AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.361

Ökad effekt på min 335i

Sida 226 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nya Vredestein Xtreme Winter är på .. Länk nu går bilen som den ska :-)
Dyno Film också: Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fel länkar....
Film: Länk
Däck: Länk
Vad fick du för effekt på hjulen Enrico?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Kan inte säga nu ;-)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Fina däck och bilen låter oroväckande pigg :-)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bilen går riktigt bra, kunde bara göra par svängar i stan idag och men med den nya hittade traction känns bilen riktigt arg och pigg. Den har nu hittad tillbacka den låga/mellan register monster torque som jag hade med JB3. Skyllnad är att power är mycket mer kontrollerbar med foten och gasar extremt progressivt och fint. Denna nya Stage 2 Beta funkar riktigt bra. Vad jag gillar mest är gas respons, detta vad sämst grej tycker jag med JB3 (och generellt piggy problem). Boost är nu upp till max 16.5 psi på mellan varv och sänker graduellt till redline på en "Safe" nivå. Kommer att köra mer i helgen nu eftersom det går att gasa för att adaptera bilen på höga varv. Tror att det är svårt att förstå hur en riktigt flash kan påverka bilen prestanda utan att pröva den i första hand. Jag skulle aldrig gå tillbacka till piggy igen. Testade med Bomis officiella 1.4 JB3 och var förvånad hur fint bilen gick. Vi ska snart göra par pulls :-)
Giac stage 2+ beta har ju kommit ut.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det är den flash jag har tror jag. Pratar du om detta tråd : Länk
Enrico: Yes. Jag vill se några pulls mot Bomis. ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Vi kommer inte att filma något. Vi är bara 1 i varje bil.
Bara ta med någon som kan hålla i kameran;)
Skapligt billigt: Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Vet inte hur Terry har burit åt men den offiiella jb3 1.4 är verkligen något jag aldrig upplevt förut. Bilen går supermjukt utan några som helst oroligheter över hela registret och beter sig i princip som enricos giac flash. Gasresponsen är direkt och utan lag eller tweaks....vridmomentet är konstant hela vägen till redline och bilen boostar sjukt jämt och fint. Map 7 är ett riktigt monster, svårt att beskriva med ord men jag har aldrig tidigare kört en så stark map innan, man har alltid upplevt att man vill skruva till vridet på vissa ställen i registret men här finns det som sagt konstant.....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> man får vad man betalar för brukar oftast stämma ;)
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kul att tillverkaren rekommenderar att man rengör downpipsen en gång i månaden med stålull..

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Enrico! Jag kan hänga på och filma. Tyvärr har jag dock ställt undan hojen nu, så det får bli att sitta bredvid i så fall. :(

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ok amullo, vi får se hur är vädret i helgen. om det är torrt kan vi fixa lite pulls med bomis.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrico>> det vore bra om amullo följde med jag kan behöva lite extra vikt för att inte fönedringen skall bli total ;)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrico, säljer du mid pipes på blocket, var de inte bra?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: borla midpipes är sålda. Köpte resonated midpipes och xpipe från rennart. 2,5 inch hela vägen. Fick droning helt catless med borla och anslutning till mina dps var för lite. Allt måste vara perfekt :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.