|
Sida 220 av 712
|
|
|---|---|
|
BMW-Erik: Det vore coolt.. men det är lite dyrt för mig för stunden, jag är ute efter nåt enklare (läs billigare) som jag kan leka lite med när jag pendlar mina 14 mil/dag. Men om du har den kvar och vill få någon krona för den, så kan du ju PMa ett aggressivt satt pris. ;-) Jag skulle ha klippt R1000s JB.. /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
|
Har inte hört något från Zoppo om JB+ men visste att köparen skulle bli mycket nöjd och gav därför utan risk money-back-warranty. Det går numer att köpa inbytes JB+ från BMS för knappt 200 dollar så det är nästan lika billigt som jag sålde min för. Se det som en möjlighet att köpa BMW-Eriks Procede, även om det kostar några tusen till så anser jag med facit i hand att det är värt det oavsett du hänger på andra steg 3 saker eller ej. Bilen går väldigt bra med JB+ men märkbart ytterligare bättre med steg 3 piggyback. Jag valde att testa Valet-mode på Procede för några dagar sedan, det mostvarar otrimmat. Fy he-te vad slö bilen kändes...Jag tyckte i o f s redan när jag köpte den att det var som att köra in i en vägg vid ca 5000+ rpm. Kraven ökar förstås till viss del i onödan efterhand, men det ger så mycket att trimma 335 att det bara måste göras. Vem vet, längre fram sitter man väl med andra turboaggregat också... Om det visar sig fungera bra för andra (som gärna får gå i första ledet och vara testpiloter) så finns det inget som talar emot detta. |
|
|
detta hade väl vart trevligt ... Länk ... undra va en sån kommer lägga sig prismässigt ... |
|
|
Hade också BBS CH på min förra bil: Länk Fast den spelar ju inte riktigt i samma liga som bomis ;) Är det några här som hunnit besikta sina trimmade 335or än? Thomas det va väl snart dags för dig när vi träffades. |
|
|
Skicka PM Erik. Jag väntar på min nya 335:a och behöver trim. Martin sa att du hade ett till övers. PS har du några hugg på 335an? //Stefan |
|
|
Carlee82 ---> Den 13:e januari är det dags... :S // Thomas |
|
| Thomas: Vad ska du göra för att klara besiktningen? Montera original avgas eller original DP? | |
| 3" sportcattar borde fungera att besiktiga med och ha på hela tiden utan att tappa effekt. | |
|
Det verkar som du blir pionjär på området Thomas. Alla aktiva i denna tråd verkar ju köra ´07:or eller nyare och då blir det ju svårt att hinna före dig ;) |
|
| Thomas ska väl montera hans original avgas system och behålla Catless dps. det borde gå utan problem. Jag ska själv montera originala dps eftersom min avgas system är helt custom nu. Man tappar effekt även med sportkattar. säkert 10 hästar. | |
|
Ja man tappar alltid lite effekt även med sportkattar. Det jag menar är att kanske använda 3" sportkattar i s f original under bilen för tappa lite mindre och att samtidigt slippa behöva byta vid besiktning som man troligen åker på om man kör helt okattat. Just nu kör jag med okattade DP's och resten original i avgassystemet och är jättenöjd med det. Bilen går som jag upplever det lika tyst som original utan några som helst störande ljud eller vibrationer. Den låter förstås annorlunda vid max effektuttag genom att effekten är ca 100 hp mer än original men ljudet är behagligt jämfört med hur det brukar låta trimmat. Restriktiva original DP's vågar jag inte köra med i kombination med steg 3 tune laddtryck. Jag provade att göra några sådana repor och blev förvånad att bilen gick så pass bra som den gjorde, men aggregaten får arbeta under hög belastning såväl mekaniskt som termiskt vilket inte är bra genom att konstruktionen av dem är klen. Det finns många 335 som har WG- rattle p g a glappa spjällgenomföringar i turbohuset och en del har fått bytas tidigt p g a turbintjut (lagerljud). En bättre FMIC och friflödande DP's avlastar aggregaten så att de (förhoppningsvis) håller längre. |
|
|
Jag kommer göra som Enrico just förklarade; Byta tillbaka till original avgassystem, men behålla de okattade downpipes:en. Det borde inte vara några problem, jag körde med denna setup när jag hade RS4:an och den gick igenom UA varje gång. // Thomas |
|
| jätte dåligt bild men iallafall här är metanol kittet: Länk | |
| Häftigt Enrico ! Monterar du själv? | |
| R1000: alldrig i livet ! :-) det är är något som jag ska låta Stertman göra. Känns väldigt viktigt att det monteras professionellt. | |
|
Fan vad avundsjuk jag blir Enrico! :) Själv så fick man punka på ett bakdäck igår, som dessutom inte gick att laga... Så nu vinglar man runt på vinterhjulen. Skönt att vintern kom i år också!! ;) // Thomas |
|
| Tråkigt Thomas... med vinterdäck känns som man har tappad 75% väghållning och traction. | |
|
Enrita> Jag körde på min vinterdäck till veckan efter midsommar i år. Smiskade runt bilen på 5-6 streeetrace event, funkade hur fint som helst fast bilen är ju orörd under huven iof. Dunlop SP WINTER SPORT 18" kör jag på... |
|
| tror att största problemet är att mina är dubbade. | |
| Jag har också dubbat. Hur är de att köra med de enrico? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.