och Helix m.fl. massor att göra.

Shiv jobbar ju dessutom med en Procede till oss med oljebrännare x35D-åkare.......spännande. Dessutom antar jag att GIAC jobbar med flash för både diesel och N55.

/Janne
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Giac har inte släppt sin stage2+ än till våra n54 motorer....den tänkte jag slänga i till våren.....det sköna med giac är att alla som kör den är SÅÅÅ nöjda....inget strul med boost, timing m.m. bara samma jämna fina super power gång efter gång efter gång...inga felkoder...inga limps....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
med kör den menar jag naturligtvis stage 1 men även dom som betatestar stage 2 ex Mr.5 & Enrico...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: kom på lördag hos Stertman så han kan läsa din bil och VI kan snacka lite skit !
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrico>> yes, ska bara stämma av med regeringen!
Bornis:

har du gjort beställning på fälgar nu? Vilka blev det?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.