|
Sida 233 av 712
|
|
|---|---|
|
någon som vet någonting om detta: Länk olika rör ? , eller är det att den ena har blivit tilltryckt ... ? ska tydligen vara annorlunda på årsmodell 09 , kan vara bra o veta om man ska köpa HELIX IC. |
|
|
Som jag skrev till dig på garaget så är det bara att kolla om ditt tryckrör från IC:n ---> insuget är helt eller delat. Är det delat så passar det Helix:en, annars så är det bara att beställa ett nytt från årsmodell 2006-2008. // Thomas |
|
|
japp , roger that. konstigt egentilgen va d har för betydelse , rör som rör borde vara samma form på shitet tycker man. |
|
|
Tjenare allla ! Tror nog det blir och lämna min käraste 335:a för en M3 sedan Lite sorgligt är det faktiskt men M3:an är faktiskt en mycket roligare busbil hehe.Och jag orkar inte med alla dessa upgrades hela tiden .Så det blir nog byte iveckan . Och jag tror nog det kommer att komma en något trevligare M3:a till nästa M5 Board i vår om jag hinner :-) |
|
|
Kompressor....... ;) // Thomas |
|
| Jag har faktiskt börja snegla lite åt m3 hållet....än så länge tittar jag bara men man vet ju aldrig vad som kan hända i framtiden.... | |
| I så fall blir det dkg med mappning, pulleys, eisenmann race, grenrör... | |
| lycka till Kraxx, M3 är en tuff bil! hoppas du hinner med kompressor ;-) | |
| Jag tror att jag väntar till nya M3 turbo kommer ut innan byte :-) | |
|
TigerDejan, Det är jag som skrivit inlägget på e90post, bygger på info Pea lämnat. BMW har alltså bytt variant. Den gamla till höger. Helix levererar tydligen bara ena halvan, det går alltså inte med det nya röret. Pea hade tydligen en egen lösning på det, ralph på helix menat att man kan köpa det äldre röret och använda halva så ska det funka, det lär visa sig. Lite märkligt att de säljer en FMIC som inte är bolt on utan att man skaffar egna delar... |
|
|
Enrico ---> Vädret verkar inte vara på vår sida just nu... Visst var det den 16:e du skulle få ditt meth-kitt installerat? Det är väl lika bra att vi väntar tills du fått det monterat och klart. Då ser jag fram emot att bli rejält söndersmiskad på autobahn! :) // Thomas |
|
|
Bubbla: Jaha det är du som har skrivit det , ehehe :) ja det verkar lite knepigt det där alltså ... gör mig lite osäker att köpa nu , hålla på krångla med rör osv själv , ingen hit när man lägger dom pengarna , då borde dom kunna fixa en lösning. men vadå , nu hänger jag inte med , det nya röret är det svarta eller ? passar inte det direkt på ? då ska man altså ta det silvriga röret , kapa det o svetsa på någonting annat ? fattar nada ... äh , fan undra om man inte ska köra på AMS istället. |
|
| BigTom: 15 ska jag fixa det men har tyvärr fortfarande inte fått min stett charge pipe.. Den flygde iväg 1 december och är fortfarande inte registrerad i sverige... Otroligt irriterande | |
|
Usch vad drygt... :( Har Giac tagit fram några meth-mappar, eller det kanske inte behövs eftersom programmet ställer om sig själv? // Thomas |
|
| Tiger, se powerpost, kolla bilden så kanske det klarnar =) | |
| Big Tom: Meth mappen finns inte än. Den jag kör ska ge 15-20 hästar till när jag använder meth med bara aggressivare tändning. | |
|
15-20 hästar mer + stabilt iskall AIT är inte att leka med! :) // Thomas |
|
|
Om man kör med meth-kittet så räcker det väl att köra med orginal-ic?? Det e kanske onödigt för mig att köpa raceloogic-intercoolern då? Raceloogic-prototypen som jag lånat verkar inte nått vidare. Vad tror ni? //Rolle... |
|
|
rolle10: du behöver intercooler iallafall, visst med meth sänker insugstempen men det är inte så att man kör med den på hela tiden. Eller du kan köra en väldigt mild procede mapp varje dag och en aggressivare när du har meth på. |
|
|
Ja, jag får ligga på så jag får min intercooler nån gång, så jag inte alltid behöver köra på meth-mappen. Får mitt meth-kitt på tisdag, ska försöka få lite tid så jag får in det innan snön kommer hit. Tack ska du ha Enrico!! //Rolle.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.