|
Sida 223 av 712
|
|
|---|---|
|
njaaa mest sänka ... men vill få den perfekta sänkningen , vilken enligt mig endast går med coils. jag kommer ju inte köra på bana eller så , så chassiet behöver ju inte vara mega styvt , alltså jag hade inte tänkt byta swaybars o allt va d heter ... :) KW tex måste ju ge lite bättre väghållning än original , samtidigt som den sänker. eller ? |
|
| Finns massor med bilder på e90post med olika coils, fjädringar och sänkning. Men visst för den perfekta sänkning bak och fram är det coils som gäller. Antingen Kw v1 eller silverline FK. Mina till exempel (pss10 bilstein) kan man sänka min 2,5 cm som i min åsikt är redan lite för mycket. Jag tar in överallt med bilens Underrede. | |
| Aaah bilstein e brutala saker. Känns dock lite overkill för min del. Tror du KW kommer funka da ? Är dom rostfria eller ? Ska ju gärna vara något som klarar svensk vinter. | |
|
Kolla in Carlee82's bil. Den är perfekt. Dessutom endast fjädersänkt. Kan ganska enkelt gissa på att väghållningen duger med råge till "normal" körning. // Thomas |
|
| Ok. Min har gått 25000mil och funkar helt perfekt. Jag ska oxå göra ett oljebyte i förebyggande anledning. Jag hade tänkt göra det själv. Lycka till och hör av dig på Fredag hur det gick. | |
|
BigTom---> njaaa den sänkningen faller mig inte i smaken , på tok för möe fram. dessutom behöer jag inte sänka så mycket bak. så coils är perfekt , frågan är dock vilka. |
|
|
För mycket fram? En perfekt sänkning, i mina ögon, är då det är exakt samma avstånd mellan skärmkant och däck fram och bak, vilket Carlee82's bil onekligen har. Visst är hans bil låg, vilket kanske inte alla uppskattar. Jag älskar denna sänkning dock! :) // Thomas |
|
|
Tackar Big Tom :) Äh såå låg är den väl inte. Jag måste dock snedda rejält när jag ska ut från garaget, över vissa farthinder och uppfarter. Men det tycker jag bara är coolt (Jaa! det kan mycket väl hända att jag är nån slags masochist;). Men vill man bara sänka bilen lite i fram har jag helt för mig att det finns fjädrar för det, sänker typ 10-15mm endast i fram. En bra blid på hur sänkningen på min bil är: Länk |
|
|
...jag har även provat på bankörning med bilen. Trodde den skulle vara känslig för retursladdar med tanke på allt skit man hört om sänkfjädrar. Men bilen skötte sig väldigt bra, kändes hur välbalanserad som helst. Vilket va tur för då kunde man ju ägna all sin energi åt att glo på den förbannade oljetempmätaren :D |
|
|
Jag "hade" däckskant i höjd med skärmkanterna fram och bak. Det är perfekt. Har fått många fina kommentarer på sänkningen. =) //Erik |
|
| carlee82>> vilka fjädrar har du? hur mkt är den sänkt fram vs bak? ser väldigt snyggt ut.... | |
|
Tackar :) Det är H&R fjädrar, sänker 35/10mm eller nått, men satsen heter 50/25mm fast det gäller ju bara bilar utan m-chassie. Finns på Mekonomen! |
|
|
för min smak är den på tok för låg fram , kanten går nästan över däcket ... njaaa ingenting för mig ... hade velat ha den någon MM högre upp fram ... sen ska det på spacers också. KW V1 eller V2 är frågan ... undra om man verkligen behöver V2 för vanlig gatkörning. |
|
| TigerDejan: för vad du ska göra räcker väl KW V1 | |
|
då tror jag att jag ska köra på dom. V2 då ställer man ... hmm va heter det nu ... retursaken också va ? va e d bra för ? |
|
| Den ultimata lösningen för att blockera olja i vevhusgaser från att hamna i ICn och på insugsventiler inder boost? Det är vad jag tror i alla fall just nu...Länk | |
| Micke: Kan du ta de på svenska. | |
|
Länk Jag känner ingen bilen på bilden:P |
|
| edit: Igen | |
|
Sevak: Det jag menade var att montera BMS filter för vevhusgaser på utgången på OCC och inte koppla tillbaka gaserna överhuvudtaget till insuget. Det är det BMS lösning bygger på men med nackdelen att det börjar droppa från filtret efter någon vecka vilket vissa påpekar i tråden Länk Jag gissar att oavsett vilken typ av OCC man har så kommer ändå en del olja att passera den och gå tillbaka via insuget. Ett annat alternativ är förstås att bara ha en slang och leda ner vevhusgaserna i en burk som töms någon gång per år. Den lösningen kostar i princip ingenting och säkerställer att olja i vevhusgaser under boost inte leds tillbaka till motorn. Det går ju att gömma burken en bit ner i motorrumet så syns det inte alls och inget som besiktningen behöver gnälla om. Det kommer de annars att göra om de ser en lösning som ej är slutet system. Oavsett hur man gör så behöver man ha någon lösning som avleder olja i vevhusgaserna, det blir gansksa mycket olja i en OCC. När jag tog bort min stock IC och även när jag fick den nya av Thobias så fanns mycket oljekladd i dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.