|
Sida 235 av 712
|
|
|---|---|
|
teaser pics: Länk Länk Länk Länk Länk :-) imorgon är meth installation klart men kan inte testa tills jag får chargepipe och snö försvinner! idag testade jag vinter däck och dem gick riktigt bra! |
|
| Det ser ut som att du inte chansar inför nästa år :-) | |
|
Riktigt najs Enrico. Din bil måste gå riktigt grymt ! Bort med snön...... /Janne |
|
|
ser inga uppgraderade turbos, du börjar väl inte gå på defensiven :-) |
|
|
Alldrig pea! Jag kör bara frammot för fullt! Hoppas turbos är klara för feb./mars. Håller på för fullt med meth installation! Pumpen på plats Stertman håller på dra meth slang till motorrummet nu :-) |
|
|
Vad bra enrico , då kanske du inte hamnar efter vid nästa event :-) Skall bli kul att se hur bilarna kommer att gå till våren |
|
|
Nu har mestadelen av Methanol insprutning installerad.. ganska lång jobb men väldigt kul! här är methanol tank installerat: Länk Allt är nästan på plats, saknar bara Charge pipe och koppla Meth controller i bilen och lite kablar ditt. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Har också fixat Injen Intake; Länk |
|
| Grattis Enrico | |
| Vad bra det blir :-) Vad är solenoid #2 till för ? Länk | |
|
Jag ska köra 2 nozzles. Den andra solenoid (på vänster) ska driva Power nozzle . Det kommer att spruta så här: 7-9 psi = Nozzle 1 9-12 psi = Nozzle 2 (power) |
|
| OK, styrs mängden Meth även i proportion med RPM? | |
| nej bara boost. Det skulle funka med injection pulse width eller vad det kallas för men funkar inte med våra direkt Piezo insprutning. | |
|
OK, det betyder kanske att man får justera mängden Meth så att den optimeras för högsta boost vid det varvtal där motorn ger max effekt och sedan får det helt enkelt bli lite för mycket Meth vid lägre varvtal (som ju också kan ha höga boost). Har ännu inte bestämt vilket system som ska köpas...Det du har är troligen det bästa. |
|
|
Det är bara att spruta rätt mängd för fullt vid den boost man har vid redline. jag har runt 12-11.5 . har fortfarande inte bestämmt om jag kör 12 eller 11. Man vill inte att den slutar spruta vid 6600 varv . För 400 whp ska allt mellan 500/700 ml/ min var ok. Jag börjar med en 100 ml/min och 175 ml/min nozzles (på 220 psi ska vara runt 520 ml/min) och sedan loggar jag för att se hur bilen går. Jag har också en 225 ml/min så kanske om jag ser att det behövs mer kan jag köra 100 ml/min + 225 ml/min nozzles. |
|
|
Snyggt intake Enrico! Ser bra mycket trevligare ut än det dualcone du hade innan. Skall bli kul att testa mot hojen i sommar! //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Injen är snyggare, men det ser ju ut som att det kommer suga i sig i princip lika mycket varmluft som det vanliga DCI-insuget?? // Thomas |
|
| Methanol fixar det ;-) | |
|
Ja, det är nog sant... du har ju inte samma problem som oss "vanliga". ;) // Thomas |
|
| Men jag håller med dig.. eftersom dem byggde hela plast grej för att få luft varför fixade dem en som tog luft från båda fram håll så att man kan använda båda scoops? och varför gjorde dem inte det bredare så luft gick till båda filter? finns gott om plats där.. konstigt Länk | |
| enrita: är de du som har personligplåt? jag tror jag bor ett stenkast från dig och har spanat in din bil lite avundsjukt några gånger. :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.