|
Sida 227 av 712
|
|
|---|---|
|
Bomis och Enrico ---> Oj, oj nu vågar man ju inte rejsa mot er längre... När man läser vad ni skrivit om era nya uppdateringar så lär man ju inte få annat än storpisk! ;) // Thomas |
|
| jepp big tom "eran" är över.... | |
|
Har du nått ess i rockärmen till nästa år Thomas? Själv har jag precis inhandlat Vishnu v3 och luftfilter har jag redan, så steg 1,5 here I come :) |
|
|
Nej, inga direkta planer faktist... Methanol vore ju trevligt, men det finns ju andra saker att lägga pengarna på också. Vi får se vad som händer. (läs: vi får se vad frugan säger) ;) // Thomas |
|
| Tror jag ska ladda på ordentligt, står överst i Helix gb nu, kommer i december, Catless DP på plats, RevII åker på i helgen, sen satsar jag nog på meth oxå. Skulle vara intressant höra Pea, för du väljer väl meth?? =) | |
| Bubbla, antingen meth eller en ny bil, får en GTR till firman i februari, så för att matcha den söker jag så smått en m3 e 92 att hänga en kompressor på, men jag har inte bestämt mig riktigt ännu, få se vad det blir, ingen ide att göra nåt tills februari , nu kan man ju ändå inte utnyttja de hp man har . | |
| pea>> det råder ingen lågkonja på eran firma låter det som ;) | |
|
Pea hur ser budgeten ut för kompressorkitt monterat och klart på m3an, har funderat en del.. verkar finnas en schysst lösning runt 6000 usd? + montering.. Mvh |
|
|
Philip: ESS-tuning har kit för V8:an i M3.an. Släpps väl snart. /Janne |
|
|
Den jag har sett på (ESS tuning)ligger på 11 eller 12000 dollar + montering. men monteringen tror jag de bjuder på , de har en sats för 8500 dollar men där har de ingen extra kylning, men jag får se har inte bestämt mig, meth på 335 eller byta. Men brorsan köpte M6a och kollegan kommer med GTR, jag ligger risigt till, kan ju inte sitta med en bil som inte är snabbare än deras...... |
|
| Pea: det är bara att byta turbos. | |
| större turbos + meth..... | |
|
Enrico ---> Jag såg ditt filmklipp från bromsningen, vad blev resultatet? // Thomas |
|
|
Jag kan inte säga siffror på Beta men den gjorde bättre en JB3 map7 generellt. Trodde att dyno siffror är inte betydsfulla för dig :- ) När ska du bänka din bil? Skulle vara intressant att se hur Procedo levererar power. |
|
| Enrico: 400 WHP mer eller mindre? | |
|
Det är hur bilen presterar på vägen som är det primära, det har jag alltid ansett. Men eftersom du nu har bänkat den så trodde jag att du ville dela med dig av resultatet... Jag skulle aldrig betala för att bänka min bil, men jag ställer alltid upp på ett motorvägsrejs. Har du och Bomis kört? // Thomas |
|
|
Sevak: på vanligt bensin 98/99 är det omöjligt att nå 400 whp med stock turbos. BigTom: vi ska testa i helgen om vi har tid. |
|
|
Är det någon som har bänkat sin vässade 335:a i en Rototest-anläggning? Om inte, är det inte dags att göra detta? Fördelen med Rototest i Rönninge är att de har ett omfattande referensmaterial med andra testade bilar. Exempelvis bänkade nya m3:an till ca 370 hk på navet. Med tanke på att flera av er formeligen krossar en standard m3 i flygfälseventen finner jag det inte alls osannolikt att 400 hk gränsen överskrids, tom troligt skulle jag säga. Kostar 1500 kr. Visst är det värt det? /Löparn |
|
| löparn: Våra Stage 3 bilar har säkert väldigt lika whp som M3 med skyllnaden är Vridmoment. vi har runt 500-520 nm på hjulen och M3 säkert bara 400-420 nm. M3 börja tar in efter typ 200-220 kmh men det är för sent. | |
|
Enrita: Inte helt logiskt. Om ni har samma effekt borde ni inte börja tappa uppe i fart, det är ju där effekten brukar spela roll. Talar snarare för att ni har mindre effekt. Måhända att M3:an har mer gynnsam utväxling för höga farter. Återigen varför inte testa någon av era bilar toppbilar, läs mest och bäst trimmad, i en Rototest-anläggning. Kan inte förstå att ingen av er gör detta. Måste ju vara kul att veta helt enkelt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.