|
Sida 230 av 712
|
|
|---|---|
| hade otroligt strul med Borla midpipes.. kommer alldrig att köpa något av dem. detsamma med jlewi. | |
|
oooofan , så dom är inte att rekomendera ? då kanske man ska lägga några dollar extra o köpa av Mike@N54tuning som jag alltid gjort istället ... |
|
|
enrico: tack för länkarna, låter helt klart annorlunda, dovt ljud bornis: har du ngn film med din bil så att man kan jämföra (e90)? |
|
| meile>> jag kan fixa det här i dagarna :) | |
|
Testade i går med Stage2, Ign correction ställd till 50%, otrolig skillnad igen! Härligt! =), Drabbades dock av heatsoak direkt...behöver verkligen en helix IC nu. Backade sen till Stage1 med Ign correction till 50%. Ang O2 så testade jag först på 100%, cel efter ca 3-4 mil, 80% blev också cel, testade 50%, också cel efter ca 5 mil, det funkade felfritt med bms-o2-fix, kan nån svara på vilken inställning i proceden som motsvarar bms-o2-fixen? |
|
|
Bubbla ---> Vilken mapp kör du med? 11-2? // Thomas |
|
| hur ofta skulle man byta tändstift när man körde trimmat ? | |
| tigerdejan> ca en gång per 800-1000 mil typ....beror ganska mkt på hur man använder bilen... | |
|
jag har kört 1100 mil med min , trimmat iaf 900 mil ... kanske likabra o slänga in nya ? vilka är det man ska ha ... finns dom bara köpa på BMW eller ? |
|
|
Jag har kört 1800 mil med mina... Det kanske börjar bli dags att byta?! :) Ska fan ta och skruva ur dem ikväll och se hur de ser ut. // Thomas |
|
|
TigerDejan: det finns BARA en tändstift du kan använda och den får du från BMW Big tom: det är säkert dags , mina var totalt slut efter 1500 mil, Bomis tändstifter var ännu värre. Ska installera Meth 16 Dec :-) Redan beställt 25 liters racing methanol och 20 liters dist. vatten. Då har jag en färdigblandning som ska räcka tillräckligt tror jag. |
|
| Big Tom, yes, 11-2... | |
| Har testat o2-sim i proceden på 30% nu, cel igen...mysko? BT-scan visar att båda de bakre sensorerna på DP reagerat. Plz help. | |
|
Bubbla , det finns en specialmapp för oss som har den sista ecu versionen som shiw har mailat ut kolla så det är den du har , jag kör fortfarande på 9.9 mapparna och har inga cels.. Läste att JB inte heller har löst problemet med sina sims, utan de har ochså problem. Den senast ecu programvaran verkar vara förändrad rejält, får du varning i displayen eller bara en dold kod? |
|
|
Pea, är 11-2 en äldre mapp än 9-9? Jag får både en varning i displayen och en dold kod. Fast trots att jag körde stg2, med Icorrection på 50% fick jag ingen tunerkod? Alltså, inga andra koder än o2... |
|
| Pröva med 20% . Shiv skrev det på e90post. | |
| Enrita, jag har inte sett att Shiv skrivit att värdet ska vara under 50% någonstans, var hittade du det? Tack på förhand. | |
| Länk | |
|
Tack Enrico, ska dra till BMW och beställa så kan jag byta dom efter nyår , blir lagom , kör inte så mycket ändå på vintern. Vi som har JB3 , är det CEL problem med O2 sims där också eller ? Bomis du har väl inte det ? Enrico hade inte heller ? |
|
|
9.9 är äldre an din innan o2 logicen gjordes om , men testa med 20% setting på o2. har inte uppdaterat den sista tiden , kan inte få ner de hp som finns i alla fall,så några till kan kvitta så här års. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.