|
Sida 231 av 712
|
|
|---|---|
|
Bubbla ---> Byt till 10-9 mapparna, du kommer bli förvånad över hur mycket starkare de är. :) 11-2 mapparna är de klenaste och snällaste som kommit ut på mycket länge enligt min åsikt. De tilltalade mig inte alls. // Thomas |
|
| tigerdejan>> efter jag installerat 02sims så har jag inte haft några cel/koder alls....men jag är pre 29,2 så min bil är inte alls lika känslig... | |
|
ahaaa ok ok. jag har ingen aning om vilken version jag har. |
|
| du är inte pre 29.2 iallafall eftersom din bil är från 09 | |
|
så det kommer med största sannolikhet att krångla för mig eller ? den är byggd mitten på Aug -08 |
|
|
Thomas, var hittar jag de mapparna? Har nu testat 100%, 99%, 80% 50%, 20%, cel hela tiden, båda de bakre o2-sensorerna reagerar...tröttsamt. Det är ju lite mysko att BMS o2-fix fungerade felfritt. Med BT-Scan ser man ett antal olika värden (spänningar) som sensorerna ger i från sig, kan man dra några slutsatser utifrån dessa? nån som vet? |
|
|
Hittade just detta: Länk kanske kan vara en lösning... =) |
|
| Procede mapp 10-9 är nu inläst så det är bara att invänta torrt väglag = bra grepp och se hur det lirar vs. 11-2. Har kört vinterbil Volvo turbo 250 hp ett par veckor så känslan hur 335 går med 11-2 är förstås till viss del förlorad... Men, jag kommer ändå att kunna avgöra är om bilen drar bättre efter 6 krpm eller ej. Ebligt BigTom som har provar båda mappningarna bör det bli ett lyft. Fortsättning följer... | |
|
R1000 ---> 10-9 mapparna är markant starkare i mellanregistret. Efter 6000 varv så är de förmodligen likvärdiga med 11-2 mapparna. Bubbla ---> Kolla din mail... ;) // Thomas |
|
| Spännande, provtrycker i morgon :-) | |
|
Inte mycket att klaga på avseende Procede 10-9... Länk |
|
|
Bra recension! Nu förstår du vad jag menade. ;) // Thomas |
|
|
Nu efter lite läsande och hemma läxa har jag kommit på min Meth setup: Ska mixa 25ltr race methanol med 15 ltr. Dist. Vatten, detta ger följande: Meth: 62,5% Water: 37,5 % Kommer att köra 2 insprutnings nozzles: Den primära (100) kommer att köra igång från 7 psi och med max insprutning vid 9 psi (totalt 185ml/min) Power nozzle (175) från 9 psi med max insprutning vid 12 psi (324 ml/min) 12 psi är vad jag laddar vid 6850. Det är viktigt att man har fortfarande max insprutnings förmåga då. Totalt blir då runt 510 ml/min som ska räcka för min bil just nu. Allt monteras den 15 , väldigt spännande :-) |
|
| enrico>> då måste köpa en stor vinge till bilen nu så att den inte lättar från asfalten och blir ett flygplan! :) | |
| såg en vinge på blocket som ska ge 30 hästar hahaha kanske dags att köpa den. | |
| enrico>> ja, ha ha gör det! :) | |
| nahepp , nu drar jag och uppgraderar till senaste JB3 mjukvaran :) | |
|
Har någon köpt och testat dessa ALU-pedaler ? Länk |
|
| Det ska bli intressant att se vad din setup kommer att ge Enrico, jag tror att det kommer att bli en riktigt kraftfull maskin. | |
|
ännu en bastuck-video, i garage, skruva upp ljudet Länk enda roliga som finns att göra i gbg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.