AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.832

Ökad effekt på min 335i

Sida 239 av 712
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
En trimmad 335 kanske inte är helt optimal i halka, men sätt på riktigt bra vinterdäck så gräver den sig säkert fram precis vart som helst. Problemet är att välja mellan vinterdäck för maximal framkomlighet och bra torrgrepp/väghållning (snökedjekit ??)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Jag kör med wavetrac diffen och är sjukt nöjd! Riktigt roligt nu på vintern....bästa modden hitills för väghållning och buskörning...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Diffen är första grej man ska byta på detta bil, helt värdelös utan. På snö funkar min bra men jag är inte så bra på snö som ni svenskar är. Jag tar det väldigt försiktigt.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Yo!

Jag behöver lite smakråd gällande om jag skall köpa en frontläpp eller inte. Jag har m-paketet på min e90 men tycker att den ser lite tam ut framifrån. vad tycker ni om denna? Är den för mkt eller smälter den i fint? Jag har svårt att bestämma mig! Vill som sagt göra fronten lite mera elak!

3D studie front lip

Länk

funderar även på en csl-lucka, vad tycker ni om denna?

Länk

Gott nytt spännande år!!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Mkt snygg framdel, men bakdelen kan möjligen tyckas se lite A$$-raped ut ??
Gillade tyvärr ingen av de bomis.
Jag har beslutsångest vet ej om jag ska beställa m3 sidokjolar eller ej. Vad tycker ni?
Jag ska byta min m3 spoiler för den jag har på nu är jag ej nöjd med.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
vill även sänka bilen och funderade på kw v2:orna men eftersom jag skall köpa en hel del annat godis så får jag kika på ett billigare alternativ, någon som har någon erfarenhet av H&R:s cup kit?? Perfekt sänkning enligt min mening ca 3,3 cm i fram och 3 cm i bak....ligger på runt 600$ i us vilket är betydligt billigare än här hemma....

ska inte köpa av modbargains men kikade lite på infon om dom där

Länk

någon som har fler alternativa förslag på frontläpp till e90 och naturligtvis några säkningsalternativ som bibehåller eller förbättrar väghållningen men inte kostar fullt lika mkt som kw's som ligger på runt 1700$...??
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sevak> Vart har du hittat kjolarna? Är det dom på Realcar?

Carlee82: Såg nyss att du hittat dem. De är OEM. Jag är riktigt sugen.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Bomis ---> Nja... Frontläppen gjorde hela fronten alldeles för fyrkantig och vingen såg rent ut sagt komisk ut... :)

Jag har tyvärr inga andra bra alternativ att ge dig, men det borde ju finnas något mer diskret och stilrent där ute på marknaden.

// Thomas
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Bomis och Enrita: Kul att höra att bilen lirar fint med diff! Känns verkligen som ett måste på denna bil. Är verkligen sugen på wavetracen.
Helst skulle jag ha den Heartware har men jag tycker det är ett vansinnigt överpris på den...
Det är inga problem med antispinn/antisladd när man har diff?

Bomis: Jag tycker den läppen är kanonsnygg på e90M!
Funderade själv på den men iom att jag inte hittade ngn i sverige och att jag lyckades köpa bmw original performance splitters för 1800:- så blev det ingen... Kör på den och csl-lucka! Annars så finns ju en rad "läppar/vingar" till bakluckan. Jag köpte min färdiglackad på BMW, är väldigt nöjd!

Sen tänkte jag även höra, blev det ngn skillnad när du kapade ur cattarna på din bil? Var det downpipe-kattarna lr dom valiga kattarna? (kan inte hitta tillbaks till den sidan)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
wetterstrand>> wavetracdiffen lirar perfekt med antispinn-systemet! :) När jag kopplar ur första läget nu på vintern så går bilen sjukt bra i kurvorna när man drifftar....den ligger hela tiden på gränsen och känner av utan att kapa effekt....när häcken går ut lite för mkt i sladden så kopplar systemet i bara liiite gran så att man inte går runt....wavetrac diffen har tom lite fler funktioner än quaife diffen

Länk

yes jag plockade ur kattarna ur mina ar dp's

jag har m3 läppen på bakluckan idag.....

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: Jag skulle inte byta bara fjädrar. Tror att cup kit är väldigt stiv. Ett bra alternativ är koni fsd+eibach fjäder.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Tja
Brukar följa er tråd läste nu om meth systemen och i länken så fans det ett NA system betyder detta att det skulle gå att använda på min bil och isf vad skule man få ut av det, förklara gärna är inte så insatt i hur detta funkar

Gott nytt
Har någon här handlat av Bavarianx?
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
bomis:

läppen ser påklistrad ut, kunde vara snygg om den var sömlöst integrerad med resten av fronten.

Spoilern bak är bara för mycket.....!

Diff nu med snö är kul ..... :-) var ute i går och det är riktigt kul med bara första läget.

/Janne
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrico>> men cup kittet är både fjärdrar o dämpare? jag ska kolla även koni + eibach....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
qdjant>> jag har inte hittat någon läpp tyvärr som går exakt med bilen linjer utan att se påsklistrad ut :( kanske borde byta hela fronten då?? till den senaste m-fronten? den är ngt fetare

Länk

eller denna lumma-fronten?

Länk

vad tycker ni killar?????

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Snygga båda två! :)
Men förstaplatsen enligt min smak tar nog M3-fronten. Riktigt smakfull.

// Thomas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
lite OT: Bomis, det var möjligtvis inte din pärla som stod parkerad på en av snedparkeringarna uppe på Rådmansgatan?

/Andreas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.