AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.800

Ökad effekt på min 335i

Sida 229 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: dem är lätt att montera. det är like tricky med att få ut dem originala och sedan måste man kapa slangarna lite så att dem inte pressar för mycket. Vet inte om dem är en måste. dem ser bra ut och håller mer boost. Mina original funkade bra och finns många som kör 16 psi med dem originala utan problem. Jag är lite mod sjuk så tycker det va bra att köpa sådana :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> exakt vad menar du med om man känner skillnad med forge dv's?? det enda dom gör är att dom ska hålla för högre tryck jämfört med orginal som jag tycker funkar precis lika bra och om inte så märker man det genom att bilen inte boostar som den ska...har du haft problem med dina orginal dumpar lr??
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Är det ngn mer än jag som känner frustration över att man inte kan boosta lika mkt pga väglaget?? I feel the need....the need for more speed.....aaaaaaaaaa....Vad ska man göra för att lätta på trycket?? Börja med backhoppning?? köpa snöskoter? extremskidåkare? cross?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
min bil funkar faktiskt riktigt bra nu med större vinter däck, det går att köra den roligt och bromsar fint också. Väghållning är också mycket mycket bättre.
Bomis: Jag läste lite på e90post om forge DV´s och blev intresserad. Nej har inte haft några problem med mina. Hur funkar dina nya turbos?

När man har WG rattle borde väl bilen gå sämre än om man inte har WG rattle. Eftersom den bygger upp laddtrycket snabbare om WG är helt stängd. Har jag fel? Kan de va därför jag känner av lagg ibland när jag växlar snabbt?
enrico: har du möjilghet så lägg gärna upp film med bastuck utan kattar, skulle vara mycket intressant att höra. Jag kommer att byta till catl DPs (Ar kanske) till våren och lägger upp ny film då för jämförelse.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak , jag trot att problemet är antigen Vtech flash eller att du växlar för snabbt. Växla mjukt istället.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> bilen går bättre än någonsin....jag tappade en hel del effekt tidigare.....hade jag varit dig hade jag övervägt giac stag 2 alt jb3 el proceede i stället för v-tech....

maile>> jag har bastuck med ar catless på min e90...låter väldigt fint....ljudet blir inte detsamma med e92 bara så att du vet för den saknar helt mellandämpare...den ersätts på e92 med x-pipe....därav att bilarna redan från början låter olika.....enricos bil tidigare med ar catless lät högre än min bil med ar catless....
Enrico: När jag inte växlar lika snabbt så har jag ej lagg. Men jag har ej testat Vtech senaste mjukvara där dem fixat lagg mellan växlar. Ska göra de när jag fått på IC mm.

Bomis: Jag vill ej ha piggy. Har lite grejor att fixa med bilen och montera vissa saker. När jag fått allt klart ska jag mappa om bilen. Är jag ej nöjd då så får vi se hur de blir. Men Vtech har gjort mig nöjda förut och ställt upp mycket så de ska inte va några problem. På m5board gick min bil bra förutom lagg mellan växling samt avsaknad av IC.
Edit: Gjort mig nöjd förut ska de stå.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Har testat Proceden nu några dagar, stg 1 är mer krut i än JB2HR, som jag körde med både hot-pills och r-switch påkopplad konstant fast jag var helt original i övrigt. Testade att byta till stg2 i går (har endast catless AR än så länge) och den går sjukt bra. (har dubb så upplevelsen är ju sisådär, men det känns bra!), Drabbades dock av heatsoak ganska snart så jag ska byta tillbaka till stg1.

2 frågor till er med Procede:

1
hur får man vishnu-software att spara info om vald comport? min raderar informationen hela tiden. Ingen jättegrej, men det är irriterande, dessutom är det svårt att få kontakt med proceden, tar 5-10 försök varje gång innan pc:n hittar proceden...har det med com-porten att göra? Vad har ni för hastighet på com-porten? Kör Win7 ultimate...
2
Med BMS o2-sim försvann problemen med cel vid catless, med proceden på 80% funkade det bara några kilometer, ställde om till 50% igår och nu har det funkat ca 3 mil, vad har ni för värde?

Tack på förhand, Hälsningar Bubbla
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
1. Min Laptop med Vista minns COM-porten och hittar Procede direkt när man begär anslutning.

2. 50%
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bubbla , kolla med Shiv angående Win7ultimate. när man byter så tidigt till en ny operativ system kan man förvänta sig att 50% att grejer man gjorde innan dess med dator börja strular.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bubbla, min dator minns ochså vilken port proceden ligger på.
Gör övrigt kan du prova att sänka timingen så här års, ger lite hp extra eftersom den är ställd för kanske 20 graders värme, du får knappast nån knack om du sänker till 50% du kan ju ta det stegvis om vill testa.
Jag kör 70% och får inga catless koder
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Tomgång: Länk
det var ingen som kunde hålla mobilen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
här med lite gas: Länk
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Tack för svaren! =)

Pea, ska ändra tillbaka till stage1 i kväll samt börja justera timingen...återkommer med resultat.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
hur roligt är det att missa detta erbjudandet da ?
Länk

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak> var glad att du slipper ha med modbargains att göra....riktiga skithögar...fråga enrico....
Bomis: Du menar tigerdejan?´
Jag har bara bra erfarenheter av´modbargains. Enrico vad har du varit med om?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.