AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.673

Ökad effekt på min 335i

Sida 24 av 712
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
starre: Jo jag vet starre, din bil är fan snyggast i sverige, men jag fick kommentaren "ah du har en såndär ny.." och en besviken blick nån gång när jag var där :-)

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Hillstreet:

Jag ser fram emot se din nya bil igen på brostugan och kanske även en tur i bilen......
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hur många är intresserad av en bättre intercooler eller effektivare oljekyl?
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

ryk 330xi,

19tum och bankörning!!! Du verka tillhöra den exklusiva klassen? ^_^

Själv föredrar jag 17 tum eller max 18 tum. Bättre vikt och mera gummi att köra på.

Har du vägt ett R-däck och jämfört mot RFT?
(Skall faktiskt ta och göra det under veckan.)

Är intresserad av dina erfarenheter kring detta.
Heartware
Det var första året då jag körde bana som jag trodde att jag "snålade" och använde mina vardagsfälgar och däck. Resultatet blev att däcken tog slut vid varje körning och fälgarna blev vinda och kantstötta av curbsen. Sedan köpte jag 17" och r-däck och fick då mycket bättre hållbarhet, fäste och dessutom mycket bättre totalekonomi.

Så jag håller helt med dig om att det var vansinne att åka med 19", men som nybörjare jag var då visste jag inte bättre.

På M3 vi har nu så kör jag med 18"

Jag har inte vägt r-däck mot rft. Men jag kör även på billiga inte alls lättase fälgarna då jag inte märker någon skillnad på en såpass tung och relativt orginalbil. Självklart är ofjädradvikt bättre men att som amatör känna någon skillnad tycker jag är svårt i alla fall.
Men det vore skoj om du vägde att höra skillnaden
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Fan såg precis dessa -> Länk

Har inte haft ett sånt habegär sen jag såg Jessica Alba första gången..

Mer grejer till E90/E91 från Bilstein -> Länk

//Joakim

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hillstreet: Har du PSS10? Berätta mera!

Jag har jagat Forza som är importören av bilstein rätt länge nu.
De har fortfarande inte kunnat ge mig en lev. datum på dem där B16 RC.

Jag hann prata med Forza under Auto Mässan i GBG. De nämnde att det enbart fanns 2lägen. Men de lägen kommer altså att vara mjukare än PSS10. Kommer nog att köra med PSS10 i slutändan.

Håller på med utv. av InterCooler och oljekyl nu. Det kommer att bli lika bra (om inte bättre än Spearco från DIAN.) Måste säga att detta kommer att bli riktigt spännande ^_^
Mer om detta --- vid ett senare tillfälle.

Vägde mina däck och fälg idag.

Fram MPS RFT: 225X45X18 på M sport fälgar (8X18) väger in på 22.5kg
Bak Toyo R888: 265X35X18 på M sport fälgar (8.5X18) väger in på 23.5kg

Vägde med ett ganska noggrann instrument.
Tyvärr så kunde jag inte kränga på mina 255 RFT. Hoppas att någon kan väga in sin uppsättning.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Heartware: Nej jag har inte något annat än standard ännu. Fick du något pris på PSS10?

Varför står det på Bilsteins sajt att dessa bara är till E90/E91? Funkar de inte till E92 och E93? Verkar konstigt.

//Joakim

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hillstreet: Det är samma modeller. Är ingen direkt viktskillnad.

För att vara på den säkra sidan har jag också ställt frågan till Bilstein.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

.... För dem som söker alternativ till Vishnu.
Civinco har något på G.... Kan tyvärr inte avslöja något...än.

Nytt IC är också på G! ca 2 veckor kvar.
Ni som är intresserad får gärna höra av er till mig. ;-)
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Fick bilen uppdaterad till senaste Progman igår och wow vilken skillnad. Växellådan arbetar mycket mjukare nu.

Sen installerade jag precis V2 samt drog en USB-kabel från ECUn genom firewallen till handskfacket. Så nu kan jag ha min lilla laptop dataloggandes vid min sida hela tiden.

Fy helvete va bilen går nu. Bring on de nya sommardäcken säger jag bara :-)

//Joakim

pe
771
pea
BMW M3 E92
Kul! Hillstreet, vad kör du för % ,har själv kört 95% den sista tiden men det är ganska meningslöst med vinterdäck. Skall testa med NOS racing formula booster, enligt oberoende test höjer den visst med 2,5 octan.Borde nog kunna höja till 97-98.
Tyvärr är jag en vänsterdörr kort för tillfället,då en dam tog med sig den med sin golf, (öppna inte dörren utan och kolla backspegeln)
,
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
pea: Kör de inställningar den kom med villket är 90,xx% nått har jag för mig.
Sommardäcken åker på nästa vecka, knappt körbart med vinterdäcken tycker jag. Framförallt är det lögn att få stopp på bilen.
Surt med dörren, har en knappt märkbar buckla på passagerardörren själv men jag hoppas någon buckelknackare kan fixa det utan omlack.

//Joakim

pe
771
pea
BMW M3 E92
Hillstreet, testa och höj upp till 94% rakt över du kommer inte att ångra dig:)
undrar om det går att lägga upp en runfile från procede här,kunde vara intressant att jämföra.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
pea: Okej ska testa att dra upp till 92 iallafall. Måste bara konvertera till V-power först :-) Körde ett gäng dataloggar igår och tycker mitt peak boost är lite lågt, tror jag nådde 13.8psi som mest.

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Najs DIY!

Länk

Äntligen blir paddlarna lite logiska, fast å andra sidan har man ju vant sig nu, man kan ju både växla upp och ner med endast en hand på ratten...

ska installera JBS2HR nån av de kommande helgerna, får se om det blir nån skillnad mot SSTT?!
Nån annan som installerat denna mod hittills på forumet??
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag hade lite mailkonversasion med terry,beställde hans luftfilter.
Han har visst levererat några till Sverige, men tydligen ingen på detta forum.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea, tror du luftfiltret bidra till lite roligare ljud??
Kanske ska ta det oxå? =)

Grejjerna kom idag, en jbs2 ett hotpill samt en r-switch!! Tjohoo =)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Är klart nyfiken på reultatet,det verkar inte vara någon större skillnad på effekten .
Däremot kör ju de flesta amerikanarna med jbs2r på 100us octan=109 octan här, vilket ju inte så lätt att få tag på här, men i kallt väder kanske det fungerar.
Får filtret antagligen slutet nästa vecka, för hoppningsvis filtret tillsammans med min bil som tillfälligtvis är en vänsterdörr kort.
Har lite andra grejor som väntar på montering Forge DV,turbutrycksmätare, lite nya mappar till procede med nya funktioner det verkar som V3 är på g.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Får hoppas att V3 löser en del av de problem vissa haft, Vishnu har ju fått lite smäll på fingrarna...

Visst, 109 oktan skulle inte sitta fel, men många kör ju omkring med 93 pumpgas och lyckas utan felkoder med R-switch på för jämnan. (tror 93 i usa motsvarar 98 här??)

Får se om det funkar med shells "räsersoppa" här i svedala =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.