AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.721

Ökad effekt på min 335i

Sida 222 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nice R1000 , nästa år kommer att vara grymt med alla upgrades ! Rob Beck upgrade kommer att vara riktigt bra i min åsikt. Vi får se.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja det ska bli skoj 2010, håller också en tunna skit på att Rob Beck tar fram en bra lösning :-)
Finns det någon här som har besiktigat bilen med okattade dps och fått den godkänd? Det finns ju kattade dps, som ändå ersätter original (har för mig Erik här hade något till salu förut), är det någon vits o sätta byta från original då?

Ids inte byta system av/på för varje jäkla besiktning, men samtidigt vill jag att kärran ska få andas som den behöver + att lite vassare ljud hade varit gott.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
yes, jag gick genom med catless dps och stock mellan kattarna i italien som är lite strängare en sverige med avgas värde.
Usch, jag är så jäkla trött på BMW här i Göteborg.
Har fått så kopiöst dåligt bemötande o service rakt igenom så jag är nästan villig i byta till en Audi istället.

Det positiva är att jag har fått min WG-rattle fixad iaf (turbobyte), får väl se om jag får tillbaka ljudet igen eller ej. Däremot så har jag väntat i 2 mån nu på att få svar på vad det kostar att ta hem aerodynamikfronten... De verkar helt ovilliga att sälja, hjälpa eller kränga något.

Om någon här i tråden är från göteborgsregionen så är jag tacksam för tips på allt från firmor som kan steg2-3 trimma 335an till någon som kan köpa, lacka o montera en ny front.
Jag har kollat mina avgasvärden dem va med godkända. Men har inte besiktat bilen än. Jag köpte min aerydynamic front den man sätter över original 3500:- betala jag för den. Dem bjöd även på lacken och montering för jag fick fel del 2 ggr. Går att beställa billigare från staterna. Ska snart lämna in bilen för WG rattle tror dem kommer byta ut båda turbo. Dem funkar som dem ska bara att de skrammlar när jag gasar på tomgång och släpper. Fick ditt försäkringsbolag stå för arbetet? Hör med Pea och Heartware dem är från gbg. Dem kan säkert ge dig kontakt personer.
förresten om man byter till eftermarknads turbo eller modifierar sina egna. Kommer man inte få turbolagg då. Att trycket kommer typ mellan 2500-3000 varv.
Glömde skriva att jag köpte aerodynamic fronten hos Bmw i Linköping.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Frågan är ju hur länge de bakre kattarna orkar rena allt själva. Bilarna går säkert igenom besiktningen nu, men hur är det om några år?

Byta DP:s fram och tillbaka är inget man vill hålla på med.

Sen kan man ställa sig frågan om man kan vara utan de sista hästarna som det ger att köra kattlöst. Både jag och Tobias som körde med kattade hängde med väldigt bra ändå.

//Erik
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Shadowfire:
Jag finns i GBG området.
Slå mig en pling när du har möjlighet.

Har skickat nr via PM.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: det är väl för tidigt med turbolag snack eftersom det finns ingen som kör dem nu. Jag har inte köpt en turbo upgrade än. Om det visar sig att den jag tänker på gå med har turbolag så avstår jag från det och väljer något annat.
Finns väl folk på e90post som kör med turbo upgrade. Har inte hittat nåt om lagg.

Min IC har blivit försenad ca 6 veckor den skulle kommit förra veckan. Men de behövs ej IC nu så kallt som de är och så kör jag knappt bilen nu.
Såg att AR ska göra en OCC. Jag måste ha en OCC innan jag monterar IC.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: det finns 1 bil som kör med ASR turbo upgrade. Solänge man inte ser en review från en "vanligt" e90post medlem kan man inte lita på vad dem skriver. ASR ska inte ha turbo lag. Skyllnad i sig är inte så stort på uppgraderade turbos och kan tänka mig att det kanske tar 500 varv till att få komplett spool up jämfört med dem originala. Det är bara en spekulation från min sida.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> bara så att du vet...man får inte behålla sina gamla turbos vid turbobyte...
Bomis: Jag vet de;)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det är nog ingen större risk för störande turbolag med uppgraderade turboenheter, så länge man fortfarande kör med två aggregat och som är baserade på originalenheterna (samma hus/volym).
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag har av någon konstig anledning inte reggat mig på nått utländskt BMW forum. Men nu är det dags, vilket rekommenderar ni? e90post?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
e90post.com och n54tech.com
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
hålled med enrico .... dom två bästa o roligaste forumen.

hmm, behöver lite vägledning ... vet inte om jag ska trimma vidare först eller sänka bilen ... DP vs Coils ...
då tänker jag lite såhär att sänka behöver jag inte göra nu iom snön osv kommer ... så då återstår DP , o EGENTLIGEN behöver man inte mer effekt nu på vintern ... :) ... fasiken va kluven jag är.

IC kommer sen till våren iaf.
då kanske dp är nästa mod ändå...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Vill du bara sänka bilen eller förbättra väghållning?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.